Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Spamfilter werkt niet

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Spamfilter werkt niet

    Vandaag lang bezig geweest om e-mailadressen van spam-mail in mijn spamfilter te krijgen. Krijgen, want zodra ik dat e-mailadres toegevoegd en opgeslagen heb krijg ik vrijwel direct een bevestigingsmail van MijnDelta. Tot ver prima, zoals het ook hoort.
    Maar ik sta nog op die pagina met de spamfilter-instellingen, iets vernieuwt die pagina en mijn net toegevoegde spam-adres is weer verdwenen uit mijn blacklist dus dat schiet niet echt op. Ik heb nu al tig bevestigingsmails (blacklist gewijzigd) van MijnDelta ontvangen door al die vergeefse pogingen. Normaliter krijg ik een waarschuwing dat dat e-mailadres niet goed is (afwezigheid van dots, apenstaartje of extensie) maar nu niet.
    Dus wat is er aan de hand ?

  • #2
    Er zijn momenteel problemen:
    https://forum.zeelandnet.nl/e-mail-1...orgevoerd-6700

    Reageer


    • #3
      Jos, bedankt voor je antwoord, helemaal duidelijk. Maar dit bewijst ook te meer dat ik het reeds bestaande topic (door jou genoemd) met die reacties niet bij de hand heb. Wel de zoekfilter gebruikt maar dat leverde niets op.

      Reageer


      • #4
        Oorspronkelijk gepost door hillebregt
        Jos, bedankt voor je antwoord, helemaal duidelijk. Maar dit bewijst ook te meer dat ik het reeds bestaande topic (door jou genoemd) met die reacties niet bij de hand heb. Wel de zoekfilter gebruikt maar dat leverde niets op.
        Over het algemeen kan ik met de zoekfunctie van het forum ook niet veel, om niet te zeggen niets!. Ik heb begrepen dat je minimaal twee trefwoorden moet invoeren. Bij het betreffende topic staan bovenaan 4 trefwoorden genoemd. Ik heb verschillende combinaties geprobeerd (zelfs alle vier tegelijk) maar vind geen resultaten.
        Lijkt me nog een verbeterpuntje dus!

        Reageer


        • #5
          Om de zoekfunctie te laten werken is het belangrijk dat er bij het topic tags worden ingevoerd. Bij het betreffende topic stond geen een tag vermeld waardoor het systeem dit topic niet zal vinden. Ik heb wat tags toegevoegd waardoor deze beter vindbaar moet zijn.
          A prudent question is one-half of wisdom

          Reageer


          • #6
            Oorspronkelijk gepost door MatthijsL
            Om de zoekfunctie te laten werken is het belangrijk dat er bij het topic tags worden ingevoerd. Bij het betreffende topic stond geen een tag vermeld waardoor het systeem dit topic niet zal vinden. Ik heb wat tags toegevoegd waardoor deze beter vindbaar moet zijn.
            Bij het topic waar ik in een eerdere post naar verwijs staan 4 trefwoorden. Ik heb met allerlei combinaties van die trefwoorden gezocht, maar kreeg geen enkele keer het betreffende topic in beeld...ergens gaat er m.i. dus iets niet goed

            Reageer


            • #7
              Ik heb zojuist gezocht op spamfilter + blacklist en dan staat het topic direct bovenaan.
              Zoek ik echter op spamfilter + wijzigen, dan vind ik het topic niet terug terwijl wijzigen en spamfilter beide als tag staan genoteerd

              Spamfilter + wijzigingen geeft vervolgens dan wel weer direct het topic. Het lijkt dat het zoeksysteem meer kijkt naar de topictitel dan naar de tags die ingevoerd zijn. Ik ga dit doorgeven.
              A prudent question is one-half of wisdom

              Reageer


              • #8
                Ik ga op de andere topic verder dat Jos al had aangegeven over de wijziging in blacklist, anders raak ik het spoor bijster: https://forum.zeelandnet.nl/e-mail-1...orgevoerd-6700.

                Ik hou deze wel aan vanwege de zoekproblemen en criteria

                Reageer


                • #9
                  Ik zal deze sluiten om het overzichtelijk te houden.
                  A prudent question is one-half of wisdom

                  Reageer

                  Om te reageren, moet je eerst .

                  verwerken...
                  X