Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Internetkabel

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Internetkabel

    Hallo ik wil een nieuwe intenetkabel kopen van meer meters welke heb ik dan nodig

  • #2
    Cat5E of Cat6.
    de laatste heeft betere eigenschappen, maar het verschil is klein.
    zolang je maar niet meer dan 100 mtr. gebruikt.

    Reageer


    • #3
      Oke bedankt voor het snelle antwoord

      Reageer


      • #4
        Oorspronkelijk gepost door edje
        Hallo ik wil een nieuwe intenetkabel kopen van meer meters welke heb ik dan nodig
        Voor buiten of voor binnen?
        Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

        Reageer


        • #5
          Voor binnen

          Reageer


          • #6
            Het verschil tussen Cat5e en Cat6 is de bandbreedte (1Gb - nieuw project van Delta).
            Zie het als een 2-baans autosnelweg waar op beiden helften 120 wordt gereden (of op sommige stukken tegenwoordig 130). De snelheid is gelijk, maar de hoeveelheid rijbanen (bandbreedte) kan verschillen. Zo is CAT5e bijvoorbeeld een 2-baanssnelweg en Cat6 een 5-baans. Op een 5-baans weg kunnen meer auto's tegelijkertijd naar hun locatie kunnen rijden. Als je die kabels in een muur gaat trekken zou ik zelf(s) voor cat7 kiezen.
            Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

            Reageer


            • #7
              Dank je wel

              Reageer


              • #8
                Oorspronkelijk gepost door edje
                Voor binnen
                heb je veel lengte nodig of is het maar een paar meter?
                Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

                Reageer


                • #9
                  15 meter van de ene kant vd woonkamer naar de andere kant

                  Reageer


                  • #10
                    Oorspronkelijk gepost door Webkabouter
                    Als je die kabels in een muur gaat trekken zou ik zelf(s) voor cat7 kiezen.
                    I second that motion. Cat7 is nu nog wel totale overkill met een verwerkbare snelheid van 10 Gbps, maar de techniek gaat erg snel. En zeker als je het ergens achter of onder gaat leggen, en moet gaan breken om het te vervangen, dan zou ik cat7 pakken. Is het een kabel die je los langs de plint legt, en daardoor eenvoudig te vervangen is, dan kan je ook gewoon cat6 kabels pakken. Zijn iets goedkoper en ook voor de komende jaren nog prima bruikbaar.
                    A prudent question is one-half of wisdom

                    Reageer


                    • #11
                      Oke heel duidelijk bedankt voor het antwoord

                      Reageer


                      • #12
                        misschien geeft dit wat duidelijkheid over de verschillen, natuurlijk is het zo wat wilt u er voor uitgeven en hoeveel meter moet u overbruggen ?

                        maar een cat 6a is altijd goed en de 7 serie is overkill maar als je deze naast vele kabels moet neer leggen bijvoorbeeld in een kabel goot waar heel veel kabels al lopen en ook speaker kabels dan zou ik voor cat 7 gaan
                        Het gras bij de buren is altijd groenere, tot dat je er zelf op staat !

                        Reageer

                        Om te reageren, moet je eerst .

                        verwerken...
                        X