Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Speedtest bestand

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Speedtest bestand

    Vroeger kon je op een FTP server van Zeelandnet een 1gb bestand downloaden om zo je snelheid te testen. Ik kan deze niet meer vinden. Weet iemand wat het actuele adres ervan is?

  • #2
    een speedtest kun je ook zo doen:

    http://delta.speedtestcustom.com/res...d-1115a78e6f50

    Reageer


    • #3
      Oorspronkelijk gepost door fred44nl
      Ik krijg nog steeds een voudtmelding op bovenstaand URL:
      [img]761cec83-db8f-4f04-9852-c5fb12929101.jpg[/img]

      OKLA (de makers) geven als oorzaak op:
      "Latency Test Error" typically occurs when the server has gone temporarily down. We have a server watchdog that will periodically contact servers to verify they're working properly, but there may be a slight delay before we automatically recognize the server
      is down. Please let us know by filing a support ticket specifically identifying which server caused the error, and try testing to a different server."

      https://support.speedtest.net/hc/en-...st-Error-mean-

      Deze werkt bij mij wel zonder problemen (non Flash versie en gewoon via HTML5):
      https://www.delta.nl/service/interne...ternetsnelheid
      Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

      Reageer


      • #4
        vreemd hoor
        ik gebruik altijd de link zoals ik heb gegeven en heb daar nooit een dergelijke melding.

        Reageer


        • #5
          Geen dubbele Firewall aan?

          Reageer


          • #6
            Oorspronkelijk gepost door fred44nl
            Dit linkje werkt beter dan deze:
            https://www.delta.nl/service/interne...ternetsnelheid
            De laatste geeft nog steeds niet de juiste uploadsnelheid aan als via Edge wordt getest!

            Reageer


            • #7
              @patat
              Die is er niet meer ik gebruik SURFnet deze daarvoor.

              @Webkabouter
              Ik zie deze melding ook als ik op mijn werk zit achter een bedrijfsfirewall, thuis nooit.

              Ziggo en Kpn

              Reageer


              • #8
                Dat dacht ik in de eerste instantie ook maar dit soort programma's checken op routernivo (extern IP adress) en zeker in de bridge mode is daar geen sprake van.
                Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

                Reageer


                • #9
                  Oorspronkelijk gepost door Jos
                  De laatste geeft nog steeds niet de juiste uploadsnelheid aan als via Edge wordt getest!
                  Jos, geeft die link voor jou wel de correcte snelheid aan met bv. Firefox of Chrome?
                  Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

                  Reageer


                  • #10
                    Oorspronkelijk gepost door Webkabouter
                    Oorspronkelijk gepost door Jos
                    De laatste geeft nog steeds niet de juiste uploadsnelheid aan als via Edge wordt getest!
                    Jos, geeft die link voor jou wel de correcte snelheid aan met bv. Firefox of Chrome?
                    Ja, daar werkt 't wel goed.
                    Via "service en zelf regelen" kun je op die pagina terecht komen..ook mogelijk nieuwe klanten dus, die met Edge gelijk op het verkeerde been worden gezet....

                    Reageer


                    • #11
                      Die Ookla speedtest geeft geen juiste indicatie. Wil liever een 1 of 10 gb .bin testbestand om zo mijn verbinding door te meten.

                      Reageer


                      • #12
                        Grote verschillen tussen de verschillende testen van bovenstaande links.
                        Wat zou de waarheid zijn????
                        Onbegrijpelijk voor de gewone mens.
                        [B][SIZE=12px][FONT=Verdana][COLOR=#000000][SUP]Er staat niémand op míjn banlist, dus jullie hoeven er ook geen rekening mee te houden.[/SUP][/COLOR][/FONT][/SIZE][/B]

                        Reageer


                        • #13
                          Oorspronkelijk gepost door Rinus
                          Grote verschillen tussen de verschillende testen van bovenstaande links.
                          Wat zou de waarheid zijn????
                          Onbegrijpelijk voor de gewone mens.
                          Jij bent dus die gewone Nederlander waar heel het land vorige week naar op zoek was
                          (Ik zal het niet verder vertellen hoor!)

                          Reageer


                          • #14
                            Die van Surfnet is niet direct bij DELTA gehost. Hebben ze geen openbare FTP server meer?

                            Reageer


                            • #15
                              De speedtest van speedtest.net is heel nauwkeurig. Deze kun je ook via onze site gebruiken. https://speedtest.zeelandnet.nl/

                              Reageer

                              Om te reageren, moet je eerst .

                              verwerken...
                              X