Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Internetbundel Avond/Weekend

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Internetbundel Avond/Weekend

    Goedemiddag,

    Onlangs had ik een idee over het abonnement wat ik heb voor televisie en internet. Ik hou van snel internet, maar ben gewoon 40 uur aan de slag en niet altijd thuis om hier van te genieten. Persoonlijk zou ik 't wel lekker vinden als ik 's avonds wat sneller internet heb en overdag, als ik er toch niet ben, wat minder. Mijn idee is om een abonnement TV&Internet (of Alles-in-1) Avond/Weekend te introduceren, zoals dit ook voor digitale telefonie bestaat. Een voorbeeld zou zijn overdag een Budget pakket en 's avonds/weekend een Super pakket. Qua prijs kan je dan het gemiddelde van de twee abonnementen rekenen. Mijn verwachting is, is dat je op deze wijze een meer persoonlijk toegespitst pakket kan bieden aan de klanten. Zelf zou ik een dergelijk abonnement direct nemen!

    Technisch gezien moet dit ook mogelijk zijn. Laat een automatisch programma draaien die het modem rond 8:00 's ochtends en 16:30 's middags oplevert en een reboot geeft, zodat het juiste profiel in het modem staat en alles gereed is voor gebruik zodra je weer thuis bent. Dit is misschien even een werkje voor de automatisering, maar dan heb je wel een mooi systeempje in handen.

    Ik gooi maar een balletje op.

  • #2
    Volgens mij stuitert dat balletje zo de zee in
    En de wind is aflandig, dus dan weet je het wel

    Reageer


    • #3
      Keuzevrijheid is een fijn iets.

      Ik zou het bijzonder teleurstellend vinden als 't idee zo van tafel geveegd wordt.

      Reageer


      • #4
        Oorspronkelijk gepost door TimH
        Een voorbeeld zou zijn overdag een Budget pakket en 's avonds/weekend een Super pakket.
        Mbt de bandbreedte (want daar doel je op): sneller internet merk je alleen als je aan het downloaden / streamen bent. Voip werkt op voip snelheid tenzij je HD gaat telefoneren. Voor beiden weegt het switchen van abonnementsvorm niet op tegen de langere tijd die je erover doet om iets te downloaden. Gaat hem niet worden ben ik bang...
        Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

        Reageer


        • #5
          Leuk idee Tim - al zie ik twee praktische bezwaren:
          • Ik zou niet willen dat mijn modem twee keer per dag reboot;
          • ZeelandNet zal moeten calculeren op de piekmomenten. Ik denk dat het 's avonds dan een stuk drukker wordt op het netwerk. Wat misschien wel mogelijk is, is om de snelheid buiten die piekmomenten te verhogen...

          Reageer


          • #6
            2x per dag een hele reeks modems rebooten lijkt me echt niet handig...
            Ik heb gewoon heel de dag door super snel internet

            Reageer


            • #7
              Ik probeer gewoon ruim te denken vanuit het 'betaal wat je gebruikt' principe.

              Reageer

              Om te reageren, moet je eerst .

              verwerken...
              X