Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Haperend internet - modem of verbinding?

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Haperend internet - modem of verbinding?

    Beste forumgenoten,

    De laatste tijd heb ik af en toe last van een slechte verbinding. Dat uit zich bijvoorbeeld in hoge pingtijden, lage up/download-snelheden en willekeurige sites die soms niet bereikbaar of traag zijn. Tot op heden kon ik dat oplossen met een modem- en routerreset, maar vandaag lijkt het hardnekkiger te zijn.

    Mijn modem, een EPC3940, draait in bridge mode, en met de verbinding is op het eerste gezicht niets mis:
    [img]b6c79404-d528-41b2-b1ab-7e50f07b43e4.png[/img]

    Om uit te sluiten dat de router het probleem is, heb ik de pc direct bekabeld op het modem aangesloten. Dan heb ik echter dezelfde symptomen. Terwijl ik dit bericht typ, lijkt de downloadsnelheid (via speedtest.net) zich weer hersteld te hebben tot de gebruikelijke 400Mbps, maar ik blijf last hebben van packet loss en een erg trage (~0.2Mbps) of falende upload.

    Actuele speedtest, blijft minutenlang steken op de upload:
    [img]e2788f61-7c8b-4252-923d-2c610a11b29f.png[/img]

    Verder heb ik nog geprobeerd of het wat uithaalde om de modem uit bridge mode te halen, maar dat leidde tot een helemaal niet meer werkende verbinding. Vreemd daarbij was overigens dat het 2.4GHz netwerk niet beschikbaar was in het instellingenscherm. (Tevens was alleen het 5GHz indicatorlampje actief.)

    Omdat ik zou gauw geen meldingen lees over storingen in Biggekerke, gecombineerd met de bovenstaande symptomen, begin ik te vermoeden dat er iets met mijn modem aan de hand is.

    Denken jullie dat ik op het juiste spoor zit, of zie ik iets over het hoofd?

  • #2
    Hallo TYZ,

    als je even een mailtje stuurt naar [email protected] met adresgegevens en een klantnummer, dan kunnen we morgen even alles doormeten. Misschien is er een probleem op wijkniveau met de upload of iets anders.

    Reageer


    • #3
      Dankjewel Tim. In de loop van de avond werkte alles uiteindelijk weer normaal, maar ik stuur toch m'n gegevens nog even door, zodat jullie kunnen kijken of er iets aan de hand geweest is.

      Reageer


      • #4
        Ik zie dat bij de laatste reboot alles weer op de juiste plek is gevallen. Daarvoor waren er wel wat foutmeldingen. Ik zou het even in de gaten houden en aan de bel trekken als het terugkomt. Dan kunnen we actie ondernemen zoals een monteur langs sturen om de aansluiting na te zien etc.

        Reageer


        • #5
          Dank voor het nakijken. Ik houd het in de gaten. Zijn er nog zaken waar ik specifiek op kan letten?

          Reageer


          • #6
            Het meest zuivere resultaat van meten krijg je met een bekabelde verbinding. Maar uiteraard is de gebruikservaring ook iets waar je op kan letten. Zodra je iets van uitvalt waarneemt, dan kan je dit zo testen.

            Reageer

            Om te reageren, moet je eerst .

            verwerken...
            X