Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

AOP/Splitter kapot?

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

• AOP/Splitter kapot?

Hoi, afgelopen zaterdag verhuisd en dinsdag het modem overgezet en internet werkt in de nieuwe woning. Natuurlijk een speedtest gedaan en de snelheid is iets lager dan ik in de vorige woning gewend was. Vorige woning: 400/15 Mb, nu: 365/12,5.
    Even op het modem gekeken en daar zag ik bij Downstream waardes staan tussen de -8.7 en -11.7 dBmV. Om te testen heb ik de splitter/AOP er tussenuit gehaald en waren de waardes tussen de -1.0 en +1.4 dBmV. De snelheid was nu iets hoger. Maar nu is mijn vraag: is gezien de waardes de splitter/AOP kapot?

Dag Farre, als ik die waarden zie zou ik dat inderdaad denken, het hoort rond de 0 te zitten. Je kunt het beste via de klantenservice (of [email protected]) vragen of ze een monteur laten komen.

Reageer

Ik heb nog geen mailtje van je ontvangen Farre. Of had je al telefonisch contact gehad met de klantenservice?
      A prudent question is one-half of wisdom

Reageer

Nee, klopt. Druk bezig (geweest) om de puntjes op de I te zetten in het nieuwe huis. Zal de mail zo spoedig mogelijk sturen.

Reageer

Ik kan mij goed voorstellen dat er wat tijd in gaat zitten wanneer je net verhuisd bent. Mijn collega heeft inmiddels je mail opgepakt en nog bedankt voor de bevestiging van de telefoonnummers. Er wordt spoedig contact opgenomen om een monteur langs te laten komen.
          A prudent question is one-half of wisdom

Reageer

Update: er is een monteur langs geweest die constateerde dat er (buiten) een lus in de aanvoerkabel zou zitten.
            Vandaag is er een andere monteur langs geweest die een nieuw AOP heeft gemaakt in de berging. Hier het modem op aangesloten en de down en upstream waardes zien er goed uit. Tussen de + 1,5 en + 2.0 dBmV voor de downstream en tussen de 55 en 58,5 dBmV voor de upstream.
            Het probleem is alleen dat een (bedrade) speedtest max 333 Mb down geeft en 13 Mb up. Nog niet optimaal dus. Is er nog iets om te finetunen?

Reageer

Beste Farre,

Fijn dat het nu al beter werkt!

Aangezien de bekabelde snelheid nog niet is wat deze hoort te zijn, wil ik je vragen om een e-mail te sturen naar [email protected].
              Graag in de e-mail je realtienummer vermelden en dat je bekabeld de snelheid van je internetabonnement niet haalt.
              Dan gaan wij kijken of we daarin nog iets voor jou kunnen betekenen.

Reageer

Om te reageren, moet je eerst .

verwerken...
              X