Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Slechte internetverbinding

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

• Slechte internetverbinding

Hallo,
    Sinds begin deze week zijn er mensen bij mij in de straat (burg.prumersstraat te 's-Gravenpolder) aan het sleutelen rond het bekende kastje in de straat.
    Vanaf die tijd is de kwaliteit van het internet ongelofelijk slecht. Over de betreffende werkzaamheden hebben wij geen melding gehad en mijn vraag is:
    Hoe lang gaat dit nog duren?
    Ik kan op deze manier zowat geen normaal gebruik maken van het internet.

m.v.g.

even wachten tot een moderator dit opneemt.
    je kunt ook een emailtje sturen naar [email protected]
    vermeld jouw klantgegevens en het probleem.
    dan kunnen zij hier ongetwijfeld mee verder.

Reageer

Welkom op het forum Patrickjansen!

Het beste volg je in dit geval even de tip van fred44nl op en stuur je ons een mailtje met je klantgegevens en probleemomschrijving. Aan de hand daarvan kunnen er meer details bekeken worden van je verbinding om te zien wat er loos is. Geef iig je modem en, mits aanwezig, vijf minuten later je router een herstart als je dat nog niet gedaan had.
      A prudent question is one-half of wisdom

Reageer

Ik heb een antwoord gegeven en voor de zekerheid het modem opnieuw opgestart. Kan je aangeven of 't hiermee is opgelost?

Reageer

Oorspronkelijk gepost door TimH
          Ik heb een antwoord gegeven en voor de zekerheid het modem opnieuw opgestart. Kan je aangeven of 't hiermee is opgelost?
          Bedankt voor de mail, Tim.

De modem (en router) restarten is inderdaad gebruikeiljk. Dit had ik dan ook al gedaan, zonder resultaat.
          Ook nu is de verbinding, helaas, nog niet terug bij het oude. Ik heb een speedtest gedaan: http://www.speedtest.net/my-result/6503750535

De ping is net als normaal (goed), maar de download en upload snelheid zijn niet zo hoog als normaal. (ik weet helaas niet precies wat de 'juiste' download- en uploadsnelheden zijn, maar sowieso hoger dan dit)

Reageer

Je moet minimaal 90% van de aangeboden snelheid kunnen halen via een bekabelde verbinding. Dat is wat wij garanderen.
            Dit is echter wel met een rechtstreekse aansluiting op het modem met bekabeling die de minimale snelheid ook moeten kunnen verwerken.

Op het modem zie ik aansluitingen die maar tot 100 Mbps beperkt zijn. Dit kan zijn door oude bekabeling, maar het kan ook zijn dat de router verouderd is of dat netwerkpoorten maar tot 100 Mbps kunnen verwerken. Controleer of de bekabeling uit catagorie 5E of 6 is (Cat 5E/6). Dit staat op de kabel geprint. Als dat het geval is, maak dan een rechtstreekse verbinding met het modem en test nogmaals de snelheid. Zo nee, vervang dan de oude bekabeling en test daarna de verbinding. Indien de snelheid dan nog niet gehaald word, ga dan na of de aangesloten apparatuur de snelheid wel verwerken kan.

Probeer ook eens verbinding te maken via het Wifisignaal van het modem zelf ipv via de router. Met rechtstreekse verbinding nog steeds niet de juiste snelheid? Dan vernemen wij het graag.

De minimale snelheid van de verbinding is afhankelijk van het abonnement. Bij Super is dat 360 Mbps, bij Premium 135 Mbps, bij Instap 45 Mbps (Alles-in-1/TV&Internet) en bij Budget 18 Mbps (TV&Internet)

Reageer

Oorspronkelijk gepost door MatthijsL
              Je moet minimaal 90% van de aangeboden snelheid kunnen halen via een bekabelde verbinding. Dat is wat wij garanderen.
              dat is nieuw voor mij.
              volgens mij zou je (althans tot voor kort) de snelheid van het desbetreffende abonnement moeten kunnen halen.
              en dan heb ik het niet over enkele Mb/s minder, want dat kan altijd voorkomen.
              maar nu is het in eens 90% van het abonnement.

