Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Alles-in-1 kosten/ kabelkosten

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Alles-in-1 kosten/ kabelkosten


  • #2
    Oorspronkelijk gepost door Micha
    Betekent dit ook dat de kabelkosten van bijna 20,- euro komen te vervallen?
    dat denk ik niet, want er komt ongetwijfeld beter en sneller internet voor in de plaats.

    En houdt dat in dat ik voor alle televisies een CI+-module/ smartcard moet hebben?
    nee, want als de TV niet al te oud is, dan kun je ook zonder smartcard digitaal kijken.
    bij oudere TV's kan digitaal gekeken worden met een digitale decoder.

    Wat ik verder heel erg jammer vind is dat wanneer ik straks over moet naar digitale televisie op alle toestellen, ik niet op alle 4 de apparaten hetzelfde extra pakket kan bekijken, omdat ik dat maar aan 3 smartcards kan koppelen.
    ja, daar heb je een punt.
    wellicht dat Delta hier iets aan kan veranderen.

    hou er wel rekening me, dat KPN via koperdraad werkt en de snelheden van coax niet kan benaderen.
    bovendien is bij KPN alles digitaal en moet je extra decoders bijkopen, als je naar 4 TV's wil.
    de verbinding tussen modem en decoder gaat via utp-kabel, die je nu waarschijnlijk niet hebt.

    Reageer


    • #3
      Oorspronkelijk gepost door fred44nl
      bovendien is bij KPN alles digitaal en moet je extra decoders bijkopen, als je naar 4 TV's wil.
      de verbinding tussen modem en decoder gaat via utp-kabel, die je nu waarschijnlijk niet hebt.

      Reageer


      • #4
        Men zou bijvoorbeeld net zoals de Duitse provider Unitymedia die ook bezig is
        met de overstap naar Docsis 3.1 een goedkope ontvanger kunnen aanbieden.

        Die kost nog 9 euro minder dan een Chromecast.

        Reageer


        • #5
          Oorspronkelijk gepost door Mapje
          Men zou bijvoorbeeld net zoals de Duitse provider Unitymedia die ook bezig is
          met de overstap naar Docsis 3.1 een goedkope ontvanger kunnen aanbieden.
          Maar dan wel met een display, zodat je bij radio ontvangst kunt zien naar welke zender je luistert.
          De TV hiervoor aanzetten is geen optie.
          De klant laten betalen voor meer hardware, die nu niet nodig is, is ook geen optie.

          Reageer


          • #6
            Hoi Micha,

            De kabelkosten van 20 euro komen niet te vervallen. Je betaald dit bedrag namelijk niet voor de analoge televisie, maar voor de kabeltoegang. En daarbij krijg je dan het signaal voor analoge en digitale TV en de mogelijkheid voor digitale telefoon en internet.

            Voor de extra pakketten zie ik nog niet direct een oplossing komen om dit te koppelen aan meer dan drie smartcards. Dit heeft dan ook weer te maken met de uitzendvergoeding die betaald moet worden. Die zal hoger worden wanneer je pakketten aan meer smartcards gaat koppelen dan drie. Vroeger moest je voor drie kaarten drie pakketten afnemen, dus wat dat betreft is er wel verbetering gekomen en tegenwoordig kan je de pakketten koppelen per smartcard. Dus je kan bijvoorbeeld een Pluspakket koppelen aan smartcard A en B. Vervolgens kan je dan een Sportpakket koppelen aan kaart A, C en D. Maar ook dat is weer beperkt tot drie kaarten.Wil je dan echt met vier kaarten tegelijk naar hetzelfde kanaal/pakket kijken? Ja, dan is er een extra pakket nodig.

            De rede dat ZeelandNet alleen recht heeft over de kabel, net als Ziggo in hun regio overigens, is omdat dit kabelnetwerk niet met belastinggeld is aangelegd. Het netwerk van KPN daarintegen is in het verleden wel met belastinggeld aangelegd en daardoor moet KPN zijn netwerk openstellen voor derde partijen. Hier staat voor ons wel tegenover dat wij buiten de provincie niet kunnen leveren.

            Wat kosten betreft kan KPN idd mooie kortingen bieden en extra data geven op hun mobiele abonnementen wanneer je een combo afneemt, maar dat is een lastige vergelijking omdat wij geen mobiele telefoon aanbieden. Extra data/sms/spraak via de mobiele telefoon kost een provider nauwelijks iets, dus dat is vrij makkelijk te realiseren. Verder wat fred44nl zegt, bij KPN gaat alles via de koperen lijn. Als je dan TV kijkt, dan gaat dit af van de internetsnelheid. Dit probleem heb je op de coax niet je blijft dezelfde snelheid houden. Bovendien kunnen wij 400 Mbps garanderen. Daar kom je met ADSL niet eens bij in de buurt. Laat staan dat de snelheid gegarandeerd kan worden. Want hoe verder van de centrale, hoe lager de snelheid van de verbinding wordt met ADSL.

