Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

vooral 's avonds lage upload-snelheid

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Oorspronkelijk gepost door fred44nl
    kort geleden ontdekte ik bij toeval dat vooral 's avonds de upload-snelheid bedroevend laag is.
    overdag is er doorgaans niets aan de hand:........
    Ik heb exact hetzelfde probleem. Dit is al een hele tijd aan de gang. Gisteren bv van 5 tot 8u had ik 0.03 upload, ineens van 9 tot 11u had ik gewoon de 15. Deze morgen sta ik op en lijkt het voorlopig ook inorde.

Dit is echter super irritant. Heb al 2x gebeld, nu zou er binnen de 3 werkdagen een monteur langskomen, maar vraag me af wat die uberhaupt gaat kunnen zien wanneer hij komt als de upload ok is?

Reageer

Ik duik hier maandag in. Als overdag de upload goed is en dit stort in de avond in, dan moet dat ergens terug te zien zijn in de systemen.
      A prudent question is one-half of wisdom

Reageer

Oorspronkelijk gepost door MatthijsL
        Ik duik hier maandag in. Als overdag de upload goed is en dit stort in de avond in, dan moet dat ergens terug te zien zijn in de systemen.
        als je gaat duiken, moet je wel opletten om niet boven op Tim te duiken
        (scroll maar even een stukje terug).
        overigens is het niet alleen door de weeks 's avonds, maar ook in het weekend.
        [img]009b1c6d-9adb-4f5a-9bad-6d837be72691.jpg[/img]

Reageer

Oorspronkelijk gepost door MatthijsL
          als je gaat duiken, moet je wel opletten om niet boven op Tim te duiken
          (scroll maar even een stukje terug).
          LOL! Bedankt voor de waarschuwing
          A prudent question is one-half of wisdom

Reageer

Ik heb ook overdag (gistermiddag en nu) last van een te lage downloadsnelheid!

Reageer

Oorspronkelijk gepost door Jos
              Dit zijn dus de resultaten die ik via de verschillende speedtest zie.
              De verschillen die gemeten worden lijken structureel, dus wat is er dan correct?

Reageer

Het gekke is de test loopt als een trein onder Linux alleen onder Windows 10
                slaan de resultaten nergens op.

Is dit misschien dan wel de meest geschikte test voor Windows ?

Reageer

Ergens zit er ook nog wel een stukje in de browser keuze (IE,Chrome en Firefox) met Edge kun je daarom de test beter maar niet doen.

Reageer

Ik ben benieuwd wanneet MatthijsL opduikt, of zou die zijn duik ook gebruiken om eens bij de Jupiter te gaan kijken?
                    Chrome en Firefox geven wel resultaten van bijna 150/15. het is dus inderdaad Edge dat niet wil meewerken :8

Reageer

De nieuwe speedtest ziet er mooi uit... helaas wil hij alleen doorgaan als hij kan pingen (wat nogal eens niet mogelijk is bij een zakelijke aansluiting die van een eigen firewall gebruik maakt) - jammer!

Reageer

@fred: het was even uitkijken, maar ik heb Matthijs maar net kunnen ontwijken.
                        Onze technische dienst had een ruisticket aangemaakt om de verbinding te monitoren en zij hebben geconstateerd dat de verbinding in de wijk weer in orde zou moeten zijn. Hoe gaat het met de verbinding thuis?

@jos: door de snoekduik van Matthijs is hij inmiddels al wel voorbij de maan, Jupiter heeft deze nog niet bereikbaar. Zal zo even de hengel pakken.
                        Ik zag redelijk veel interferentie op de 2,4ghz band, dus deze hebben we even vast gezet. Verder zag ik ook een pc en een humax bekabeld aangesloten. Werken deze wel goed als je een speedtest uitvoert? Zou je kunnen testen of de WiFi beter is nu we het kanaal vastgezet hebben? Of gebruik je enkel 5ghz?

Reageer

Oorspronkelijk gepost door TimH
                          @fred: het was even uitkijken, maar ik heb Matthijs maar net kunnen ontwijken.
                          Onze technische dienst had een ruisticket aangemaakt om de verbinding te monitoren en zij hebben geconstateerd dat de verbinding in de wijk weer in orde zou moeten zijn. Hoe gaat het met de verbinding thuis?

@jos: door de snoekduik van Matthijs is hij inmiddels al wel voorbij de maan, Jupiter heeft deze nog niet bereikbaar. Zal zo even de hengel pakken.
                          Ik zag redelijk veel interferentie op de 2,4ghz band, dus deze hebben we even vast gezet. Verder zag ik ook een pc en een humax bekabeld aangesloten. Werken deze wel goed als je een speedtest uitvoert? Zou je kunnen testen of de WiFi beter is nu we het kanaal vastgezet hebben? Of gebruik je enkel 5ghz?
                          Jupiter ligt vandaag bij Bath, maar dat had je misschien nog niet meegekregen met al die analoge perikelen

Mijn opmerking ging eigenlijk over de (bekabelde) snelheidstesten die nogal verschillende resultaten laten zien. Ik dacht dat mijn uploadsnelheid ook structureel te laag was. Inmiddels is duidelijk dat de snelheidsmetingen (via Edge) niet allemaal even betrouwbaar zijn en lijkt me met mijn uploadsnelheid weinig aan de hand.
                          Wat wifi betreft had ik geen problemen. 2.4Ghz is in de buurt vrij druk bezet en ik gebruik inderdaad voornamelijk 5Ghz. Password resetten was dus niet nodig geweest, kanalen wisselen lukt me prima as dat nodig is :8 , maar toch bedankt voor de moeite!
                          Misschien is het handig om er toch nog eens in te duiken (misschien weer iets voor MatthijsL) om ook via Edge betrouwbare metingen te kunnen uitvoeren, je kan er anders op wachten dat er meer klachten komen vrees ik :8

Reageer

Oorspronkelijk gepost door Jos
                            Jupiter ligt vandaag bij Bath, maar dat had je misschien nog niet meegekregen met al die analoge perikelen
                            En ik maar denken dat het een zonsverduistering is.

Maar even serieus. Ik ga dit even met Matthijs bespreken. Als een bepaalde browser geen zuivere resultaten laat zien, dan kunnen we daar veel (onnodige) vragen over krijgen.

Reageer

Oorspronkelijk gepost door GoeRoe
                              De nieuwe speedtest ziet er mooi uit... helaas wil hij alleen doorgaan als hij kan pingen (wat nogal eens niet mogelijk is bij een zakelijke aansluiting die van een eigen firewall gebruik maakt) - jammer!
                              moet een firewall dan ook voorkomen, dat er van binnen naar buiten gepinged kan worden ??

Reageer

moet een firewall dan ook voorkomen, dat er van binnen naar buiten gepinged kan worden ??
                                Daar kun je denk ik een discussie op zichzelf over voeren vanuit een 'heb je het niet nodig dan staat het dicht' beleid wordt het vaak geblokkeerd, onder andere om ICMP DoS aanvallen en het lekken van informatie over interne netwerken te voorkomen.

Reageer

Om te reageren, moet je eerst .

verwerken...
                                X