Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Snelheid internet

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Snelheid internet

    Ik heb al sinds jaar en dag een abonnement bij Delta/ZeelandNet. Op dit moment is dat het Alles In Een Premium pakket.

    Ik ben echter ontevreden over de daadwerkelijke snelheden van internet vergeleken met wat ik volgens het pakket zou moeten krijgen.
    Bekabeld bereik ik ten hoogste 80-90 Mbps en via het Wifi modem 25-40 Mbps. Zeker vwb. Wifi is dit regelmatig nog (fors) lager.

    De verbinding is volgens mij ook niet erg stabiel omdat de snelheden heel erg fluctueren en ook wel geheel wegvallen (gemeten via Speedtest).

    Naast de modem/router heb ik een Cisco set met 2 Wifi extenders via het stopcontact in gebruik. Anders was het Wifi signaal helemaal bedroevend.

    Is het mogelijk om op afstand uit te lezen of mijn modem/router wel geheel correct werkt? Of is het eerlijk verhaal dat de router functie gewoon niet erg goed is. In dat geval hoor ik dat ook graag want dan kan ik een aparte router nemen.

    In de media wordt door Delta behoorlijk hoog opgegeven over de geboden snelheden. In de praktijk is dit bij mij al jaren onder de maat. Als het niet wordt opgelost overweeg ik serieus over te stappen naar een andere provider want ik ben het wel een beetj beu.

    Het zou fijn zijn als iemand van Delta kan reageren, maar ik ben ook benieuwd of andere klanten vergelijkbare ervaringen hebben.

  • #2
    Ohw ja; de standaard (re)acties zoals goede bekabeling en wisselen van kanaal et.c; heb ik al gedaan....

    Reageer


    • #3
      heeft de gebruikte laptop / pc een 100 Mbit/s poort ??
      of is het een 1 Gb/s poort ??
      dat kun je zien aan het ledje van de ethernet-poort.
      dat kan oranje of groen zijn
      om het modem te laten controleren kun je ook een emailtje sturen naar [email protected]
      vermeld klantnummer en een korte omschrijving van het probleem.

      Reageer


      • #4
        De snelheid van je internet moet je altijd bekabeld meten.
        Draadloos is ten allen tijde aanmerkelijk lager dan met kabel.

        Reageer


        • #5
          80 - 90 Mbps is idd veel te laag wanneer je gebruik maakt van een bekabelde verbinding. Met Alles-in-1 Premium zou je 150 Mbps moeten kunnen halen. Ik zie een berichtje met je klantgegevens graag tegemoet via [email protected]. Vermeld ook even je telefoonnummer. Indien noodzakelijk kan er dan gelijk een melding doorgezet worden voor een monteur.

          Vertraging in je Wifi kan verschillende oorzaken hebben, maar als je bekabelde verbinding al niet de juiste snelheid haalt, dan is het aannemelijk dat de te lage Wifisnelheid dezelfde oorzaak heeft.
          A prudent question is one-half of wisdom

          Reageer


          • #6
            Oke dank, mail is verstuurd. Ik verneem graag!

            Reageer


            • #7
              Oorspronkelijk gepost door fred44nl
              heeft de gebruikte laptop / pc een 100 Mbit/s poort ??
              of is het een 1 Gb/s poort ??
              dat kun je zien aan het ledje van de ethernet-poort.
              dat kan oranje of groen zijn
              om het modem te laten controleren kun je ook een emailtje sturen naar [email protected]
              vermeld klantnummer en een korte omschrijving van het probleem.
              Bedoel je de ethernet poort op het modem? Op het modem heb ik zowel oranje (knipperende) led's als een aantal groene. Dat is eigenlijk altijd zo.

              Ik vermoed overigens dat de laptop (netwerkkaart) tot max 100Mbps aankan. Maar ook dat haal ik dus niet bekabeld... Afijn, wordt vervolgt.

              Reageer


              • #8

                Reageer


                • #9

                  Reageer


                  • #10
                    Mocht je na aansluiten van het nieuwe modem nog problemen ondervinden dan horen wij het graag. Werkt alles weer goed na aansluiten van het nieuwe modem, dan horen wij dat nog liever
                    A prudent question is one-half of wisdom

                    Reageer


                    • #11
                      Oorspronkelijk gepost door KlaasK
                      Ohw ja; de standaard (re)acties zoals goede bekabeling en wisselen van kanaal et.c; heb ik al gedaan....
                      Wat wel eens kan helpen is IPv6 op je netwerkkaart uitzetten. Had hier in 1 klap de volle bandbreedte op mijn notebook.
                      Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

                      Reageer


                      • #12
                        Beloofde modem zou door PostNL op 20/09 zijn afgeleverd, niets ontvangen (nooit eerder gehad met PostNL).

                        Gebeld met Delta klantenservice op 22/09.
                        Er zou een ander modem worden opgestuurd.
                        Still waiting...

                        Sterk staaltje service dit

                        Reageer


                        • #13
                          Ik zie dat het modem bij ons op 06-10 retour is gekomen omdat hij niet is opgehaald. De postbezorger heeft blijkbaar geen briefje in de bus gedaan dat het pakketje op je lag te wachten bij het postkantoor.
                          Vervolgens heeft een collega, nadat je gebeld had, de melding niet goed doorgezet naar de betreffende afdeling waardoor die van niets wisten.

                          Hoe dan ook, ik heb een nieuw verzoek ingestuurd om nogmaals het nieuwe modem toe te sturen.
                          A prudent question is one-half of wisdom

                          Reageer

                          Om te reageren, moet je eerst .

                          verwerken...
                          X