            Momenteel wordt er getest met IPTV. Dit zal ook door middel van een decoder zijn. Hoe dit precies in het vat wordt gegoten weet ik nog niet, maar ik vermoed wel dat dit afhankelijk zal gaan worden van het abonnement die er wordt afgenomen en zal er vermoedelijk via meerprijs extra decoders afgenomen kunnen worden. Hierover zullen wij uitgebreid berichten wanneer er meer over bekend wordt.
            A prudent question is one-half of wisdom

            Reageer


            • #7
              Allen,

              Bedankt voor de reacties.
              daarbij krijg je dan het signaal voor analoge en digitale TV
              => analoge televisie komt te vervallen, dus daar hoef ik dan niet meer voor te betalen, maar toch blijft de prijs hetzelfde.

              Voor de extra pakketten zie ik nog niet direct een oplossing komen om dit te koppelen aan meer dan drie smartcards. Dit heeft dan ook weer te maken met de uitzendvergoeding die betaald moet worden. Die zal hoger worden wanneer je pakketten aan meer smartcards gaat koppelen dan drie.
              Wat kosten betreft kan KPN idd mooie kortingen bieden en extra data geven op hun mobiele abonnementen wanneer je een combo afneemt, maar dat is een lastige vergelijking omdat wij geen mobiele telefoon aanbieden.
              Verder wat fred44nl zegt, bij KPN gaat alles via de koperen lijn. Als je dan TV kijkt, dan gaat dit af van de internetsnelheid. Dit probleem heb je op de coax niet je blijft dezelfde snelheid houden. Bovendien kunnen wij 400 Mbps garanderen. Daar kom je met ADSL niet eens bij in de buurt. Laat staan dat de snelheid gegarandeerd kan worden. Want hoe verder van de centrale, hoe lager de snelheid van de verbinding wordt met ADSL.
              Momenteel wordt er getest met IPTV. Dit zal ook door middel van een decoder zijn.
              => Mocht het hierdoor wel mogelijk zijn om op alle televisies in huis de pakketten te bekijken, terwijl er maar 1 pakket hoeft te worden afgenomen, dan zou dit wellicht een goede oplossing zijn, maar tot die tijd komt het erg duur uit.

              Zijn er verder nog aspecten die ik mee zou moeten laten wegen of die me zouden kunnen overtuigen dat Zeelandnet/Delta de juiste keuze is?

              Met vriendelijke groet,

              Micha

              Reageer


              • #8
                Oorspronkelijk gepost door Micha
                Allen,

                => analoge televisie komt te vervallen, dus daar hoef ik dan niet meer voor te betalen, maar ik blijf hetzelfde betalen.
                Zoals ik al had aangegeven, je betaald voor de kabeltoegang. Niet voor het analoge televisie signaal.

                Oorspronkelijk gepost door MatthijsL
                Momenteel wordt er getest met IPTV. Dit zal ook door middel van een decoder zijn.
                => Mocht het hierdoor wel mogelijk zijn om op alle televisies in huis de pakketten te bekijken, terwijl er maar 1 pakket hoeft te worden afgenomen, dan zou dit wellicht een goede oplossing zijn, maar tot die tijd komt het erg duur uit.
                Ik kan nog niet aangeven wat de precieze voorwaarden zullen gaan zijn.

                Zijn er verder nog aspecten die ik mee zou moeten laten wegen of die me zouden kunnen overtuigen dat Zeelandnet/Delta de juiste keuze is?
                Ben je tevreden? Ondervind je regelmatig storingen? Wil je je huidige e-mailadres behouden? Hoe belangrijk vind je het dat je een gegarandeerde snelheid krijgt? Of is het voldoende dat je wellicht, misschien, eventueel als de wind goed staat 60 Mbps haalt? De snelheid die je momenteel afneemt, daar kunnen ze bij andere aanbieders alleen maar van dromen. Wil je echt tegelijkertijd op vier TV's naar hetzelfde pakket kijken?
                Het gras is niet groener aan de overkant, het gras dat je hebt is toch al goed? Wellicht krijg je straks stoo. Op je vergelijk met mobiel kan ik niet ingaan, want wij bieden geen mobiel aan.
                A prudent question is one-half of wisdom

                Reageer


                • #9
                  Ben je tevreden? Ondervind je regelmatig storingen?
                  Ik ben inderdaad tevreden, ondervind zo af en toe eens storingen.
                  Ben ik dan ontevreden over een andere provider? Ondervind ik storingen bij hun? Geen idee, want ik heb daar geen ervaring mee.
                  Dus dat vind ik lastig vergelijken.

