Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Upload snelheid is Zeer laag

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Upload snelheid is Zeer laag

    zins woensdag is me internet snelheid erg laag,
    als ik me modem uit en dan weer aan zet is de snelheid download 150 mb upload 15mb netjes, een half uur later is het 145 download en 0,30 upload
    ook krijg ik veel time ouds als ik bijvoorbeeld www.delta.nl ping..
    enig idee ?

    Othene noord Terneuzen

  • #2
    Beste PdV,

    Welkom op ons Serviceforum!

    Kun je vertellen of je via de WiFi of via een rechtstreekse kabelaansluiting test?
    Heb je dit op 1 of meerdere apparaten?

    Reageer


    • #3
      Ik zit via een router bekabeld aan een computer.
      en op alde rest van me apperaten, wifi via ftp/utp

      foto is van applebookpro wifi

      Reageer


      • #4
        Om uit te sluiten dat het niet aan de router ligt,
        kun je dan het beste de router loshalen van het modem en dan direct via het modem bekabeld verbinden.
        Zou je dit voor kunnen testen en aan kunnen geven of dit andere snelheiden aangeeft.

        Tevens wil ik ook graag van je weten of je het modem en de router allebei hebt gereset.
        Weet wel dat als je een modem en een router opnieuw op wilt laten starten, dat je eerst het modem aansluit,
        dan wacht tot het modem is opgestart en dan pas de router aanzet.

        Reageer


        • #5
          Ik reset me modem meestal zonder me router te resetten, heeft me nog nooit problemen op geleverd,
          maar hoe verklaar je dan dat het eerste +/- half uur alles perfect werkt ?
          nu computer rechtstreeks op modem 0.32 upload (zie foto)

          Reageer


          • #6
            Als na een reset de verbinding even goed is, is het goed mogelijk dat "iets" in je netwerk de boel dicht laat slibben.
            Heb je toevallig iets van p2p software draaien (torrents) of wellicht software die backups upload naar het internet?
            Met name omdat alleen je upload hier echt last van heeft zou ik die richting op zoeken.
            Kijk anders ook eens op MijnDELTA naar je dataverkeer of je daar veel upload ziet

            Reageer


            • #7
              Ik heb gekeken of ik veel upload heb, nee is niet het geval(zie foto, heb zitten proberen afgelopen dagen, maar uploaden was erg vervelend, en werken online is niet te doen), me router geeft ook bijna geen upload in zijn log aan, ik heb nu alles van het modem afgehaald, en allen deze pc, waar niets van p2p software op draaid, en de upload is .35 dus bijna niets. nog een keer getest en nu .64 zie foto...
              ps. nu zeelandnet.nl gepingd, da's nog slechter

              Reageer


              • #8
                Zit nog even na te denken, woensdag hebben ze gesleuteld aan de kabel
                hier na zijn de problemen begonnen (een aantal dagen daar na),



                Geachte heer/mevrouw,

                Op woensdag 20 september van 08:00 tot 12:00 voeren wij in uw regio onderhoudswerkzaamheden uit aan het kabelnetwerk. In deze periode vindt er 1 a 2 keer een korte onderbreking plaats van enkele minuten op de diensten internet, telefonie en tv. Deze werkzaamheden zijn onderdeel van een grote kwaliteitsslag in onze digitale dienstverlening.

                Na de werkzaamheden

                Kunt u na deze werkzaamheden niet bellen en/of internetten? Probeer dan eerst het volgende:

                1. Haal de stroom twee minuten van uw modem af en zet hem daarna weer aan. Wacht vervolgens tot alle lampjes branden. Start uw computer opnieuw.

                2. Heeft u een losse router? Haal ook deze tegelijkertijd met uw modem twee minuten van de stroom. Sluit eerst uw modem aan en wacht tot alle lampjes branden. Sluit daarna pas weer uw router aan en start uw computer opnieuw.

                3. Digitale Televisie? Haal dan twee minuten de digitale ontvanger van de stroom en sluit deze daarna weer aan.

                Heeft u nog vragen of houdt u problemen? Neem dan contact op met onze Klantenservice.

                Onze excuses voor het ongemak.

                Met vriendelijke groet,
                ZeelandNet B.V.