Reageer

Het is altijd al 90% geweest. Er kunnen door verschillende redenen altijd wat vertraging optreden die wij niet kunnen voorkomen. Daarom is het geen 100%.

Reageer

Oorspronkelijk gepost door MatthijsL
                  Het is altijd al 90% geweest.
                  maar waar staat dat dan ??
                  ik diverse discussies is altijd gesteld - ook door moderatoren - dat de snelheid van het abonnement gewoon gehaald moet kunnen worden. uiteraard mits bekabeld aangesloten en gemeten.

Reageer

Oorspronkelijk gepost door fred44nl
                    maar waar staat dat dan ??
                    Ik ga ff zoeken voor je.

Reageer

ik heb ook even gezocht en dan zie ik een antwoord van Frans:

Dit klopt niet. De snelheden zijn (bedraad) gegarandeerd, dus als jij een abonnement hebt voor 150 Mbps, dan krijg je dat ook.
                      https://forum.zeelandnet.nl/internet...erbinding-4196

en zo zijn er nog wel meer van deze opmerkingen/antwoorden, zowel van Caroline als Sheena.

Reageer

Allemaal bedankt voor de reacties, maar het gaat niet om wat mijn router en modem maximaal kunnen presteren.

Even kort door de bocht:
                        - Eerst was goed, nu is het prut.
                        Dan gaat het niet om mijn abonnement of snelheid e.d.. Het gaat om de vergelijking. Aangezien ik niet heb zitten sleutelen aan mijn router, modem of computer(s) zit de variabele elders...

?

Reageer

Oorspronkelijk gepost door Patrickjansen
                          Even kort door de bocht...
                          Het is inderdaad enorm vervelend als je verbinding niet meer presteert wat-ie daarvoor wel deed. Ik heb dit helaas van dichtbij meegemaakt: een ongelooflijk stabiele verbinding klapt er ineens meerdere keren per dag kort uit. Dat is ook ontstaan direct na werkzaamheden. Maar met de verbinding tussen modem en DELTA zou niets mis zijn...

Dat gezegd hebbend: heb je de speedtest bekabeld uitgevoerd? Zo niet, wil je dat dan eens doen en de resultaten weer delen?

Reageer

Oorspronkelijk gepost door fred44nl
                            ik heb ook even gezocht en dan zie ik een antwoord van Frans:

Dit klopt niet. De snelheden zijn (bedraad) gegarandeerd, dus als jij een abonnement hebt voor 150 Mbps, dan krijg je dat ook.
                            Leuk dat er verwezen wordt naar 'dit' maar dat 'dit' er niet bij staat.

In de praktijk is het zo dat we de snelheden vrijwel altijd halen (of kunnen halen maar er moet wat aan gesleuteld worden) maar er kan inderdaad een afwijking worden geaccepteerd van maximaal 10%. In de praktijk gebeurt dat vrijwel nooit.

Duidelijk zo?

Reageer

Oorspronkelijk gepost door Patrickjansen
                              Allemaal bedankt voor de reacties, maar het gaat niet om wat mijn router en modem maximaal kunnen presteren.

Even kort door de bocht:
                              - Eerst was goed, nu is het prut.
                              Dan gaat het niet om mijn abonnement of snelheid e.d.. Het gaat om de vergelijking. Aangezien ik niet heb zitten sleutelen aan mijn router, modem of computer(s) zit de variabele elders...

?
                              Hoi Patrick,

Het gaat wel degelijk om de snelheid omdat het ontbreken daarvan zorgt dat je internet niet, of niet goed werkt.

Heb je ondertussen al een mailtje gestuurd zoals Matthijs gevraagd heeft?

Reageer

Om te reageren, moet je eerst .

verwerken...
                              X