                  Wil je je huidige e-mailadres behouden?
                  Niet per se.

                  Hoe belangrijk vind je het dat je een gegarandeerde snelheid krijgt? Of is het voldoende dat je wellicht, misschien, eventueel als de wind goed staat 60 Mbps haalt? De snelheid die je momenteel afneemt, daar kunnen ze bij andere aanbieders alleen maar van dromen.
                  Dat geen enkele andere aanbieder kan tippen aan jullie kabelinternet, daar ben ik me bewust van. Dat is zeker een issue, als dat het niet was geweest, dan was ik al lang overgestapt!
                  Maar ook hier geldt: ik heb dit langzamere internet nog niet ervaren, dus geen vergelijk.

                  Wil je echt tegelijkertijd op vier TV's naar hetzelfde pakket kijken?
                  Het gras is niet groener aan de overkant, het gras dat je hebt is toch al goed? Wellicht krijg je straks stoo.
                  Dat is makkelijk stellen, maar omdat ik alleen maar ervaring heb met jullie als provider en niet met een andere aanbieder, kan ik geen enkele goed gefundeerde mening geven over het verschil.
                  En voor 360,- euro per jaar verschil (30,- euro per maand) ben ik misschien ook wel tevreden met stroo.

                  Op je vergelijk met mobiel kan ik niet ingaan, want wij bieden geen mobiel aan.

                  Reageer


                  • #10
                    Oorspronkelijk gepost door Micha
                    Daarnaast krijg ik als ik volgend jaar weer terug zou komen als "nieuwe" klant voordelen die ik als vaste abonnee normaliter niet ontvang: 4 maanden lang 31,50 korting, een gratis CI+-module incl smartcard twv 89,- euro, een gratis extra WiFi-punt.
                    Ik kan dan, door het uitgespaarde verschil, bijna beter m'n contract nu opzeggen bij Delta en naar KPN gaan, wachten totdat ik weer bij Delta als nieuwe klant kan aanmelden en dan internet (evt icm TV) afnemen: dan ben ik voor een jaar bijna net zo duur uit als nu bij Delta te blijven en alles af te nemen wat ik wens/ nodig heb.
                    Best krom, is mijn idee.
                    Elke marketingcursus les 1: Klanten haal je binnen met kortingen en acties. Niet krom, maar voor bestaande klanten kan het wat lullig lijken.

                    Reageer


                    • #11
                      @Micha

                      Uiteindelijk zal je de plussen en de minnen naast elkaar moeten leggen en daaruit beslissen wat voor jou persoonlijk het beste is. Persoonlijk ben ik erg loyaal naar elk bedrijf waar ik een abonnement bij afneem. Als ik geen reden heb zoals bijvoorbeeld slechte service of een slecht product, dan blijf ik gewoon klant. Ook als dat iets duurder zou zijn dan een andere aanbieder. De zekerheid dat ik een goed product heb en blijf houden is voor mij een belangrijk punt.

                      Bij ZeelandNet heb ik als klant nooit problemen met de verbinding. Klink waarschijnlijk niet zo opjectief als medewerker zijnde, maar het is wel zoals het is. Als ik zou overstappen heb ik geen garantie dat dit zo zal blijven. Mocht het slecht zijn dan weet ik wel dat de nieuwe aanbieder zijn best zal doen om dat inorde te brengen, maar ik zit dan wel een periode met een product waarmee ik niet tevreden ben. Op zo'n moment zou ik balen dat ik ben veranderd van aanbieder.

                      Betreffende de televisiepakketten snap ik dat je de mogelijkheid wilt hebben en op 4 TV's tegelijkertijd te kunnen kijken naar dezelfde zenders, maar hoe vaak is het tot nu toe voorgekomen dat je ook echt tegen deze beperking aanliep? Als je nu al meteen zou kunnen zeggen dat dit al 5 keer gebeurd is, dan snap ik je overweging. Moet je er eerst heel lang over nadenken, dan zou ik mij afvragen of het ook echt zo'n belangrijk punt is. Ik wil ook altijd de meeste mogelijkheden wanneer ik iets aanschaf, maar vaak maak ik er geen eens gebruik van al die opties. Iets willen kunnen is niet hetzelfde als iets echt nodig hebben en gebruiken.

