Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

verhoging van de digitale snelweg tot 1Gb per seconde

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • verhoging van de digitale snelweg tot 1Gb per seconde

    Binnenkort word de internetsnelheid weer verhoogd. Ik heb daar veel over gelezen en weet wel het een en ander van internet maar heb er toch wat vragen over. Glasvezel ligt al in Zeeland tot het aansluitkastje waar je huis op aangesloten is denk ik. Dan gaat het over op een Coax kabel die er al sinds de jaren 80 ligt naar het huis toe.

    Kan die dat allemaal aan? Dan heb je een aantal bottlenecks volgens mij. Het aansluitkastje van de Delta. De kabel naar het modem en de modem zelf (cisco ECP 3940) kunnen die het aan. En dan verder nog de laptop met 5GB wifi dongle. Kunnen die dat allemaal aan?

  • #2
    @Keestam,
    Glasvezel ligt nog niet overal, in ieder geval nog niet bij ons (Reijershove - Middelburg) en dat zal op vele plaatsen zo zijn, ten minste als je de bekende "KPN" lijnen bedoeld.

    Voorts heeft KPN bij ons aangegeven dat het voorlopig ook niet gaat gebeuren dat ze glasvezel gaan aanleggen, te weinig klanten die bij KPN internetdiensten afnemen en te lage aantal bewoners per gebied. Kortom het komt er wel, maar dat gaat nog jaren duren (Zeeland is achtergesteld gebied).

    Maar ben net als u wel nieuwsgierig hoe Delta / Zeelandnet dit gaat doen. Kan bijvoorbeeld de huidige apparatuur, coaxkabel dit wel aan. :8

    Dus Delta / Zeelandnet kom maar op met de antwoorden.

    Reageer


    • #3
      @Fast-Herbie

      Ik ben niet van Zeelandnet/Delta maar ik weet zeker dat het netwerk het aan kan
      Het enige wat er moet gebeuren is dat er 15.000 wijk kasten vernieuwd worden, de frequentie ruimte aanpassen (weg analoog) en er moeten Docsis 3.1 modems uitgegeven worden.
      Wat er verder nog achter de schermen gedaan wordt aan het backbone netwerk en/of bekabeling zou ik niet weten.

      Als het netwerk het niet aankon dan hadden ze het wel verteld of geen pers bericht achtergelaten

      Reageer


      • #4
        Wat Niggo zegt klopt, dit gaat met Docsis 3.1 modems. De huidige modems kunnen deze snelheid niet aan, daarom zullen deze ook vervangen worden tegen de tijd dat we deze snelheden aanbieden.

        Reageer


        • #5
          Oorspronkelijk gepost door Fast-Herbie
          @Keestam,
          Glasvezel ligt nog niet overal, in ieder geval nog niet bij ons (Reijershove - Middelburg) en dat zal op vele plaatsen zo zijn, ten minste als je de bekende "KPN" lijnen bedoeld.

          Voorts heeft KPN bij ons aangegeven dat het voorlopig ook niet gaat gebeuren dat ze glasvezel gaan aanleggen, te weinig klanten die bij KPN internetdiensten afnemen en te lage aantal bewoners per gebied. Kortom het komt er wel, maar dat gaat nog jaren duren (Zeeland is achtergesteld gebied).

          Maar ben net als u wel nieuwsgierig hoe Delta / Zeelandnet dit gaat doen. Kan bijvoorbeeld de huidige apparatuur, coaxkabel dit wel aan. :8

          Dus Delta / Zeelandnet kom maar op met de antwoorden.
          De bekende KPN-lijnen worden dus duidelijk NIET bedoeld....het gaat hier over het netwerk van Zeelandnet!

          Reageer


          • #6
            Oorspronkelijk gepost door Fast-Herbie
            ten minste als je de bekende "KPN" lijnen bedoeld.
            Voorts heeft KPN bij ons aangegeven dat het voorlopig ook niet gaat gebeuren dat ze glasvezel gaan aanleggen, te weinig klanten die bij KPN internetdiensten afnemen en te lage aantal bewoners per gebied. Kortom het komt er wel, maar dat gaat nog jaren duren (Zeeland is achtergesteld gebied).
            wat heeft KPN nou weer met deze vraag te maken, het gaat over Delta.

            Reageer


            • #7
              Inderdaad ik dacht al wat heeft de KPN er mee te maken.

              Ligt er in Goes al wel overal glasvezel van de Delta? En de huidige Cisco EPC 3940 kan het dus niet aan. Ik heb hem amper 2 jaar denk ik. Word weer een nieuwe modem voor iedereen dus.

              Reageer


              • #8
                Oorspronkelijk gepost door keestram
                Word weer een nieuwe modem voor iedereen dus.
                alleen voor die klanten, die ook daadwerkelijk deze hogere snelheden gaan gebruiken.

                Reageer


                • #9
                  Dat zijn dan de duurdere abonnementen van 80 euro?

                  Reageer


                  • #10
                    Ik heb breedband super dacht ik dus voor mij niet?

                    Reageer


                    • #11
                      Als het modem de geboden snelheid niet aankan dan wordt deze vervangen uiteraard.

                      keestram, als je een breedband super abonnement hebt (het incourante abonnement van 200Mbps), dan kan je dit beter omzetten naar een TV & Internet Super abonnement, dat is goedkoper en biedt 400Mbps

                      Reageer


                      • #12
                        Oorspronkelijk gepost door TimH
                        Als het modem de geboden snelheid niet aankan dan wordt deze vervangen uiteraard.

                        keestram, als je een breedband super abonnement hebt (het incourante abonnement van 200mbps), dan kan je dit beter omzetten naar een TV & Internet Super abonnement, dat is goedkoper en biedt 400mbps
                        Nu je het zegt is het een tijdje geleden al omgezet naat Internet en TV. Een combi pakker maar ik weet niet op dat super is ik zou bekabeld de 150Mbps moeten kunnen halen ermee wat binnenkort dan weer automatisch verhoogd word. Per maand betaal ik nu iets van 32,75 dacht ik

                        Reageer


                        • #13
                          Dat is premium

                          Reageer

                          Om te reageren, moet je eerst .

                          verwerken...
                          X