Wij gebruiken niet Zeelandnet maar een andere provider voor VoIP telefonie. Om probleemloos daarvan gebruik te maken moet het vinkje voor 'SIP' weggehaald worden bij de 'Advanced' instellingen van het modem (zie plaatje van zo een instelling bij een Technicolor modem van een andere internet provider). Wij hebben een Technicolor EPC3940 modem/router, maar voor de klant is het niet mogelijk bij de 'Advanced' instellingen te komen. De tweede-lijns helpdesk van Zeelandnet zegt dat ook zij die mogelijkheid niet hebben. Het advies was het modem in 'Bridge Modus' te zetten, dat helpt echter niet.
Uiteindelijk heeft de VoIP provider een oplossing geboden om het VoIP verkeer op een andere manier af te handelen, zodat het door Zeelandnet nu niet als zodanig herkend wordt. Nu werkt het goed.
Jammer dat het veel moeite heeft gekost om dit werkend te krijgen - het zou fijn zijn als Zeelandnet de software van dit modem niet zo ver had uitgekleed dat deze settings niet bereikbaar zijn.
Kunnen de technici van Zeelandnet overwegen om deze SIP-optie onder 'NAT ALG' in een volgende versie gewoon toegankelijk te maken? Ik begrijp dat er maar weinig mensen zullen zijn die VoIP van een andere provider kiezen, maar het zou wel fijn zijn als er met die mensen toch rekening gehouden wordt.
Uiteindelijk heeft de VoIP provider een oplossing geboden om het VoIP verkeer op een andere manier af te handelen, zodat het door Zeelandnet nu niet als zodanig herkend wordt. Nu werkt het goed.
Jammer dat het veel moeite heeft gekost om dit werkend te krijgen - het zou fijn zijn als Zeelandnet de software van dit modem niet zo ver had uitgekleed dat deze settings niet bereikbaar zijn.
Kunnen de technici van Zeelandnet overwegen om deze SIP-optie onder 'NAT ALG' in een volgende versie gewoon toegankelijk te maken? Ik begrijp dat er maar weinig mensen zullen zijn die VoIP van een andere provider kiezen, maar het zou wel fijn zijn als er met die mensen toch rekening gehouden wordt.
Reageer