Vanaf vanmorgen geen internet mogelijk. Router herstart, maar alle lampjes blijven branden. Hoe kan ik dit oplossen? Gaat om de Cisco EPC3212
Aankondiging
Samenvouwen
Nog geen aankondiging.
geen internet
Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
-
een EPC3212 kan last hebben van een defect rakende voeding.
die zou je dan moeten omruilen / vervangen.
https://www.delta.nl/tv-internet-tel...evisie/dealers
-
Welkom op het forum, gkints!
Dit probleem is in verreweg de meeste gevallen idd te verhelpen met het verwisselen van de voeding. Alleen hebben niet alle dealers in de link die fred44nl geeft deze adapters zo liggen. Bij BCC en MediaMarkt hebben ze sowieso voedingen liggen voor de EPC 3212. Neem je oude voeding even mee als je een nieuwe gaat halen. Je kan hem dan kosteloos omwisselen.A prudent question is one-half of wisdom
Reageer
-
Allereerst bedankt voor de reactie. Alleen met de voeding is niets mis. De lampen van de modem knipperen bij het verwijderen en inpluggen van de voeding, dus ik denk dat de aansluiting van de modem niet goed werkt. Gelukkig de oude modem nog liggen, we kunnen weer op het net. Nogmaals dank voor de reacties.
Reageer
-
Oorspronkelijk gepost door gkints...De lampen van de modem knipperen bij het verwijderen en inpluggen van de voeding...
Een oud modem kan je niet zomaar weer terug aansluiten. Zeker als het een modem is van de vorige generatie, wat ik wel vermoed aangezien je een EPC 3212 gebruikt.A prudent question is one-half of wisdom
Reageer
-
Zoals Matthijs het uitlegt, is het mij ook eens overkomen: alle lampjes branden maar geen internet. Je kunt dan eens naar het lampje van de LAN poort kijken. In mijn geval brandde daar geen lampje meer.
Dan is de voeding defect. Niet dat-ie geen stroom meer geeft. Wel dat-ie niet meer de juiste spanning levert. Daardoor werkt het modem niet goed meer.
Dat los je op door de voeding om te ruilen. Er zijn naast BCC en MediaMarkt ook andere dealers die die voedingsadapters hebben liggen, dat is een kwestie van proberen.
Reageer
-
Hoi gkints,
Goed om te lezen dat het nu weer werkt. Maar kun je mij je klantgegevens doorsturen (via een mail naar [email protected]) zodat ik kan kijken wat ik nog voor je kan betekenen.
Reageer
Om te reageren, moet je eerst inloggen.
Reageer