Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

VPN en Highwinds

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • VPN en Highwinds

    Ik heb sinds kort een VPN (PIA). Het lijkt erop dat ik nu geen toegang meer heb tot Highwinds. Weet iemand een oplossing voor mij?

  • #2
    Welkom op het forum RVos!

    Helaas is het niet mogelijk om met een VPN verbinding te maken met Highwinds. Hier kwam ik toevallig onlangs achter toen ik NordVPN aan het testen was. Highwinds is alleen te bereiken met een IP adres van ZeelandNet. En aangezien je met een VPN een ander IP adres krijgt, is het niet mogelijk om via VPN verbinding te maken met de usenetserver.
    A prudent question is one-half of wisdom

    Reageer


    • #3
      Als je HighWinds wilt gebruiken, schakel dan de VPN software uit: http://www.nldit.com/netwerken/virtu...l#.Wgx1drmWy70

      Reageer


      • #4
        Jammer.

        Reageer


        • #5
          Ik vind dit zeer vreemd ook ik heb deze ervaring sinds ik VPN heb - wij betalen toch aan zeelandnet voor de service.
          Waarom dan VPN IP adres op de "zwarte lijst''?

          Reageer


          • #6
            Je maakt gratis gebruik van HighWinds als klant van Zeeland\net.
            Dan moet je ook dusdanig herkenbaar zijn en geen vpn gebruiken.

            Reageer


            • #7
              Ik ga mij eens ernstig beraden over uw antwoord.

              Reageer


              • #8
                Oorspronkelijk gepost door kaatjecanada
                Ik ga mij eens ernstig beraden over uw antwoord.
                Lijkt me toch logisch dat Zeelandnet geen anonieme bezoekers toelaat, maar alleen abonnee's..:8

                Reageer


                • #9
                  Waarom zou je een VPN willen gebruiken bij het downloaden vanaf Highwinds?
                  • Je logt daar al in met je eigen account, dus wat je downloadt en/of uploadt kan al worden bijgehouden. Wil je weten hoe Highwinds hiermee omgaat lees dan hun Privacy policy (in het Engels).
                  • Ben je bezorgd over het kunnen onderscheppen van het internetverkeer naar Highwinds? Je zou dan de SSL-optie kunnen aanvinken in je downloadprogramma.
                  • Niet alle VPN-diensten zijn 'veilig'. Je geeft immers al je data in handen van je VPN-leverancier. Je moet wel heel zeker weten dat je die beter vertrouwt dan je eigen provider.

                  Reageer


                  • #10
                    Met dank voor je antwoord GoeRoe - ja wie kun je en mag je vertrouwen op internet 'heden ten dage'???
                    Het was allemaal zo anders in bv (om maar een jaartal te noemen) 1998.

                    Zeker weten ga ik de Privacy Policy lezen.

                    groetjes, kaatje

                    Reageer


                    • #11
                      Ik zit zelf pas sinds 1993 op internet en ben je toen niet tegengekomen, Kaatje
                      Ja, in 1998 had je nog geen idee van wat een firewall was en waarom je die nodig zou hebben. Je kunt nu wel stellen: als je niet betaalt dan ben je zelf het product.

                      Reageer


                      • #12
                        Baas boven baas? - zelf nog gewerkt met microfiche en blips
                        Betreffende als je niet betaald ben je zelf het produkt: ook de service van zeelandnet en daarbij de service van het gebruik van highwind wordt door mij betaald.
                        Met vriendelijke groet van een grijsje.

                        Reageer


                        • #13
                          Highwinds is ook maar 50Gb, da's voor mij niet echt genoeg. Ik betaal gewoon aan een bedrag aan een usenet provider en gebruik dan ook een vpn. Probleem opgelost

                          Reageer


                          • #14
                            Oorspronkelijk gepost door Roof
                            Highwinds is ook maar 50Gb
                            bij snellere abonnementen heb je meer, bijv. 500 GB bij Premium.
                            en daar kom je een eind mee, ik althans wel.

                            Reageer

                            Om te reageren, moet je eerst .

                            verwerken...
                            X