                      Je punt over bestaande klanten en nieuwe klanten snap ik zeer goed. Zoals ik in het begin al aangaf ben ikzelf loyaal naar bedrijven toe waar ik een abonnement afneem. Daardoor krijg ik ook geen kortingen. Dit gebeurt eigenlijk wel bij alles waar je een dienst kan afnemen. Internet, telefoon, energie, verzekeringen, abonnement op de krant enz enz. Allemaal mooie aanbiedingen voor nieuwe klanten, maar de bestaande klant krijgt niets. Bij DELTA zie ik dat daar steeds meer rekening mee gehouden wordt. Ook voor bestaande klanten komen er tegenwoordig aanbiedingen.

                      Ik zou het jammer vinden als we je moeten uitzwaaien als klant, ook als je na een jaar weer zou terugkomen. Het belangrijkste is dat je je happy voelt bij de producten die je afneemt en dat dit aansluit bij je gebruik.
                      A prudent question is one-half of wisdom

                      Reageer


                      • #12
                        @Micha,
                        je kijkt nu nog 2 tv's analoog, dus daar kijk je nu ook niet naar de extra zenders.
                        Bij zeer incidenteel gebruik zou je overigens ook nog even een smartcard kunnen overzetten op een andere TV.

                        Reageer


                        • #13
                          Elke marketingcursus les 1: Klanten haal je binnen met kortingen en acties. Niet krom, maar voor bestaande klanten kan het wat lullig lijken
                          Klinkt een beetje als iemand die iets graag wilt hebben wat een ander heeft en er dan verder niet meer naar omkijkt...

                          @MatthijsL@memvdkelen: als ik dan toch over ga op digitaal, dan wil ik overal gebruik van kunnen gaan maken.
                          Daarnaast kan ik bij KPN de extra ontvangers ook uitzetten als ik ze niet gebruik, iets wat ik eventueel bij de pakketten ook nog zou kunnen doen, zie ik.
                          En smartcard overzetten is niet te doen.

                          Reageer


                          • #14
                            Graag gedaan Micha En gelukkig zijn we idd allemaal anders. Het zou zo'n saaie bedoeling worden als iedereen hetzelfde zou zijn
                            A prudent question is one-half of wisdom

                            Reageer


                            • #15
                              Oorspronkelijk gepost door Koeba
                              Oorspronkelijk gepost door Micha
                              Daarnaast krijg ik als ik volgend jaar weer terug zou komen als "nieuwe" klant voordelen die ik als vaste abonnee normaliter niet ontvang: 4 maanden lang 31,50 korting, een gratis CI+-module incl smartcard twv 89,- euro, een gratis extra WiFi-punt.
                              Ik kan dan, door het uitgespaarde verschil, bijna beter m'n contract nu opzeggen bij Delta en naar KPN gaan, wachten totdat ik weer bij Delta als nieuwe klant kan aanmelden en dan internet (evt icm TV) afnemen: dan ben ik voor een jaar bijna net zo duur uit als nu bij Delta te blijven en alles af te nemen wat ik wens/ nodig heb.
                              Best krom, is mijn idee.
                              Elke marketingcursus les 1: Klanten haal je binnen met kortingen en acties. Niet krom, maar voor bestaande klanten kan het wat lullig lijken.
                              Het klopt wel les 1: Elke marketingcursus les 1: Klanten haal je binnen met kortingen en acties, maar je gaat als bedrijf pas geld verdienen was de klant blijft!

                              en hoe zorg je ervoor dat de klant blijft : service, goede producten, prijs kwaliteit, en duidelijkheid. nu bestaat er natuurlijk geen bedrijf die dit allemaal super heeft of terwijl overal een 10 score. Maar ook om klanten te houden moet een bedrijf daar energie insteken en ook daar actie en of leuke dingen voor doen. vroeger had zeelandnet / delta dat nog met "de pluspunten" hoe langer je bij hun zat en hoe meer producten je afnam hoe meer je terug kreeg dat was een soort korting, natuurlijk kost het bedrijf dat geld maar was voor mij ook een rede om naar / bij delta te blijven.

                              Ik vindt het jammer tot dat er niet meer is, vondt dat toch een hele leuke en mooie actie.
                              Het gras bij de buren is altijd groenere, tot dat je er zelf op staat !

                              Reageer

                              Om te reageren, moet je eerst .

                              verwerken...
                              X