Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

HP Officejet 8620 All-in-one printer niet zichbaar in netwerk

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • HP Officejet 8620 All-in-one printer niet zichbaar in netwerk

    Hi,

    Sinds dat ik het nieuwe wifi-modem heb, de EPC 3940, heb ik problemen met mijn HP Officejet 8620.
    De printer is niet zichtbaar in het netwerk. Ik heb om te testen het wifi-modem in bridgemodes gezet, dit werkt prima! Ik heb geen problemen als ik dit doe.

    Ik wil echter het wifi-modem niet in bridgemodes. Is er een oplossing voor het probleem dat ik ervaar met het wifi-modem en de HP printer die niet zichtbaar is in mijn netwerk.

  • #2
    als het modem in bridge staat, dan werkt het wel.
    dat betekent dat je zeer waarschijnlijk een eigen router hebt.
    omdat je het modem niet in bridge wilt hebben, moet je de router-functie van je eigen router uitschakelen.

    Reageer


    • #3
      Oorspronkelijk gepost door fred44nl
      als het modem in bridge staat, dan werkt het wel.
      dat betekent dat je zeer waarschijnlijk een eigen router hebt.
      omdat je het modem niet in bridge wilt hebben, moet je de router-functie van je eigen router uitschakelen.
      Hi fred44nl,

      Het gaat niet om de bridge modes maar om het probleem met de HP printer.
      Ik vermelde enkel dat het probleem is opgelost als ik het wifi-modem in bridgemodes zette.

      Echter wil ik het wifi-modem niet in bridgemodes omdat dan de WifiHotspots niet werken..

      Reageer


      • #4
        je hebt een probleem sinds je een 3940 hebt.
        daarvoor had je wellicht een 3212 met eigen router.
        maar goed, vertel es wat je nu wel en niet in huis hebt en hoe je dit hebt aangesloten

        Reageer


        • #5
          Oorspronkelijk gepost door fred44nl
          je hebt een probleem sinds je een 3940 hebt.
          daarvoor had je wellicht een 3212 met eigen router.
          maar goed, vertel es wat je nu wel en niet in huis hebt en hoe je dit hebt aangesloten
          Ik heb een EPC 3940, en een sitecom router. Omdat ik met alleen de EPC 3940 (niet in bridgemodes) problemen ondervond met de HP printer, heb ik de EPC 3940 in bridgemodes gezet door mijn sitecom router er achter te hangen. Het probleem was verdwenen.

          Echter omdat het modem in bridgemodes staat, heb ik geen toegang tot WiFiHotspots.
          Ik wil wel graag weer gebruik kunnen maken van WiFiHotspots, daarom vraag ik me af of er een oplossing is voor het probleem met mijn HP printer buitenom de bridgemodes optie.

          Reageer


          • #6

            Reageer


            • #7
              Oorspronkelijk gepost door marijnvdgruiter
              Omdat ik met alleen de EPC 3940 (niet in bridgemodes) problemen ondervond met de HP printer, heb ik de EPC 3940 in bridgemodes gezet door mijn sitecom router er achter te hangen. Het probleem was verdwenen.
              als je de router van de 3940 gebruikt, dan heb je standaard een 192.168.11.x netwerk.
              voorheen had je ongetwijfeld een andere netwerk-adressering, bijv. 192.168.1.x
              heb je ooit de HP printer een eigen vast IP-adres gegeven ??
              of krijgt de printer automatisch een IP-adres van de router ??

              Reageer


              • #8
                Beste fred44nl,

                U begrijpt mijn situatie niet helemaal gok ik.
                Wat ik voor modem had voor de EPC 3940 maakt niet echt uit lijkt mij.

                Ik zal het duidelijker proberen uit te leggen, altijd lastig via een forum
                Wat voor modem ik eerst had weet ik niet, dit was waarschijnlijk een niet wifi-modem inderdaad.

                Toen ik de EPC 3940 kreeg, wist ik dit dit een model was met wifi, dus mijn router heb ik er van tussen gehaald en het modem alleen laten draaien als router zoals ook eigenlijk de bedoeling is.

