Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

DNS issue(tje)

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • DNS issue(tje)

    Hallo,

    Ik probeerde net de website https://llvm.org te bereiken, maar deze wordt blijkbaar niet geresolved door de DNS servers van zeelandnet. nslookup levert mij "Server failed". Als ik dezelfde DNS query naar een google dns doe (8.8.8.8) krijg ik wel keurig een adres terug.

    Is er iets aan de hand misschien?

    Groeten,

    Jan Vergouwe.

  • #2
    Hallo Tzunix, welkom op het forum.

    Op dit moment kan ik die site gewoon bereiken via de DNS-server van Zeelandnet.

    Reageer


    • #3
      Klopt, Jos, maar een kwartiertje geleden probeerde ik het ook en kreeg je deze error in beeld: DNS_PROBE_FINISHED_NXDOMAIN

      5 minuten geleden lukte het wel.

      Reageer


      • #4
        Ik kan ook de website ook zonder problemen bereiken. Wellicht een dipje oid.
        A prudent question is one-half of wisdom

        Reageer


        • #5
          Yep... like a charm nu. Blijft toch een irritant probleempje, ik ken DNS een beetje en dat een specifieke site niet geresolved wordt is wel 'uniek'... enfin... opgelost dus.

          Reageer


          • #6
            Oorspronkelijk gepost door Tzunix
            Yep... like a charm nu. Blijft toch een irritant probleempje, ik ken DNS een beetje en dat een specifieke site niet geresolved wordt is wel 'uniek'... enfin... opgelost dus.
            Een Pi-hole ertussen zetten voor de caching en andere nuttige functies? ;-)

            Reageer


            • #7
              DNS caching? Lijkt me wat overdreven om daar een pi voor in te zetten. Die kunnen veel nuttigere dingen doen dan dat. Een andere overkill actie om een sporadisch DNS provider van de provider op te vangen zou een eigen DNS server kunnen zijn. In Cluster natuurlijk. Met een SAN voor performance, dubbel uitgevoerd natuurlijk. En twee provider lijnen. En een cloud uitwijk. Nah .

              Reageer

              Om te reageren, moet je eerst .

              verwerken...
              X