Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Packet-loss

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Packet-loss

    Ik heb de laatste tijd vaak last van een trage internet verbinding. Als ik dan een ping uitvoer op www.zeelandnet.nl (217.63.91.13) heb ik een hoog percentage packet-loss. Ping voer ik dan uit vanuit het modem/diagnostics of vanuit de pc/commandprompt, beide laten hetzelfde beeld zien. Omdat het ook optreed als ik vanuit het modem ping, lijkt het mij dat het geen interne kwestie is.

    Resetten van het modem en alles daarachter lost het meestal ook niet op, vaak duurt het dan heel lang voordat het modem eindelijk weer DNS servers krijgt toegewezen.

    Het probleem lost zich vervolgens na enige tijd wel weer vanzelf op en het gaat weer even goed (of ik nou wel of geen resets heb gedaan maakt eigenlijk weinig uit) maar toch blijft het een steeds terugkerend fenomeen, vaak zelfs meerdere malen per dag, dat het een uurtje slecht gaat.

    Hoe los ik dit op, of is er gewoon iets mis met de verbinding?
    [img]d029ef1a-d477-4c58-9957-7bc769b5bca2.png[/img]
    [img]cf2e0cdc-fdaa-4de9-9661-846d2ab34c07.png[/img]

  • #2
    zit de zwarte, binnenkomende coax-kabel goed vast gedraaid ??

    Reageer


    • #3
      Oorspronkelijk gepost door fred44nl
      zit de zwarte, binnenkomende coax-kabel goed vast gedraaid ??
      mmm ik kon hem inderdaad een halve slag vaster draaien, eens kijken of het nu beter gaat...

      edit: op het eerste gezicht lijkt het dat het geholpen heeft, maar ik kan het zo snel niet met zekerheid zeggen natuurlijk... Als niet weer optreed dan was dat het kennelijk. Snap niet hoe die los gekomen is, en hoe jij dat direct weet iig. tot zover dank! mocht het weer terugkomen dan meld ik me weer bij jou...

      Reageer

      Om te reageren, moet je eerst .

      verwerken...
      X