                Ik ondervond echter al heel snel problemen met de HP printer. De printer werd namelijk niet zichtbaar in het netwerk en kon daarom niet worden benaderd. De printer krijgt automatisch een IP.
                Om te testen heb ik, de EPC 3940, in bridgemodes gezet, de wifi functionaliteit in het modem gaat dan weg, dus heb ik mijn eigen router er weer achter gehangen. Met als resultaat dat ik geen problemen meer ervaar.

                Nu heb ik, vermoedelijk omdat het modem in bridgemodes staat geen toegang meer tot WiFiHotspots. Of dit komt omdat het modem in bridgemodes staat, weet ik niet, ik vermoed het wel. Want toen het modem nog niet in bridgemodes stond, nooit problemen gehad met de wifihotspots.

                Ik studeer overigens ICT dus ik ben geen onbekende op dit gebied. Ik hoop dat het nu wat duidelijker is.

                Reageer


                • #9
                  ik denk en zo eigenwijs ben ik dan ook wel weer, dat ik heel goed in beeld heb wat hier speelt

                  maar goed, als je een device verbindt met de router van het modem, hetzij met een utp-kabel, hetzij draadloos, krijg je dan een 192.168.11.x ip-adres ??
                  als de hp-printer automatisch een ip-adres krijgt, welk adres is dat dan precies ??
                  en wat is het subnet-mask en de gateway ??

                  Reageer


                  • #10
                    Oorspronkelijk gepost door marijnvdgruiter
                    Nu heb ik, vermoedelijk omdat het modem in bridgemodes staat geen toegang meer tot WiFiHotspots. Of dit komt omdat het modem in bridgemodes staat, weet ik niet, ik vermoed het wel. Want toen het modem nog niet in bridgemodes stond, nooit problemen gehad met de wifihotspots.

                    Reageer


                    • #11
                      Oorspronkelijk gepost door fred44nl
                      ik denk en zo eigenwijs ben ik dan ook wel weer, dat ik heel goed in beeld heb wat hier speelt

                      maar goed, als je een device verbindt met de router van het modem, hetzij met een utp-kabel, hetzij draadloos, krijg je dan een 192.168.11.x ip-adres ??
                      als de hp-printer automatisch een ip-adres krijgt, welk adres is dat dan precies ??
                      en wat is het subnet-mask en de gateway ??
                      Het ip van de printer nu is 192.168.11.31. Wat het subnet-mask en default gateway zijn, moet ik thuis even nakijken.

                      Reageer


                      • #12
                        het ip-adres is in ieder geval goed.
                        als dat automatisch is verkregen, dan zal de rest ook wel kloppen.
                        maar je kunt niet printen.
                        kun je vanaf een pc of laptop de printer wel pingen ??
                        als dat werkt, dan zul de printer opnieuw in het netwerk moeten laten opnemen.
                        d.w.z. dat je terug moet naar de fabrieksinstellingen en van daar uit alles opnieuw instellen.

                        Reageer


                        • #13
                          Oorspronkelijk gepost door fred44nl
                          het ip-adres is in ieder geval goed.
                          als dat automatisch is verkregen, dan zal de rest ook wel kloppen.
                          maar je kunt niet printen.
                          kun je vanaf een pc of laptop de printer wel pingen ??
                          als dat werkt, dan zul de printer opnieuw in het netwerk moeten laten opnemen.
                          d.w.z. dat je terug moet naar de fabrieksinstellingen en van daar uit alles opnieuw instellen.
                          Ik kan nu uiteraard wel printen omdat het wifi-modem in bridgeodes staat, maar daar wil ik het vanaf hebben maar dan lukt printen en de printer benaderen via hp smart app niet meer.

                          Meer mensen hebben er wel last van, ook via dit forum worden enkele oplossingen gegeven alleen zijn die niet echt duidelijk. Er zou een frimware update zijn uitgebracht die eventuele problemen oplost.

                          Ik zal binnenkort eens kijken of ik de nieuwste versie heb. Ik kan nu natuurlijk niet inloggen op het modem omdat hij in bridgemodes staat.

                          Reageer


                          • #14
                            Ach, hij studeert ict, dit moet een makkie voor 'm zijn

                            Reageer

                            Om te reageren, moet je eerst .

                            verwerken...
                            X