Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

IPv6

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • IPv6

    Wanneer krijgen consumenten (met het nieuwe modem) ook standaard ipv6?

  • #2
    https://test-ipv6.com

    Reageer


    • #3
      Je kan via je router aangeven of je dat wilt ipv6. Mijn eigen ervaring is wel dat zeker in het verleden nu valt het wel mee maar dat je snelheid (via speedtest 4ms 395,78 down en 14,95 up ) iets minder is. Daarbij is wel het geval dat je OOK nog steeds een ipv4 hebt, op zich niet erg en zeker niet onverstandig, want niet alle servers kunnen overweg met ipv6
      Het gras bij de buren is altijd groenere, tot dat je er zelf op staat !

      Reageer


      • #4
        Oorspronkelijk gepost door Dominique
        Je kan via je router aangeven of je dat wilt ipv6.
        ja, oke, maar niet iedereen heeft het modem in bridge staan, met een eigen router daar achter.
        er zijn heel veel mensen zonder eigen router en die gebruiken dan de router van het modem.
        voor zover ik weet staat een 3940 niet standaard in dual-stack en dus heb je alleen IPv4.

        Reageer


        • #5
          Was wel een verhelderend IPv6 stukje onlaatst.

          Reageer


          • #6
            Oorspronkelijk gepost door fred44nl
            Oorspronkelijk gepost door Dominique
            Je kan via je router aangeven of je dat wilt ipv6.
            ja, oke, maar niet iedereen heeft het modem in bridge staan, met een eigen router daar achter.
            er zijn heel veel mensen zonder eigen router en die gebruiken dan de router van het modem.
            voor zover ik weet staat een 3940 niet standaard in dual-stack en dus heb je alleen IPv4.
            Daar heb je helemaal gelijk in, soms vergeet je wel eens dat niet iedereen het zelfde heeft als dat jezelf hebt.

            Maar denk dat zeelandnet / delta ook niet zelf snel mensen op ipv6 zal zetten, om de simpele reden dat het internet daar nog niet klaar voor is, en dat veel websites / server nog gewoon op ipv4 werken.

            Eerst krijg je nog om overgaan periode dat je ipv4 en ipv6 gecombineerd krijgt en dat ipv4 bijvoorbeeld alleen voor 1 doelgroep gebruikt word.
            Het gras bij de buren is altijd groenere, tot dat je er zelf op staat !

            Reageer


            • #7
              Ik heb helaas nog geen nieuws wat IPv6 betreft. Als je IPv6 wil gebruiken moet dat vooralsnog met een externe router.

              Reageer


              • #8
                Oorspronkelijk gepost door driepinter
                Was wel een verhelderend IPv6 stukje onlaatst.
                Rond de kerst was het stukje nog niet online, nu wel :

                Alles over het verschil tussen ipv4 en ipv6

                Leest wat handiger dan schermafdrukjes van het papieren artikel.

                Reageer

                Om te reageren, moet je eerst .

                verwerken...
                X