Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Speedtest geeft aan dat ik een lagere snelheid heb dan mijn abonnement

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

• Speedtest geeft aan dat ik een lagere snelheid heb dan mijn abonnement

Hallo,
    Als ik de internetsnelheid meet met speedtest van Delta geeft hij 39 mbps aan terwijl ik uiterlijk 150 mbps moet hebben.
    Ik heb dit gemeten via router en modem, beide geven het zelfde aan.
    Ik heb een EPC 3925 modem.
    Hoe krijg ik meer Mbps en is de modem nog wel goed?
    Groet Theo

Heb je dit wel bekabeld gemeten?
    Sluit de kabel eens rechtstreeks aan op het wifi-modem.
    Voer de test uit en zorg dat er geen andere toepassingen draaien.
    Bekabeld garandeert ZeelandNet de 150 mbps ( hardware moet dan wel de snelheid aan kunnen).

Welke snelheid haal je dan?

Zie ik haal de snelheid van mijn abonnement niet: https://kbank.delta.nl/SRVS/CGI-BIN/WEBCGI.EXE?St=95,E=0000062398375396868,K=747,Sxi=1 7,dtree=guid({6DC75AF9-B8E5-4793-B706-DAA86F4CA676}),TS=ZeelandnetNL_2016#.WVoSsrkUm70

Reageer

Hallo theovervoort,

ik heb de verbinding gecontroleerd en zie dat je het modem in bridge modus hebt gezet. Wat ik kan meten is de binnenkomende snelheid en deze haalt het met gemak. Ook zie ik een maximale verbinding naar de router gaan. Is de snelheid die je meet over WiFi of via een kabel?

Als dit om WiFi gaat, dan kan je het beste de instellingen van de router nalopen. Bekabeld (op het modem) zou je gewoon de snelheid moeten kunnen halen, mits het apparaat (pc/laptop) de snelheid kan verwerken, zoals Ptrol al aangeeft.

Reageer

ik heb dit gemeten via de wifi van mijn router en de wifi van het modem.
        Bekabeld kom ik aan 67 mbps

Oorspronkelijk gepost door TimH
        Hallo theovervoort,
        ik heb de verbinding gecontroleerd en zie dat je het modem in bridge modus hebt gezet. Wat ik kan meten is de binnenkomende snelheid en deze haalt het met gemak. Ook zie ik een maximale verbinding naar de router gaan. Is de snelheid die je meet over WiFi of via een kabel?

Als dit om WiFi gaat, dan kan je het beste de instellingen van de router nalopen. Bekabeld (op het modem) zou je gewoon de snelheid moeten kunnen halen, mits het apparaat (pc/laptop) de snelheid kan verwerken, zoals Ptrol al aangeeft.

Reageer

Dat is apart, bekabeld hoort het gewoon de abonnementsnelheid te halen.

Wat voor apparaat (laptop/pc) gebruik je? Welk merk en type?

Mogelijk kan de netwerkkaart niet sneller of staat de instelling hiervan niet goed.

De snelheid kan je vinden in Taakbeheer (snelkopping = ctrl+shift+esc) onder het tabblad Netwerk.
          Instelling van de netwerkkaart kan je vinden onder Apparaatbeheer (via zoekopdracht linksonderin). Vervolgens de Netwerkadapter en dan op Eigenschappen. In het tabblad Algemeen kan je dan op Instellingen Wijzigen klikken (via Admin rechten). Hier kan je controleren of er bijvoorbeeld een snelheidslimiet op zit. (bijvoorbeeld 100mbit of half duplex of iets dergelijks).

Reageer

Oorspronkelijk gepost door TimH
            Dat is apart, bekabeld hoort het gewoon de abonnementsnelheid te halen.

Wat voor apparaat (laptop/pc) gebruik je? Welk merk en type?

Mogelijk kan de netwerkkaart niet sneller of staat de instelling hiervan niet goed.
            Packard bell imedia s1800

Reageer

Oorspronkelijk gepost door theovervoort
              Bekabeld direct aan het modem EPC 3925 en niet aan de eigen router?

Reageer

Oorspronkelijk gepost door r0n
                Oorspronkelijk gepost door theovervoort
                Bekabeld direct aan het modem EPC 3925 en niet aan de eigen router?
                Direct aan de modem

Reageer

Je laptop kan 1 Gbps aan, mits de netwerkkaart goed ingesteld staat.
                  Kijk dat eens na? Zie ook dit stappenplan.

Controleer ook de kleur van het lampje aan de voorkant van het modem als je de kabel erin steekt en je laptop aansluit. Wordt dit oranje of groen?

Reageer

@theovervoort

Stel dat je modem in bridge staat, dan werkt alleen poort 1 op het modem nog. Je zult dan eerst je eigen router af moeten koppelen en de kabel in poort 1 aansluiten. Just an idea
                    Wat men moet leren doen, leert men door het te doen ;)

Reageer

Hoi theovervoort.

Haal je ondertussen alweer de juiste snelheid? Zo nee, dan horen we het graag.
                      A prudent question is one-half of wisdom

Reageer

We hebben al enige tijd niks meer vernomen. We gaan er vanuit dat het probleem is opgelost. Zo niet, dan horen we dat graag.

Reageer

Om te reageren, moet je eerst .

verwerken...
                        X