Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Spam

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Spam

    De laatste dagen wordt ik gebombardeerd met spam.
    Er zijn hierover enkele weken geleden al vragen over gesteld.
    Dat ZeelandNet teveel SPAM door laat.Wie weet de oplossing.
    Ik niet alleen dat de provider beter filtert.

  • #2
    Het Spamfilter kan hierbij helpen, dit kan je instellen via MijnDELTA. Daarnaast moet ik aangeven dat er updates zijn uitgevoerd en we krijgen ook minder meldingen van Spam binnen. Daarnaast kan je altijd een aanvullend programma gebruiken. Spam blijft een kat-en-muisspel, wij scherpen het aan, spammer verzinnen nieuwe dingen om het te omzeilen

    Reageer


    • #3
      Het spamfilter invullen, werkt echter niet!

      Reageer


      • #4
        Het blijft natuurlijk een kat en muis spel met spam. De "spammers" vinden steeds nieuwe manieren om langs spamfilters te komen.
        Maar als het spamfilter niet goed werkt kun je altijd nog een alternatief kiezen zoals Spamfighter. Dit is een gratis programma waarmee je de spam kan tegengaan.

        Reageer


        • #5
          Ik betaal toch al voor een spamfilter bij Zeelandnet-Delta?
          Er bestaan wel degelijk overeenkomsten in mijn meest ontvangen spam, dus die zouden makkelijk uit te filteren zijn, als het ook maar eens zou werken, wat jullie beloven.

          Reageer


          • #6
            Oorspronkelijk gepost door Bea
            Ik betaal toch al voor een spamfilter bij Zeelandnet-Delta?
            Dat hoef je toch niet te doen?

            Reageer


            • #7
              Oorspronkelijk gepost door Bea
              ...Er bestaan wel degelijk overeenkomsten in mijn meest ontvangen spam, dus die zouden makkelijk uit te filteren zijn...
              Het is allemaal niet zo makkelijk als het lijkt. De ontvanger ziet alleen maar het ontvangen bericht. Het is het hele proces wat er achter ligt, en dus niet zichtbaar is voor de mensen, waar het lastig wordt. Het Spamfilter is een computersysteem en een computer kan niet zo denken als een mens. Wat voor jou en mij overduidelijk spam is, zal voor een computer niet altijd zo overduidelijk zijn. En zoals Ferry al aangaf, spammers verzinnen steeds weer nieuwe methodes om spam te versturen. Het computersysteem moet deze methodes dan eerst weer analyseren om ze te kunnen bestrijden.

              Het Spamfilter werkt verder wel. Zet hem maar eens uit en kijk wat je dan binnenkrijgt. Dan zet je hem snel weer terug aan. :8
              A prudent question is one-half of wisdom

              Reageer


              • #8
                Maar we kunnen blijkbaar geen nieuwe toevoegen. Daar ging dit bericht toch ook over?
                We voegen nieuwe toe en krijgen daar een bevestiging van, maar vervolgens staan ze niet in het spamfilter, waarin je ze geplaatst hebt eN krijgen we ze nog steeds als spam binnen. En dat al een hele tijd.

                Reageer


                • #9
                  Je had het erover Bea hoe eenvoudig het wel niet moet zijn voor het systeem om alle spam tegen te houden omdat het zoveel op elkaar lijkt. En daarop geef ik aan dat het helemaal niet zo eenvoudig is als het lijkt.
                  A prudent question is one-half of wisdom

                  Reageer


                  • #10
                    Ja Matthijs, het is duidelijk. Van zeelandnet/delta kunnen we dus weinig support verwachten v.w.b. het spamfilter aan te kunnen passen.
                    He lijkt allemaal zo mooi, als jullie die mogelijkheid aangeven ..........

                    Reageer


                    • #11
                      ...zucht, oude discussie over spam.
                      Vergelijk spamfilter eens met straatverbod of nummerblokkering.
                      Of een JA NEE sticker op je brievenbus. Captcha kun je ook dat rijtje plaatsen.
                      Wat te doen met censuur of propaganda.

                      Mail afschaffen is de enige oplossing.
                      Of toch maar iets als whitelisting toepassen, want kunnen mailen is toch wel gemakkelijk, en dan zijn we bij af.

                      @MatthijsL(any moderator) wat voor filtering past Znet eigenlijk toe ?

                      Reageer


                      • #12
                        Oorspronkelijk gepost door Bea
                        Ja Matthijs, het is duidelijk. Van zeelandnet/delta kunnen we dus weinig support verwachten v.w.b. het spamfilter aan te kunnen passen.
                        He lijkt allemaal zo mooi, als jullie die mogelijkheid aangeven ..........
                        Nou blijkbaar is het toch niet helemaal duidelijk
                        We zijn er toch mee bezig? En ja het duurt langer dan we willen, maar dat zegt niet dat we er niets mee doen.

                        Misschien dit maar even lezen. En dit stuk is nog uit 2006. Ondertussen liggen het aantal dagelijkste spamberichten dichter bij de 500 miljard (500.000.000.000) berichten per dag. Dat zijn er +- 5,8 miljoen per seconde. Elke seconde, de hele dag door. Lees vooral even het stukje waarin wordt aangegeven wat de spammer er mee verdient. Als het echt allemaal zo simpel was om spam te blokkeren, dan hadden wij dat allang gedaan.

                        Oorspronkelijk gepost door angryvwr
                        @MatthijsL(any moderator) wat voor filtering past Znet eigenlijk toe ?
                        We hebben daar 2 FTE voor staan. Nee ff serieus, ik weet niet wat voor filtering of van wie wij filtering gebruiken. Zal eens kijken of dat voor mij te achterhalen is, maar kan niets beloven op dat vlak.
                        A prudent question is one-half of wisdom

                        Reageer

                        Om te reageren, moet je eerst .

                        verwerken...
                        X