Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Super alles in 1 snelheid/modem

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Super alles in 1 snelheid/modem

    Volgens de specs van de epc 3925 die ik vond op de website van de consumentenbond haalt die modem "slechts" 300 mb/s. Helpdesk meldt dat de 3925 wel geschikt is voor de 400mb/s. Ik haal die snelheid in ieder geval niet. Ik heb thuis de bridge modus al uitgezet, gereset, er ligt al cat6a kabel, maar helaas zonder verbetering. Ik kom s avonds laat niet boven de 196mb/s uit.

    Een nieuwe modem (epc 3940) zal me worden toegezonden aldus de helpdesk. Verder kreeg ik de basis uitleg wat ik zelf kan doen, zoals hierboven al gedaan was.

    Met Premium 150/mb/s hebben we nooit problemen gehad overigens.

    Klopt het dat de epc 3925 wel voldoende zou moeten zijn voor 400 mb/s? Wat zijn dan de juiste specs? En klopt het dat 192.168.0.1 niet meer benaderbaar is? Ik kon alleen de bridgemodus uitzetten via Mijn Delta.

  • #2
    Als je geen bridge-modus gebruikt ( na herstart) , is het wifi modem zelf benaderbaar via 192.168.11.1

    Als een modem de bij een abonnement behorend snelheid niet kan leveren, krijg je in principe altijd een nieuw modem.

    Reageer


    • #3
      WvdW,

      De EPC3925 heeft een theoretische maximale doorvoer op de WAN poort van 340Mbps, de 400 zal hij dus nooit gaan halen, duidelijk is hier een vergissing gemaakt, ik zal dit nog kortsluiten met de medewerker in kwestie.

      Reageer


      • #4

        Reageer


        • #5
          1. beheer met zeelandnet of beheer en password leeg laten

          2. Mogelijk een wat verwerkingstijd na invoeren in Mijn Delta.


          Onlangs bijv. in Mijn Delta nieuw ww voor email ingevoerd en dat heeft heel wat langer geduurd dan het vermelde uur.

          Reageer


          • #6
            Inmiddels nieuwe modem geinstalleerd en met 322 Mb/sec om 20.25u lijkt het euvbel verholpen. Om toch nog van dit topic gebruik te maken, vroeg ik me nog 2 dingen af

            1 Klopt het dat de lampjes van de aangesloten bedraade apparaten ORANJE blijven?
            2. Kan ik de 3940 weer gewoon in bridge zetten en mn eigen router vervolgens op een willekeurige ingang prikken van het modem, of MOET dat op poort 1 zijn? Poort 1 geeft bedraad wat problemen lijkt het

            Reageer


            • #7
              Oranje betekent dit dat het verbonden apparaat een verbinding maakt van 10 of 100 Mbps.
              Groene led betekent een 1Gbps verbinding.

              Verwacht je groen? Controleer de utp cable dan eens.
              Is deze wel geschikt voor doorgifte van deze snelheden?

              Via Mijn delta kan je het wifi-modem weer in bridge zetten.

              Reageer


              • #8
                1.
                een oranje ledje betekent 100 Mb/s; groen is 1 Gb/s
                dus dit kan beter.
                2.
                een 3940 kan ook in bridge werken, maar dan moet je wel poort 1 gebruiken voor de verbinding naar je router.

                Reageer


                • #9
                  Gevonden: laptop heeft 10/100 netwerk adapter. Vaste pc heeft wel groen lichtje. Cat6-kabels.

                  En zit nu rond 370 mb/sec op de vaste pc.

                  Ik ga alles weer in bridge zetten en mn eigen wifi gebruiken. Vind dat fijner dan via het modem. Als ook dat weer werkt, zal ik dit topic via "beantwoord" sluiten.
                  Dank zover.

                  Reageer

                  Om te reageren, moet je eerst .

                  verwerken...
                  X