Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Port Forwarding

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

• Port Forwarding

Ik probeer een IP camera van buitenaf te benaderen. Op het Cisco modem heb ik via MijnDelta de Brigde mode aangezet. Op mijn router heb ik Port Forwarding aangezet. Als ik thuis ben kan ik naar de camera door zowel het interne adres in te typen (192.168.x.x) als ook door het externe internetadres in te typen (62.238.x.x).

Maar ik krijg het maar niet voor elkaar om de camera te benaderen als ik buitenom mijn eigen router op het internet zit (dus als ik niet thuis ben).

Wat moet ik nog meer instellen?

Mischien heb je hier iets aan: https://www.ipcam-shop.nl/nl/knowled...aq/forwarding/

Ik had dat ook toen ik via mijn gsm (Provider sim) de ipcam probeerde te benaderen en ook niet werkte. Bleek een instelling in mijn providers opties te zijn , heb daar een beetje veranderd en toen kon ik de ipcam wel zien vanaf een andere locatie.

Reageer

Het Port Forwarding deel werkt volgens mij wel, ik kan immers vanaf thuis wel het internetadres gebruiken. Maar het werkt niet als ik niet thuis ben. Dus het lijkt erop dat ik niet voorbij het Zeelandnet-modem kan komen. Zou daar nog iets op ingesteld moeten worden?

Reageer

Macadress wellicht van ipcamera.

Reageer

Oorspronkelijk gepost door KEv
          Het Port Forwarding deel werkt volgens mij wel, ik kan immers vanaf thuis wel het internetadres gebruiken. Maar het werkt niet als ik niet thuis ben. Dus het lijkt erop dat ik niet voorbij het Zeelandnet-modem kan komen. Zou daar nog iets op ingesteld moeten worden?
          Hoi KEv,

Als het modem in bridge staat, dan valt daar verder niets meer op in te stellen. Wel is het uiteraard belangrijk dat de Port Forwarding in de router goed geconfigureerd is.

Hoe heb je die precies ingesteld?

Reageer

Ik heb ondertussen de bridge mode weer uitgezet en probeer weer via de Cisco-router Port Forwarding te gebruiken. Ook nu hetzelfde: lukt wel als ik thuis ben met het internetadres (62.238.x.x), maar niet als ik buiten ben.

De Cisco router heb ik ingesteld zoals in de afbeelding is weergegeven. De andere afbeelding zijn de instellingen van de Sitecom IP-camera.

Reageer

KEv, als je geen gateway op je camera instelt kan hij de beelden niet naar buiten je netwerk transporteren
              Vul hier het interne ip-adres van je modem in (standaard 192.168.11.1).
              Als je nog een eigen router hebt: zet je modem terug in bridge mode, en geef bij de gateway-instellingen het ip-adres van je eigen router op.

Reageer

GoeRoe bedankt, ik moest inderdaad de gateway invullen in de camera waarna het werkt.

Reageer

Om te reageren, moet je eerst .

verwerken...
                X