Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Internetsnelheid - Delta/Zeelandnet - meeting veranderd sinds nieuwe meetmethode

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

• Internetsnelheid - Delta/Zeelandnet - meeting veranderd sinds nieuwe meetmethode

met https://www.delta.nl/service/interne...ternetsnelheid kun je internetsnelheid meten.
    In het algemeen kon ik de afgesproken waarde van 150 Mbite halen als ik mijn laptop rechtreeks op het kabelmodem installeerde.
    Dat kan ik nu niet meer, want soms haal ik de 108 Mbite niet eens. Delta/Zellandnet zegt dat wel de waarde wordt gehaald maar dat klopt niet. Ik heb een aantal laptops met windows7 en ook met windows10 en op geen enkele laptop haal ik mijn 150 Mbite.

het wordt een oneerlijke discussie als Delta/Zeelandnet zegt dat het wel goed is terwijl ik meet dat het niet klopt.
    Drie kwart jaar hiervoor met het vorige meetinstrument, via de getoonde link haalde ik het wel maar sinds de verandering van de meetmethode niet meer. Hoe kunnen we nu zien welke snelheden echt geleverd wordt door Delta/Zeelandnet

Oorspronkelijk gepost door Beno
    met https://www.delta.nl/service/interne...ternetsnelheid kun je internetsnelheid meten.
    In het algemeen kon ik de afgesproken waarde van 150 Mbite halen als ik mijn laptop rechtreeks op het kabelmodem installeerde.
    Dat kan ik nu niet meer, want soms haal ik de 108 Mbite niet eens. Delta/Zellandnet zegt dat wel de waarde wordt gehaald maar dat klopt niet. Ik heb een aantal laptops met windows7 en ook met windows10 en op geen enkele laptop haal ik mijn 150 Mbite.

het wordt een oneerlijke discussie als Delta/Zeelandnet zegt dat het wel goed is terwijl ik meet dat het niet klopt.
    Drie kwart jaar hiervoor met het vorige meetinstrument, via de getoonde link haalde ik het wel maar sinds de verandering van de meetmethode niet meer. Hoe kunnen we nu zien welke snelheden echt geleverd wordt door Delta/Zeelandnet
    Misschien is het een idee om dit in een andere browser te proberen
    Het gras bij de buren is altijd groenere, tot dat je er zelf op staat !

Reageer

ik heb net ook even de link ge probeert

speedtest.net
      ping 7
      download 400.91
      upload 15.11

delta.nl (via internet explore)
      ping
      download 397.26
      upload 14.27

delta (via edge)
      ping
      download 397.61
      upload loopt vast na een tijd je 5.30

Mozilla Firefox
      ping
      download 398.40
      upload 14.82

Reageer

Oorspronkelijk gepost door Dominique
        ik heb net ook even de link ge probeert

speedtest.net
        ping 7
        download 400.91
        upload 15.11

delta.nl (via internet explore)
        ping
        download 397.26
        upload 14.27

delta (via edge)
        ping
        download 397.61
        upload loopt vast na een tijd je 5.30

Mozilla Firefox
        ping
        download 398.40
        upload 14.82
        dirkje
        even geprobeerd via IE 10 DL156.56 - upl 14.68

Reageer

Heb je dat moment ook geen andere toepassingen open die bandbreedte wegsnoepen?

Reageer

Oorspronkelijk gepost door Ptrol
            Heb je dat moment ook geen andere toepassingen open die bandbreedte wegsnoepen?
            nee maar via een bekabelde desktop .

Reageer

Die toepassingen kunnen ook aktief zijn op een desktop die bekabeld is aangesloten.
              Denk aan updates, P2P bijv.

Ook al eens andere kabel geprobeerd?

Reageer

mijn abo is 150 mbps ik heb de beste kabels die te koop zijn cat 7

Reageer

Oorspronkelijk gepost door divar2
                  mijn abo is 150 Mbps ik heb de beste kabels die te koop zijn cat 7
                  Dan is er toch geen probleem als je 156 Mbps haalt?
                  A prudent question is one-half of wisdom

Reageer

gelukkig niet

Reageer

@Beno

Ik zie het modem in bridge staan en dat er een eigen router wordt gebruikt. Uit de e-mail werd ook even niet helemaal duidelijk of je de test nou had gedaan met een kabel via de router (Netgear) of via het modem (Cisco). Het is belangrijk om dit te testen via de Cisco. Had je dit wel al gedaan, let me know dan ga ik er verder mee aan de slag.
                      A prudent question is one-half of wisdom

Reageer

heb net zelf de snelheid getest en heb vast gesteld dat ik zonder ingeschakelde v.p.n wet mijn snelheid haal .
                        schakel ik hem in dan is de snelheid lager dus ook dit zou het probleem kunne zijn:8:P

Reageer

Kan je netwerkadapter die snelheid wel aan? Kun je nagaan door je hardware eigenschappen te controleren.

Reageer

Oorspronkelijk gepost door willy64
                            heb net zelf de snelheid getest en heb vast gesteld dat ik zonder ingeschakelde v.p.n wet mijn snelheid haal .
                            schakel ik hem in dan is de snelheid lager dus ook dit zou het probleem kunne zijn:8:P
                            via vpn ben je altijd langzamer, daar kun je niets tegen doen (consumenten manier).

Reageer

Cat7. Had je die echt nodig of gewoon hoogste cijfer gekocht?

Reageer

Om te reageren, moet je eerst .

verwerken...
                              X