Aankondiging
Samenvouwen
Nog geen aankondiging.
Slechte internetverbinding
Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
-
Oorspronkelijk gepost door PatrickjansenConclusie: bekabeld ontvangt inderdaad maar 90% ...A prudent question is one-half of wisdom
Reageer
-
Oorspronkelijk gepost door PatrickjansenConclusie: bekabeld ontvangt inderdaad maar 90% (rekening houdend met de 50 mbps verlies door de router (echter, niet de klacht).
je gaat er dus vanuit, dat een aparte router een snelheidsverlies van 50 Mb/s geeft.
en dat klopt echt niet.
als alle apparatuur en bekabeling geschikt zijn voor 1 Gb/s, dan worden de up- en download snelheden volledig doorgeven. dus als je bekabeld aan het modem bijv. 150 Mb/s kunt halen, dan werkt dat ook, als je er een geschikte router tussen zou zetten.
Reageer
-
@MatthijsL
Ik heb de kabels gecontroleerd en zie geen enkele tekst/cijfers staan.
Zonder wifi en met kabel is het uiteraard beter ja, maar in dit geval/ dit huis is het behoorlijk lastig om een kabel naar mijn pc te leggen.
@fred44nl
Excuus voor de zogenoemde vreemde conclusie, ik quoteerde alleen een forumcollega van je.
Quote 1: "Je moet minimaal 90% van de aangeboden snelheid kunnen halen via een bekabelde verbinding. Dat is wat wij garanderen."
Quote 2:niet aan mijn modem, router, kabels, wifi-adapter en/of computers heb gesleuteld.
Mijn vraag is: is het mogelijk dat die werkzaamheden invloed hebben uitgeoefend op mijn internet, en zo ja: hoe is dit te fixen?
Reageer
-
Oorspronkelijk gepost door Patrickjansen@Frans
Wat een forumcollega van je al aangaf: het is mogelijk dat mijn router te 'slecht/oud' is om de 150 mbps te verwerken en haalt slecht 100 mbps binnen.
Mijn vraag is: is het mogelijk dat die werkzaamheden invloed hebben uitgeoefend op mijn internet, en zo ja: hoe is dit te fixen?
Reageer
Om te reageren, moet je eerst inloggen.
Reageer