Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

FTP server niet te bereiken

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • FTP server niet te bereiken

    Hallo,

    Ik ben een zeer ervaren gebruiker van it-producten(zelfs Delta monteur lol).

    Heb van alles geprobeerd maar krijg maar geen connectivity met "mijn ftp webserver" Ftp via browser (incl. mijn username) opzoeken werkt ook al niet, maar heb wel verbinding met de ftp server en kan al mijn folders etc zien, maar niet uploaden. Re-installs en alles pingen, port check, router checks en noem maar op, en maar niet werken. Filezilla opengeschroefd en heb deze info eruit gekregen. Is duidelijk voor mij. Maar ik wil mijn webserver benaderen en dit gaat zo dan niet werken. Heb jaren lang verbinding kunnen maken en up/downloaden en niet niks meer...

    ***
    Connecting to probe.filezilla-project.org
    Connection established, waiting for welcome message.
    Response: 220 FZ router and firewall tester ready
    USER FileZilla
    Response: 331 Give any password.
    PASS 3.30.0
    Response: 230 logged on.
    Checking for correct external IP address
    IP 192.168.11.21 bjc-bgi-bb-cb
    Response: 510 Mismatch. Your IP is xx.xxx.xxx.134, gc-cdi-bag-bde
    Wrong external IP address
    Connection closed
    ***
    (check a.u.b. mijn account voor het ip-adres ;-) )
    Kan dit teruggekoppeld worden a.u.b.?

    Alvast bedankt!

  • #2
    Is je ip adress niet veranderd? Dit gebeurt wel eens bij zeelandnet.

    Reageer


    • #3
      Welkom op het serviceforum RayK, ik hoop dat je hier veel kunt bijdragen

      Voor je probleem: de test laat zien dat de 'active mode' niet goed werkt omdat FileZilla je externe ip-adres niet kent. Daar staat immers een intern ip-adres. Zie ook deze thread op het FileZilla-forum voor een hint.

      Bij het gebruik van passive mode heb je dit probleem misschien niet.

      Ik vermoed dat je een EPC3940 modem gebruikt zonder eigen router, gezien het interne ip-adres. Anders zou je nog een NAT-probleem gehad kunnen hebben.

      Reageer


      • #4
        Oorspronkelijk gepost door Dutchplace
        Is je ip adress niet veranderd? Dit gebeurt wel eens bij zeelandnet.
        Bedankt voor je reactie

        Antwoord op je bevindingen: Dan zou ik in de eerste instantie al geen verbinding met de ftp server kunnen maken. Dit kan ik nl nu wel en al jaren en ook nooit wat veranderd/aangepast. Het vreemde punt is nu, ik kan geen uploads naar mijn ftp account realiseren, omdat hij aangeeft: "Fatale bestandsoverdrachtfout na het overdragen"

        En nee, de bestanden zijn gewoon ok, hij geeft dit aan bij "elk bestand". En dan krijg je in het log bestand dit(laatste stuk van gehele log):

        "
        ...
        Wrong external IP address
        Connection closed
        "

        ... maar ik heb wel een verbinding met de ftp server.

        Daarnaast, Filezilla heeft geen statische ip-adres, dan enkel een gebruikersnaam en wachtwoord.

        En, als ik een andere ftp progje gebruik die je via de link van zeelandnet verkrijgt, wordt hier een malware meegestuurd bij het downloaden:@ die bij mij gelukkig geblokkeerd werd. Zie screenprint 1 en 2 van de link en site van SmartFTP

        Gebruik deze link/SmartFTP dus niet a.u.b.! Hij is iets TE smart!

        Reageer


        • #5
          Oorspronkelijk gepost door GoeRoe
          Welkom op het serviceforum RayK, ik hoop dat je hier veel kunt bijdragen

          Voor je probleem: de test laat zien dat de 'active mode' niet goed werkt omdat FileZilla je externe ip-adres niet kent. Daar staat immers een intern ip-adres. Zie ook deze thread op het FileZilla-forum voor een hint.

          Bij het gebruik van passive mode heb je dit probleem misschien niet.

          Ik vermoed dat je een EPC3940 modem gebruikt zonder eigen router, gezien het interne ip-adres. Anders zou je nog een NAT-probleem gehad kunnen hebben.
          Bedankt voor je reactie ;-)

          Deze heb ik uiteraard al aangepast gehad, maar het probleem blijft hetzelfde en hij blijft maar dezelfde meldingen geven. Router en firewall instellingen doorgenomen. Al bijna 4 jaar lang gebruik ik Filezilla en nooit geen problemen mee gehad. Is er gewoon ineens. Maar zoals ik aangaf, heb ik verbinding met "people.zeelandnet.nl" maar kan niet "uploaden" :8. Mijn zelf aangemaakte folders zie ik gewoon, de bestanden etc. Het Uploaden is niet mogelijk en dit is een serverside issue wat mij niet doorlaat voor het uploaden van bestanden.

          Maar ik denk dat het met de migraties IPv4 IPv6 te maken heeft... Kan ik zelf niks aan veranderen.

          Reageer


          • #6
            Klopt je opbouw wel?

            Je begint namelijk niet met de map WWW

            Reageer


            • #7
              Zie ook uitleg uit Help:
              " Met een ftp-programma kopieert u uw html pagina's naar de www-directory van uw people site.

              De startpagina van uw people site is de pagina (het html-bestand) index.html.
              Dit is de hoofdpagina van uw website. Wanneer deze pagina niet de juiste naam heeft of op een verkeerde plek staat krijgt u de melding 'access denied'.

              Reageer


              • #8
                Oorspronkelijk gepost door Ptrol
                Klopt je opbouw wel?

