Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Geen mogelijkheid voor VPN meer

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Geen mogelijkheid voor VPN meer

    Hallo,

    Sinds gisterenavond had ik problemen met internet. http verkeer werkte niet of nauwelijks. heb daar vanmorgen voor gebeld en bleek een issue met het filter wat ik afneem bij zeelandnet. https werkte wel gewoon evenals mijn vpn richting het werk.
    nu werkt het filter weer naar behoren cq ik kan weer internetten maar nu kan ik niet meer connecteren met het werk vpn...
    heel erg frustrerend dat ik dan aan de telefoon te horen krijg: ja, je internet werkt dus is niet ons probleem... je kan het op het forum proberen. dus hier ben ik... iemand een idee?:? ik ben sterk van mening dat dit aan Zeelandnet ligt en niet aan mij of de ontvangende kant van het vpn. daar is tenslotte niets gewijzigd sinds vanmorgen.

    ps andere collega's, die gebruikmaken van ditzelfde vpn hebben geen problemen.

  • #2
    aanvulling, clash of clans kan ik ook niet meer spelen, is ook onbereikbaar. (game die ik speel op iphone)

    als ik met mijn gsm een hotspot maak, verbind met hotspot en dan vpn opbouw doet ie het wel.

    Reageer


    • #3
      Welkom op het forum MartinL

      Misschien niet het antwoord dat je zou willen horen, maar: ik raad je aan om de filters uit te zetten en het dan nogmaals te testen.

      Verder: heb je soms, naast het ZeelandNet modem, ook een eigen router in gebruik? Dan zal je VPN alleen goed werken als je het modem in bridge mode hebt staan. Anders heb je een double NAT probleem.

      Reageer


      • #4
        Hallo GoeRoe,

        Filters uitzetten gaat pas in per 1 oktober. Ik heb als work around dat ik mijn 4G als hotspot gebruik
        Naast mijn zeelandnetmodem geen andere apparatuur in gebruik.

        Ik heb inmiddels (niet via FrontOffice) begrepen dat de issues met filtering nog niet verholpen zijn en dat de Engineers er nog druk mee bezig zijn. http werkt wel weer, andere poorten nog niet.

        Reageer


        • #5
          Oorspronkelijk gepost door MartinL
          Filters uitzetten gaat pas in per 1 oktober. Ik heb als work around dat ik mijn 4G als hotspot gebruik
          (...)
          Ik heb inmiddels (niet via FrontOffice) begrepen dat de issues met filtering nog niet verholpen zijn(...)
          Laat die engineers dan ook zo vriendelijk zijn dat ze het scriptje dat de filters aanpast, even apart voor jou draaien, zou ik zeggen. Misschien kan een van de moderators hierin bemiddelen?

          Reageer


          • #6
            Ik ervaar hetzelfde probleem. Maar het is toch wel vreemd dat dit zich pas per vandaag voordoet? ik wil gewoon met een werkend surffilter ook een VPN op kunnen zetten naar mijn werkomgeving. Voorheen nooit enig probleem, nu ineens wel. Kan ik de VPN verbinding ergens whitelisten? Wanneer lost DELTA dit op?

            Reageer


            • #7
              De mogelijkheid om het filter tijdelijk te stoppen zoals in onderstaande link wordt genoemd is ook niet meeer beschikbaar in Mijn DELTA.

              https://kbank.delta.nl/SRVS/CGI-BIN/WEBCGI.EXE?St=65,E=0000062919693829891,K=6754,Sxi= 7,case=guid({CA0391F2-8959-4766-AA0D-8907F66DB83E}),TS=ZeelandnetNL_2016

              Reageer


              • #8
                Kun je de Vpn opnieuw opzetten ?

                En krijg je een fout melding of krijg niets te zien ?
                Het gras bij de buren is altijd groenere, tot dat je er zelf op staat !

                Reageer


                • #9
                  Ik krijg inderdaad een foutmelding. Een melding met de strekking dat ik via mijn browser toegang moet geven... Vreemd en pas sinds eergisteren een probleem. Als ik de VPN opzet via DELTA Wifispots (geen gefilterd internet, zelfde modem) doet ie het gewoon, ook via tethering via mijn smartphone..
                  Ik ben nu op het werk ;-). dus ik kan de melding niet uploaden als afbeelding.

                  Reageer


                  • #10
                    Dus als ik het goed begrijp krijg je de melding alleen via je desktop / laptop ? die bedraad aangesloten is op je modem ?

                    Ik denk eerder als dat zo is wat ik hier boven schets dat het te maken heeft met een instelling, als het op een andere manier wel lukt dan kan er een update zijn geweest die je misschien niet heb gezien.

                    kijk even voor de zekerheid of er een update is geweest, bij mijn apps bv

                    Oorspronkelijk gepost door jmdegoffau1
                    Ik krijg inderdaad een foutmelding. Een melding met de strekking dat ik via mijn browser toegang moet geven... Vreemd en pas sinds eergisteren een probleem. Als ik de VPN opzet via DELTA Wifispots (geen gefilterd internet, zelfde modem) doet ie het gewoon, ook via tethering via mijn smartphone..
                    Ik ben nu op het werk ;-). dus ik kan de melding niet uploaden als afbeelding.
                    Het gras bij de buren is altijd groenere, tot dat je er zelf op staat !

                    Reageer


                    • #11
                      Nee, ik hang via de gewone thuis Wifi achter een surffilter, dat blokkeert de boel. Er is iets gewijzigd in het Surffilter aan de kant van Zeelandnet waardoor ik nu geen VPN meer kan opzetten. Via mijn smartphone zet ik geen VPN op met mijn werk, maar ik weet zeker dat ook dat niet zou werken via mijn thuis WiFi.
                      Nogmaals, netwerken die het surffilter niet gebruiken (DELTA Wifispots en tethering via smartphone) geven geen problemen. Dus Zeelandnet moet het filter zodanig aanpassen dat het opzetten van een VPN naar een bedrijfsnetwerk niet wordt geblokkeerd.
                      Dat was tot begin deze week ook geen probleem, alleen deze week is er iets misgegaan aan de kant van Zeelandnet met het filter.... Paar dagen geen internet gehad en nu dit.. Hoop dat ze het snel oplossen.

                      Reageer


                      • #12
                        Martin, aangezien er nog geen moderator heeft gereageerd zou je een mail naar [email protected] kunnen sturen met verwijzing naar je probleemomschrijving. Hopelijk wordt het dan snel opgepakt.

                        Reageer

                        Om te reageren, moet je eerst .

                        verwerken...
                        X