                Afdeling Klantenservice

                Geachte heer/mevrouw,

                Door werkzaamheden aan ons kabelnetwerk zijn radio en televisie op woensdag 20 september van 02:00 tot 06:00 beperkt beschikbaar. Deze werkzaamheden worden bewust dan uitgevoerd, zodat u hier zo min mogelijk hinder van ondervindt.

                Tijdens deze werkzaamheden zullen voorgeprogrammeerde opnames misgaan.

                Uw digitale ontvanger(s) of smart tv met een digitale TV module (CI+) zal deze wijziging bij het opstarten naar verwachting automatisch verwerken. In een aantal gevallen, afhankelijk van uw apparatuur, dient u dit handmatig te doen. Met behulp van het installatiemenu van uw digitale ontvanger of televisie kunt opnieuw de zenders instellen.

                Wanneer u eerder een favorietenlijst hebt samengesteld is het mogelijk dat u deze opnieuw moet instellen.

                Onze excuses voor het ongemak.

                Met vriendelijke groet,
                ZeelandNet B.V.

                Afdeling Klantenservice

                Reageer


                • #9
                  Oorspronkelijk gepost door PdV
                  Zit nog even na te denken, woensdag hebben ze gesleuteld aan de kabel
                  hier na zijn de problemen begonnen (een aantal dagen daar na),
                  ditzelfde probleem heb ik ook gehad, nadat er onlangs werkzaamheden waren geweest.
                  de oplossing was het opnieuw inregelen van de verbindingen.
                  een moderator heeft hier toen een ticket voor gemaakt.

                  Reageer


                  • #10
                    en hoe het slechter werd, word het nu weer beter, om 11 uur deze ochtend niets veranderd on setup werkt het weer goed, ik hoop dat het zo blijft.

                    Reageer


                    • #11
                      Oorspronkelijk gepost door fred44nl
                      Oorspronkelijk gepost door PdV
                      Zit nog even na te denken, woensdag hebben ze gesleuteld aan de kabel
                      hier na zijn de problemen begonnen (een aantal dagen daar na),
                      ditzelfde probleem heb ik ook gehad, nadat er onlangs werkzaamheden waren geweest.
                      de oplossing was het opnieuw inregelen van de verbindingen.
                      een moderator heeft hier toen een ticket voor gemaakt.
                      Bedankt voor het andwoord, hoop dan dat ze dit hier ook gaan doen, dit werkt niet zo goed

                      Reageer


                      • #12
                        Oorspronkelijk gepost door PdV
                        en hoe het slechter werd, word het nu weer beter, om 11 uur deze ochtend niets veranderd on setup werkt het weer goed, ik hoop dat het zo blijft.
                        Ik had het niet moeten zeggen... met een duur van 5 minuten goed internet gehad, nu weer terug naar af..

                        Reageer


                        • #13
                          Oorspronkelijk gepost door PdV
                          Oorspronkelijk gepost door PdV
                          en hoe het slechter werd, word het nu weer beter, om 11 uur deze ochtend niets veranderd on setup werkt het weer goed, ik hoop dat het zo blijft.
                          Ik had het niet moeten zeggen... met een duur van 5 minuten goed internet gehad, nu weer terug naar af..
                          Mijn collega Frans heeft mij verteld dat het een algemene storing is.
                          Hij heeft gevraagd of hier een monteur naartoe kan gaan.
                          Ze gaan proberen er vandaag nog een monteur naartoe te sturen.

                          Reageer


                          • #14
                            Oorspronkelijk gepost door Anette
                            Oorspronkelijk gepost door PdV
                            Oorspronkelijk gepost door PdV
                            en hoe het slechter werd, word het nu weer beter, om 11 uur deze ochtend niets veranderd on setup werkt het weer goed, ik hoop dat het zo blijft.
                            Ik had het niet moeten zeggen... met een duur van 5 minuten goed internet gehad, nu weer terug naar af..
                            Mijn collega Frans heeft mij verteld dat het een algemene storing is.
                            Hij heeft gevraagd of hier een monteur naartoe kan gaan.
                            Ze gaan proberen er vandaag nog een monteur naartoe te sturen.
                            TOP hoop dat het daar mee opgelost word, bedankt voor al de genomen moeite.

                            Reageer


                            • #15
                              Graag gedaan hoor! Ik hoop dat het daarmee is verholpen.

                              Reageer

                              Om te reageren, moet je eerst .

                              verwerken...
                              X