Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Internetsnelheid - Delta/Zeelandnet - meeting veranderd sinds nieuwe meetmethode

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • #16
    Oorspronkelijk gepost door Dominique
    Oorspronkelijk gepost door willy64
    heb net zelf de snelheid getest en heb vast gesteld dat ik zonder ingeschakelde v.p.n wet mijn snelheid haal .
    schakel ik hem in dan is de snelheid lager dus ook dit zou het probleem kunne zijn:8:P
    via vpn ben je altijd langzamer, daar kun je niets tegen doen (consumenten manier).
    Vpn consumenten manier?

    Reageer


    • #17
      Oorspronkelijk gepost door Koeba
      Vpn consumenten manier?
      er bestaan VPN-services voor particulieren/consumenten, maar ook voor bedrijven.
      de laatste kosten meer en werken doorgaans sneller

      Reageer


      • #18
        Ik zie wel erg veel ruis in dit topic

        Het gaat hier om de snelheid die Beno wel of niet haalt. Of anderen wel of geen VPN gebruiken en wat voor laptop ze hebben is hier even minder van belang.

        Beno, kun je de vragen beantwoorden die MatthijsL vier dagen geleden stelde?

        Reageer


        • #19
          Ik zie het modem in bridge staan en dat er een eigen router wordt gebruikt. Klopt
          Uit de e-mail werd ook even niet helemaal duidelijk of je de test nou had gedaan met een kabel via de router (Netgear) of via het modem (Cisco). Test van Matthijs

          Mijn test:
          1) desktop router cabel modem (Cisco)
          2) desktop cabel modem (Cisco)
          Gebruikte UTP6 tussen de componenten

          Het is belangrijk om dit te testen via de Cisco, heb ik gedaan
          Had je dit wel al gedaan, let me know dan ga ik er verder mee aan de slag.

          Ook desktop vervangen de laptop en test opnieuw uitgevoerd. Wat ook opvalt is dat de transmissie een piek heeft er hierna zakt de transmissie terug. Dus stel je haalt even 150 Mbit en daarna zak je terug naar 120 Mbit.
          Dat is niet leuk want je denkt dat je een hoge verbinding afneemt maar deze is niet constant dus je krijgt minder dan verwacht.

          Bedankt voor de aandacht over dit onderwerp
          l

          Reageer


          • #20
            GoeRoe. Ik heb geprobeerd mee te denken met de vraag. Mogelijk dat ik de plank heb mis geslagen, maar de reactie vond ik niet tof.

            Reageer


            • #21
              Oorspronkelijk gepost door L. van der Meer
              @Goeroe. Ik heb geprobeerd mee te denken met de vraag. Mogelijk dat ik de plank heb mis geslagen, maar de reactie vond ik niet tof.
              L. van der Meer]@Goeroe, mag ik vragen over welke reactie u het heeft?

              Reageer


              • #22
                Over uw antwoord 17 in deze topic

                Reageer


                • #23
                  Oorspronkelijk gepost door L. van der Meer
                  @Goeroe. Ik heb geprobeerd mee te denken met de vraag. Mogelijk dat ik de plank heb mis geslagen, maar de reactie vond ik niet tof.
                  Hij spreek jou er toch niet rechtstreeks op aan? Sterker nog, ik denk dat je je in dit geval niet eens aangesproken hoeft te voelen aangezien je een vraag stelt die wel betrekking had op het probleem van de topicstarter. Hoewel het in dit geval geen probleem kon zijn, er werd namelijk een hogere snelheid dan 100 Mbps gehaald, wordt het zeker op prijs gesteld dat je meedenkt. De plank eens misslaan is helemaal niet erg, daar kan je alleen maar iets van leren.
                  A prudent question is one-half of wisdom

                  Reageer


                  • #24
                    Oorspronkelijk gepost door Beno
                    Ik zie het modem in bridge staan en dat er een eigen router wordt gebruikt. Klopt
                    Uit de e-mail werd ook even niet helemaal duidelijk of je de test nou had gedaan met een kabel via de router (Netgear) of via het modem (Cisco). Test van Matthijs

                    Mijn test:
                    1) desktop router cabel modem (Cisco)
                    2) desktop cabel modem (Cisco)
                    Gebruikte UTP6 tussen de componenten

                    Het is belangrijk om dit te testen via de Cisco, heb ik gedaan
                    Had je dit wel al gedaan, let me know dan ga ik er verder mee aan de slag.

                    Ook desktop vervangen de laptop en test opnieuw uitgevoerd. Wat ook opvalt is dat de transmissie een piek heeft er hierna zakt de transmissie terug. Dus stel je haalt even 150 Mbit en daarna zak je terug naar 120 Mbit.
                    Dat is niet leuk want je denkt dat je een hoge verbinding afneemt maar deze is niet constant dus je krijgt minder dan verwacht.

                    Bedankt voor de aandacht over dit onderwerp
                    l
                    Ik ga een monteur bij je langs laten komen Beno. Het is namelijk niet de bedoeling dat je snelheid met een bekabelde verbinding zakt naar 120 Mbps. Je wordt gebeld voor het maken van een afspraak.
                    A prudent question is one-half of wisdom

                    Reageer


                    • #25
                      Hartelijk bedankt voor je reactie, ik had geen tijd gehad om het bericht te lezen op dit forum.
                      Ben inderdaad gebeld en heb aangeven nog even te wachten om een aantal reactie van leden van dit forum uit te testen.
                      Zoals Dominique al eerder had aangegeven om een andere browser te proberen, dit leverden inderdaad een verbetering op en hiermee werd heel duidelijk dat de browser van Microsoft in Windows10 niet optimaal is.
                      Cat 5e of cat 6 gebruiken maakte geen verschil, dus de hier eerder genoemde cat 7 dus ook niet.

                      Bij gebruik van een tablet met de app Speedtest zie je wel dat alle testen moeite hebben om echt de 150 Mbit te halen, ze zaken allemaal een beetje terug. Gelukkig bij mij nu niet meer naar 120;Mbit door de andere browser.

                      Oordelen dat het niet waar kan zijn wat iemand in het forum aangeeft omdat het in de eigen omgeving wel goed werkt, gaat niet op in een netwerk. Het is goed mogelijk dat de configuratie in de ene wijk gunstiger is dan in de andere

                      Reageer

                      Om te reageren, moet je eerst .

                      verwerken...
                      X