                Je begint namelijk niet met de map WWW
                Bedankt voor je reactie ;-)

                De standaard mappen zodra je met de ftp server verbinding maakt, zijn al jaren hetzelfde.

                Reageer


                • #9
                  Oorspronkelijk gepost door Ptrol
                  Zie ook uitleg uit Help:
                  " Met een ftp-programma kopieert u uw html pagina's naar de www-directory van uw people site.

                  De startpagina van uw people site is de pagina (het html-bestand) index.html.
                  Dit is de hoofdpagina van uw website. Wanneer deze pagina niet de juiste naam heeft of op een verkeerde plek staat krijgt u de melding 'access denied'.
                  Bedankt voor je reactie ;-)

                  Het heeft verder niks met mijn html te maken, daar ik niks met een website aan het rommelen ben. Het gaat meer om de bestanden die ik online nodig heb. Denkend aan banners/logo's etc etc wat online gebruikt kan worden. Vele animation files kunnen enkel via een URL werken ;-)

                  Ongeacht welk type bestand, ik zou het altijd naar mijn ftp server moeten kunnen uploaden.

                  Mijn eigen bestanden die reeds op mijn Zeelandnet account ftw-server staan kan ik WEL downloaden. Hmja, begrijpt u het nog? Ik begrijp ook niet waarom dit nu wel mogelijk is

                  1 van de reacties die je op het internet terug kunt vinden: "Seems like a problem on the server. Strongly looks like its local storage is full (or the file-system is read-only). You'd have to contact the server admin and ask him/her for help."

                  Dit zijn mijn bevindingen over dit probleem nu dus ook. Admin/Webmaster heb ik reeds hierover benaderd, zoals gewoonlijk gaat een tergkoppeling nog even duren. Jammer, maar na contact met support verwacht ik een tevredenheidsonderzoek ;-) We zien wel hoe lang dit duren gaat.

                  Reageer


                  • #10
                    RayK, ik had de indruk dat het probleem opgelost was omdat je hebt aangegeven dat je vraag beantwoord was.

                    Je denkt dat het met IPv4/6 migraties te maken heeft, dat lijkt me stug aangezien er geen AAAA record is voor people.zeelandnet.nl.

                    En heb je echt in de instellingen passive mode aangezet?

                    Reageer


                    • #11
                      Oorspronkelijk gepost door GoeRoe
                      RayK, ik had de indruk dat het probleem opgelost was omdat je hebt aangegeven dat je vraag beantwoord was.

                      Je denkt dat het met IPv4/6 migraties te maken heeft, dat lijkt me stug aangezien er geen AAAA record is voor people.zeelandnet.nl.

                      En heb je echt in de instellingen passive mode aangezet?
                      Bedankt voor je reactie ;-)

                      Record is wel actief, maar nog niet toegewezen bij people.zeelandnet.nl, dit is wat ik tijdens het project in 2015 meegekregen heb bij Delta in heel zeeland, maar ik kan het nu ook mis hebben. Passive Mode staat nog altijd zoals het jaren stond. Heb nooit wat hieraan veranderd.

                      Ik weet bijna zeker dat de ftp-server van Zeelandnet voor mijn inkomende bestanden, mij geen toegang geeft. Ik denk zelfs, dat mijn nieuwe ip adres "als ik deze verkregen heb" NIET op de inkomende port ingesteld staat maar wel nog het oude. Dit verklaard nl waarom het downloaden van mijn eigen bestanden dan wel mogelijk is.

                      Kortom, het is een server-side issue maar bij mij kan ik niks meer aanpassen daar het telkens dezelfde melding geeft. Dat is dan voor mij duidelijk. Even afwachten dan maar, ja toch ;-) En ondertussen vind ik wel een andere host waaronder ik mijn domein voort kan zetten, w.b. de bestanden die ik via een URL nodig heb

                      Reageer


                      • #12
                        Gaat lekker zo. Heb om support gevraagd, maar heb nog altijd geen reactie van de Webmaster... Het laat weer lang op zich wachten

                        Reageer


                        • #13
                          Oorspronkelijk gepost door RayK
                          Gaat lekker zo. Heb om support gevraagd, maar heb nog altijd geen reactie van de Webmaster... Het laat weer lang op zich wachten
                          Omdat Poldertrol en GoeRoe zo hard bezig zijn om je probleem te verhelpen cq op te lossen. FF volhouden dus!!

                          Reageer


                          • #14
                            Oorspronkelijk gepost door hillebregt
                            Oorspronkelijk gepost door RayK
                            Gaat lekker zo. Heb om support gevraagd, maar heb nog altijd geen reactie van de Webmaster... Het laat weer lang op zich wachten
                            Omdat Poldertrol en GoeRoe zo hard bezig zijn om je probleem te verhelpen cq op te lossen. FF volhouden dus!!
                            Bedankt voor je reactie ;-)

                            Men zou zeggen dat men in zo'n geval dit soort zaken op de professionele manier per e-mail kennisgegeven moet worden i.p.v. als webmaster of klantenservice bij Zeelandnet.nl zich op de achtergrond te houden en dit aan een z.g.n. forum overlaat in de hoop dat de druk bij de klantenservice afneemt...

                            Vooral als je een "Webmaster" per officieel e-mail dit probleem voordraagt, verwacht je da toch wel een reactie, niet dan?!

                            Reageer


                            • #15
                              [img]e3e045c6-fc8c-4d20-b786-127656a950b5.jpg[/img]

                              in deze afbeelding staat duidelijk:

                              quota exceeded, m.a.w. het bestand is te groot, of er is onvoldoende ruimte.

                              Reageer

                              Om te reageren, moet je eerst .

                              verwerken...
                              X