Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Qnet blijft blokkeren

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

• Qnet blijft blokkeren

na beide laptops en de smartfoon gecontroleerd te hebben op virussen (zelfs door meerdere scanners) blijven we iedere keer weer door jullie een blokkade krijgen....
    help! ik word er moedeloos van :?
    wat kan ik nog doen?

Reageer

Router is pas vervangen door zeelandnet en verder geen andere apparatuur op het netwerk.
      Hoe kan je die firmware checken?
      Sorry ben echt een digibeet hoor wat dat betreft.

Reageer

Liane, de gebruikte virussoftware is up to date en vinden niets meer?
        Heb je ook al gescand met MBam Free of AdwCleaner?

Wanneer is deze ellende begonnen.
        Kan je daar een datum opplakken?
        Had je geprobeerd een systeemherstelpunt op de laptops terug te zetten.

Ga je met alle 3 de apparaten weer het Internet op?
        Doe het eens met een dagje tussentijd, zodat je wellicht het besmette apparaat er uit kan halen.

Als je "dader" weet zou je deze opnieuw kunnen installeren.
        Dat is drastsich maar soms de enige uitweg.

Heb je geen backups van deze laptops?

Heb je al contact gehad met ZeelandNet hierover?
        Zij kunnen misschien meer zien en je wat nader info geven over aard besmetting en betrokken apparaat.

Reageer

Oorspronkelijk gepost door Ptrol
          Liane, de gebruikte virussoftware is up to date en vinden niets meer?
          Heb je ook al gescand met MBam Free of AdwCleaner?

Wanneer is deze ellende begonnen.
          Kan je daar een datum opplakken?
          Had je geprobeerd een systeemherstelpunt op de laptops terug te zetten.

Ga je met alle 3 de apparaten weer het Internet op?
          Doe het eens met een dagje tussentijd, zodat je wellicht het besmette apparaat er uit kan halen.

Als je "dader" weet zou je deze opnieuw kunnen installeren.
          Dat is drastsich maar soms de enige uitweg.

Heb je geen backups van deze laptops?

Heb je al contact gehad met ZeelandNet hierover?
          Zij kunnen misschien meer zien en je wat nader info geven over aard besmetting en betrokken apparaat.
          bedankt voor je antwoord!
          ik heb gescand met malwarebyte/hitmanpro/mcafee/avg op de ene
          met mcafee en malwarebyte op de andere
          norton en cleanmaster op de telefoon
          op de beide laptops kwam met malware wel iets boven en dus verwijderd maar binnen 48 uur weer de melding/blokkade telefoon zit nu niet meer op de wifi sinds de eerste melding.

mocht ik morgen weer de ban krijgen ga ik maar eens bellen met zeelandnet ik heb geen backups aangezien die door meerdere verhuizingen spoorloos zijn (nee nergens in cloud oid)

de ellende kwam zondag jl aan het licht toen ik de laptop inschakelde dus niks geks gedaan wou gewoon ff mp/fb/etc checken.

maar scan nu elke avond fingers crossed dat het niet meer gebeurd

Reageer

Ga je telkens met alle 3 apparaten tegelijk weer het Internet op na vrijgeven?

Doe dat slechts na schoonmaken met 1 tegelijk en breidt dit uit als na enkele dagen niet opnieuw geblokkeerd wordt.
            Ga dan met het tweede ook het Internet op en wacht dan ook weer of de blokkade terugkomt.
            Daarna met het derde.

Dan weet je aan welk van de 3 het ligt en zal je als je die niet schoon krijgt opnieuw moeten installeren.

Reageer

Is je ip bijv. niet blacklisted op https://www.spamhaus.org/lookup/

Reageer

Oorspronkelijk gepost door Ptrol
                Is je ip bijv. niet blacklisted op https://www.spamhaus.org/lookup/
                Je zult altijd je eigen ip-adres (dat je eerst kunt opzoeken op http://watismijnip.nl) op de PBL blacklist vinden, omdat dat een lijst is van ip-adressen die niet een eigen mailserver mogen draaien.

Bovendien maakt Qnet voor zover mij bekend geen gebruik van de Spamhaus blacklists. Dit topic van Caroline vind ik dan ook niet volledig. De uitleg van Frans is prima. De technische werking wordt in dit artikel uit 2005 uitgelegd.

De detectiesystemen van ZeelandNet hebben een specifieke besmetting geconstateerd. De klantenservice is in staat om aan te geven welke besmetting dit is. Je kunt contact met ze opnemen, misschien kan een van de moderators je hiermee ook helpen

Reageer

Oorspronkelijk gepost door GoeRoe
                  Dit topic van Caroline vind ik dan ook niet volledig. De uitleg van Frans is prima.
                  Dank je wel voor je feedback. Ik heb nu ook het topic van Frans sticky gemaakt. Ze staan nu beiden boven aan.
                  Wat men moet leren doen, leert men door het te doen ;)

Reageer

Hoi liane,

Gebeurd het nog steeds met regelmaat dat je een Qnetblokkade krijgt of heb je met een van de tips in dit topic het probleem kunnen verhelpen? Zoja, klik dan het beste antwoord aan.
                    A prudent question is one-half of wisdom

Reageer

We hebben al enige tijd niks meer vernomen. We gaan er vanuit dat het probleem is opgelost. Mocht dit niet het geval zijn, dan vernemen wij dit graag.

Reageer

Om te reageren, moet je eerst .

verwerken...
                      X