Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Slechte internetverbinding

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Reageer

Oorspronkelijk gepost door Patrickjansen
      Conclusie: bekabeld ontvangt inderdaad maar 90% ...
      Heb je je bekabeling al gecontroleerd zoals ik eerder al had aangegeven? Als deze uit categorie 5 is zal je nooit de juiste snelheid gaan halen, puur en alleen omdat de UTP kabel het niet verwerken kan. Cat 5 kabels hebben een theoretisch maximum van 100 Mbps. Wel is al duidelijk dat je zonder router een veel betere snelheid haalt. Geen probleem in de verbinding dus, maar een probleem met de router/wifi adapter. Of met de pc die boven staat. Daarnaast kan de afstand ook nog een probleem zijn. Hoe verder je vanaf het Wifipunt verwijderd bent, hoe langzamer de verbinding wordt. Dit is niet gerelateerd aan werkzaamheden oid, want anders had de andere pc ook maar 25 Mbps gehaald.
      A prudent question is one-half of wisdom

Reageer

Conclusie: bekabeld ontvangt inderdaad maar 90% (rekening houdend met de 50 mbps verlies door de router (echter, niet de klacht).
        wat een merkwaardige conclusie
        je gaat er dus vanuit, dat een aparte router een snelheidsverlies van 50 Mb/s geeft.
        en dat klopt echt niet.
        als alle apparatuur en bekabeling geschikt zijn voor 1 Gb/s, dan worden de up- en download snelheden volledig doorgeven. dus als je bekabeld aan het modem bijv. 150 Mb/s kunt halen, dan werkt dat ook, als je er een geschikte router tussen zou zetten.

Reageer

Bij gebrek aan verdere informatie heb ik op IP basis even je verbinding erbij gezocht, en de speedtest rechtstreeks op je modem komt uit op:

EPC3940AD
          Abonnement: ai1-premium
          Down speed: 148.5 mbps

Met die verbinding zit het dus wel goed.

Reageer

@MatthijsL
            Ik heb de kabels gecontroleerd en zie geen enkele tekst/cijfers staan.
            Zonder wifi en met kabel is het uiteraard beter ja, maar in dit geval/ dit huis is het behoorlijk lastig om een kabel naar mijn pc te leggen.

@fred44nl
            Excuus voor de zogenoemde vreemde conclusie, ik quoteerde alleen een forumcollega van je.
            Quote 1: "Je moet minimaal 90% van de aangeboden snelheid kunnen halen via een bekabelde verbinding. Dat is wat wij garanderen."

Quote 2:niet aan mijn modem, router, kabels, wifi-adapter en/of computers heb gesleuteld.
            Mijn vraag is: is het mogelijk dat die werkzaamheden invloed hebben uitgeoefend op mijn internet, en zo ja: hoe is dit te fixen?

Reageer

@Frans
              Wat een forumcollega van je al aangaf: het is mogelijk dat mijn router te 'slecht/oud' is om de 150 mbps te verwerken en haalt slecht 100 mbps binnen.
              Dat kan. Wat ik je laat zien is dat wij, als we een speedtest rechtstreeks op je modem uitvoeren, bijna 150 mbps halen. Dus:

Mijn vraag is: is het mogelijk dat die werkzaamheden invloed hebben uitgeoefend op mijn internet, en zo ja: hoe is dit te fixen?
              Het antwoord is dus nee. Hoe is dit te fixen? Ik zie dat er 2 UTP poorten op 100mbit staan ingesteld. Dat betekent dat er per poort nooit meer dan 100mbit doorheen kan. Dat wordt bepaald door de achterliggende apparatuur (of de kabels, zoals Matthijs al aangaf), omdat de EPC3940 1000mbit poorten heeft. Als je dus 150 per poort wil halen zul je daar iets aan moeten doen, bijvoorbeeld de UTP kabels vervangen (maar eerst uiteraard controleren of je computer wel een 1000mbit poort heeft).

Reageer

Om te reageren, moet je eerst .

verwerken...
              X