Ik heb al sinds jaar en dag een abonnement bij Delta/ZeelandNet. Op dit moment is dat het Alles In Een Premium pakket.
Ik ben echter ontevreden over de daadwerkelijke snelheden van internet vergeleken met wat ik volgens het pakket zou moeten krijgen.
Bekabeld bereik ik ten hoogste 80-90 Mbps en via het Wifi modem 25-40 Mbps. Zeker vwb. Wifi is dit regelmatig nog (fors) lager.
De verbinding is volgens mij ook niet erg stabiel omdat de snelheden heel erg fluctueren en ook wel geheel wegvallen (gemeten via Speedtest).
Naast de modem/router heb ik een Cisco set met 2 Wifi extenders via het stopcontact in gebruik. Anders was het Wifi signaal helemaal bedroevend.
Is het mogelijk om op afstand uit te lezen of mijn modem/router wel geheel correct werkt? Of is het eerlijk verhaal dat de router functie gewoon niet erg goed is. In dat geval hoor ik dat ook graag want dan kan ik een aparte router nemen.
In de media wordt door Delta behoorlijk hoog opgegeven over de geboden snelheden. In de praktijk is dit bij mij al jaren onder de maat. Als het niet wordt opgelost overweeg ik serieus over te stappen naar een andere provider want ik ben het wel een beetj beu.
Het zou fijn zijn als iemand van Delta kan reageren, maar ik ben ook benieuwd of andere klanten vergelijkbare ervaringen hebben.
Ik ben echter ontevreden over de daadwerkelijke snelheden van internet vergeleken met wat ik volgens het pakket zou moeten krijgen.
Bekabeld bereik ik ten hoogste 80-90 Mbps en via het Wifi modem 25-40 Mbps. Zeker vwb. Wifi is dit regelmatig nog (fors) lager.
De verbinding is volgens mij ook niet erg stabiel omdat de snelheden heel erg fluctueren en ook wel geheel wegvallen (gemeten via Speedtest).
Naast de modem/router heb ik een Cisco set met 2 Wifi extenders via het stopcontact in gebruik. Anders was het Wifi signaal helemaal bedroevend.
Is het mogelijk om op afstand uit te lezen of mijn modem/router wel geheel correct werkt? Of is het eerlijk verhaal dat de router functie gewoon niet erg goed is. In dat geval hoor ik dat ook graag want dan kan ik een aparte router nemen.
In de media wordt door Delta behoorlijk hoog opgegeven over de geboden snelheden. In de praktijk is dit bij mij al jaren onder de maat. Als het niet wordt opgelost overweeg ik serieus over te stappen naar een andere provider want ik ben het wel een beetj beu.
Het zou fijn zijn als iemand van Delta kan reageren, maar ik ben ook benieuwd of andere klanten vergelijkbare ervaringen hebben.
Reageer