Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

internetsnelheid te laag

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

• internetsnelheid te laag

Volgens het abonnement wat ik nu heb had ik dit jaar op 150 Mb per seconde moeten zitten als ik het doe met een utp kabel Ik doe het echter met wifi dus dan moet ik de 80 Mb per seconde net kunnen halen. Maar ik heb het getest omdat binnenkort de snelheden omhoog gaan automatisch en ik kom op anonieme testers uit op 26 a 27 Mb en bij de speedtester van de Delta zelfs maar op 23,69 Mb per seconde. Dus ik haal de 30 niet eens en ik moet zeler de 80 kunnen halen op wifi en 150 bedraad.

Ik heb de stappen al doorlopen. Kabel testen Cat 5 0f cat 6. Ik weet dat het een vergulde cat 6 kabel is, geen knikjes en zo wel 1,5 lang. Modem gereset met zelfde resultaat. Het moet op 5MHZ werken met een losse dongel.

Wat kan ik nog meer doen?

de snelheid van het abonnement wordt alleen via een utp-kabel gegarandeerd.
    draadloos kan de snelheid inderdaad lager zijn en is sterk afhankelijk van de omstandigheden.

overigens gaat alleen de snelheid van het instap abonnement van 50/4 naar 80/4 Mb/s

Reageer

Oke dus een verhoging zit er voor mij niet in. Maar dan nog vind ik het verschil erg groot als ik bedraad 150Mbps moet halen en ik met wifi amper 24Mbps haal. dat is toch wel een verschilletje

Reageer

het verschil is zeker groot.
        welk modem heb je ??
        gebruik je een eigen router ??
        hoe is het met de instelling van de wifi-kanalen ??

Reageer

Ik test nu bedraad en zou 150Mbps moeten halen maar dan kom ik op 94Mbps uit

Reageer

Ik heb een ECP 3504 van Cisco en verder niks

Reageer

ik wist niet dat Delta / Zeelandnet dit type modem gebruikt
              echter een bedraad gemeten snelheid van 94 Mb/s duidt er op, dat de laptop / PC een 100 Mb/s ethernet poort heeft.
              welke kleur heeft het ledje van de gebruikte poort op het modem ??
              het moet wel een cat5e of cat6 kabel zijn.

Reageer

Sorry voor mijn lompheid Het is een Cisco ECP 3540 tipfoutje de kabel is cat 5 of cat 6. Ik denk zelf cat 6. Vergulde stekkers merk sitecom. Het ledje van de gebruikte poort is bij bekabeld oranje en op wifi groen

Reageer

als het ledje oranje is, betekent dit dat er een verbinding van 100 Mb/s is.
                  en daar haal je dus nooit 150 Mb/s mee.
                  de specificatie van de utp-kabel behoort er op te staan.

Reageer

We hebben geen Cisco EPC 3540. :?

We hebben drie types, EPC3212, EPC3925 en EPC3940

Reageer

Lol weer fout dus. Het is de ECP 3940

Reageer

EPC3940, geeft niet

Reageer

En de kabel tussen de Deltadoos en de modem is een Premium coax antenne cable van het merk Bandridge (sc12986). Verder staat er geen cat 5 of cat 6 bij ook niet op hun site las ik net. Netwerk kabels verkopen ze wel alleen in cat 5 en cat 6.

Reageer

Oorspronkelijk gepost door keestram
                            En de kabel tussen de Deltadoos en de modem is een Premium coax antenne cable van het merk Bandridge (sc12986).
                            voor de verbinding tussen AOP en modem mag je alleen de door Delta geleverde kabel gebruiken.
                            er is een 30 cm en een 50 cm kabel.
                            antennekabel heeft een impedantie van 75 Ohm en dat is niet goed
                            voor communicatie moet de impedantie 50 Ohm zijn.

Reageer

Ik heb nog even gezocht naar de specificaties van de netwerk card die in de laptop zit en die moet 300Mbps aankunnen en dus moet hij de volle 150Mbps die ik van Delta krijg kunnen doorgeven toch? Wel op 2.4GHz daarom hep ik een dongle er in voor 5MHz Mijn netwerkcard is een Qualcom Atheros Ar9485 wireless netwerk adapter 2.4GHz

Reageer

Om te reageren, moet je eerst .

verwerken...
                              X