Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

DHCP geeft ander IP adres uit

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • DHCP geeft ander IP adres uit

    hallo,

    sinds kort krijg ik op ethernet 3 van mijn zeelandnet modem/router een afwijkend ip adres. Navraag leert dat het wel een zeelandnet ip-adres is. Graag wil ik gewoon in mijn eigen ip-range een ip-adres krijgen.
    mijn normale range is: 192.168.11.x
    Het ip adres welke ik nu krijg is : 82.176.183.68. Daarnaast krijg ik ook een Wifi ip adres (82.176.185.39).op een apparaat die ik niet herken. zie hiervoor ook de afbeelding.

  • #2
    de adressen in 82.x.x.x zijn externe ip-adressen, terwijl 192.168.11.x lokale addressen zijn.
    om te beginnen zou ik het modem uitschakelen, even wachten en weer inschakelen.
    wellicht dat het dan over is.
    werkt dat niet, dan kun je het modem resetten, door het kleine knopje aan de achterkant geruime tijd in te drukken.

    Reageer


    • #3
      Oorspronkelijk gepost door fred44nl
      de adressen in 82.x.x.x zijn externe ip-adressen, terwijl 192.168.11.x lokale addressen zijn.
      om te beginnen zou ik het modem uitschakelen, even wachten en weer inschakelen.
      wellicht dat het dan over is.
      werkt dat niet, dan kun je het modem resetten, door het kleine knopje aan de achterkant geruime tijd in te drukken.
      Hmmm, het is toch vreemd dat een apparaat op mijn interne netwerk een extern ip-adres krijgt toegekend. Het uit en aan zetten van het modem heb ik reeds diverse keren gedaan. Dit helpt niet. Het volledig resetten van het modem vind ik vooralsnog niet wenselijk, omdat ik dan al mijn instellingen kwijt ben (wifi, portforwarding). Ik hoop dat er iemand is die een verklaring heeft zodat het bij de oorzaak opgelost kan worden.
      Uiteraard wel dank voor het meedenken.

      Reageer


      • #4

        Reageer


        • #5
          Ik heb over een soortgelijk onderwerp eerder een topic geopend:
          https://forum.zeelandnet.nl/hardware...71/index1.html

          Mogelijk zijn dit dus ook door het modem gebruikte (buiten)adressen..

          Reageer


          • #6
            Oorspronkelijk gepost door Peter77
            Hmmm, het is toch vreemd dat een apparaat op mijn interne netwerk een extern ip-adres krijgt toegekend. Het uit en aan zetten van het modem heb ik reeds diverse keren gedaan. Dit helpt niet. Het volledig resetten van het modem vind ik vooralsnog niet wenselijk, omdat ik dan al mijn instellingen kwijt ben (wifi, portforwarding). Ik hoop dat er iemand is die een verklaring heeft zodat het bij de oorzaak opgelost kan worden.
            Uiteraard wel dank voor het meedenken.
            Hoi Peter77,

            Waarschijnlijk staat IP-Passthrough ingeschakeld voor de apparaten met een extern IP adres, kijk hiervoor onder "Applications & gaming" bij de routerconfiguratie

            Reageer


            • #7
              Ik heb nog geen bruikbare oplossing. Bij IP-passthrough heb ik gekeken, maar dit is het probleem ook niet. Inmiddels met Advanced IP scanner een scan uitgevoerd (zie afbeelding). Wat is vreemd vind is dat het lijkt alsof mijn device een host is van zeelandnet, maar het kan ook zijn dat ik niet weet hoe dit in z'n werk gaat. In iedergeval is het gearceerde ipnummer mijn device. Kan het zo zijn dat zeelandnet mijn MAC adres in een tabel heeft staan waardoor steeds dit ip adres wordt toegekend?

              Reageer


              • #8
                is dat een radio controlled plug? Nieuw apparaat ?
                met Adv IP scanner zou je een reboot kunt uitproberen.

                Reageer


                • #9
                  Oorspronkelijk gepost door angryvwr
                  is dat een radio controlled plug? Nieuw apparaat ?
                  met Adv IP scanner zou je een reboot kunt uitproberen.
                  Het is een Home easy systeem. Deze heb ik al 2 jaar. Het rebooten van het apparaat heb ik al diverse keren gedaan.

                  Reageer


                  • #10
                    Oorspronkelijk gepost door Peter77
                    Ik heb nog geen bruikbare oplossing. Bij IP-passthrough heb ik gekeken, maar dit is het probleem ook niet. Inmiddels met Advanced IP scanner een scan uitgevoerd (zie afbeelding). Wat is vreemd vind is dat het lijkt alsof mijn device een host is van zeelandnet, maar het kan ook zijn dat ik niet weet hoe dit in z'n werk gaat. In iedergeval is het gearceerde ipnummer mijn device. Kan het zo zijn dat zeelandnet mijn MAC adres in een tabel heeft staan waardoor steeds dit ip adres wordt toegekend?
                    Hoi Peter77, ik heb je even een privebericht gestuurd.

                    Reageer

                    Om te reageren, moet je eerst .

                    verwerken...
                    X