Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Streamer voor muziek wordt niet herkend in het netwerk

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Streamer voor muziek wordt niet herkend in het netwerk

    Ik heb een streamer die bekabeld aan het zeelandnet netwerk hangt. Ik heb echter al lange tijd last van het feit dat deze streamer niet in het netwerk wordt herkend op het moment dat ik de streamer aanzet en wil benaderen via de app. Ik denk dat dit te wijten is aan kleine korte durende verstoringen in het signaal en hierdoor de streamer niet meer wordt herkend. Ik moet telkens de UTP-kabel verwijderen en opnieuw plaatsen of de zeelandnet hub uit en aanzetten om de zaak weer op gang te krijgen. Enige maanden terug had ik dit probleem totaal niet. Erg irritant.

    Wie herkent dit probleem? Wat kan ik doen om dit weer stabiel te krijgen?

  • #2

    Reageer


    • #3
      Hallo polwez, welkom op het forum

      de suggestie van Rolfv is niet van toepassing als je al het nieuwste modem hebt. Ik lees ook dat het aangesloten is met een utp-kabel, dan is 2,4ghz en 5ghz niet van toepassing. Dat laatste kan in veel gevallen wel helpen, dat apparaten die onderling communiceren ook op hetzelfde netwerk zitten.

      Heb je al eens geprobeerd een andere utp-kabel te testen?

      Reageer


      • #4
        Mijn netwerkspeler was ook bedraad aangesloten Echter de app op mijn telefoon communiceert op het netwerk via wifi. Ik had en heb het nieuwste modem. Ik sluit ook niet uit dat het modem stuk was. Ik hoop dat je snel een oplossing vindt voor dit irritante probleem.

        Reageer


        • #5
          Hallo Tim,
          Dank voor je reactie. Ik heb nog geen nieuwe utp-kabel geplaatst,
          Het is inderdaad zo dat de app (WIFI) de streamer (UTP bekabeld) regelmatig niet kan vinden terwijl de streamer aangeeft aan het LAN verbonden te zijn. Als de streamer eenmaal speelt dan blijft hij ook spelen bijv. internetradio, echter ik kan dan niet van zender switchen of overschakelen naar TIDAL omdat de app de streamer niet kan vinden. Het lijkt een (WIFI?)connectie probleem te zijn maar ik weet niet waar te starten om dit op te lossen.


          Oorspronkelijk gepost door TimH
          Hallo polwez, welkom op het forum

          de suggestie van Rolfv is niet van toepassing als je al het nieuwste modem hebt. Ik lees ook dat het aangesloten is met een utp-kabel, dan is 2,4ghz en 5ghz niet van toepassing. Dat laatste kan in veel gevallen wel helpen, dat apparaten die onderling communiceren ook op hetzelfde netwerk zitten.

          Heb je al eens geprobeerd een andere utp-kabel te testen?

          Reageer


          • #6
            Hoe is het probleem uiteindelijk bij jou opgelost?

            Oorspronkelijk gepost door Rolfv
            Mijn netwerkspeler was ook bedraad aangesloten Echter de app op mijn telefoon communiceert op het netwerk via wifi. Ik had en heb het nieuwste modem. Ik sluit ook niet uit dat het modem stuk was. Ik hoop dat je snel een oplossing vindt voor dit irritante probleem.

            Reageer


            • #7
              Oorspronkelijk gepost door polwez
              Hoe is het probleem uiteindelijk bij jou opgelost?
              Stuur je klantgegevens door naar [email protected], polwez. Dan ga ik kijken wat ik voor je kan betekenen.

              Reageer


              • #8
                Ik heb de e-mail beantwoord, polwez.

                Reageer


                • #9
                  Hallo Ferry,

                  Ik heb bog geen reactie ontvangen?

                  Groeten,
                  Pol

                  Oorspronkelijk gepost door Ferry
                  Oorspronkelijk gepost door polwez
                  Hoe is het probleem uiteindelijk bij jou opgelost?
                  Stuur je klantgegevens door naar [email protected], polwez. Dan ga ik kijken wat ik voor je kan betekenen.

                  Reageer


                  • #10
                    Oorspronkelijk gepost door TimH
                    Ik heb de e-mail beantwoord, polwez.
                    Beste,

                    Ik heb geen antwoord ontvangen hoor.

                    Groeten,
                    Pol

                    Reageer


                    • #11
                      Oorspronkelijk gepost door polwez
                      Beste,

                      Ik heb geen antwoord ontvangen hoor.

                      Groeten,
                      Pol
                      Soms gaat er wel eens iets mis :P

                      Bij het beantwoorden was iets fout gegaan waardoor je geen bericht hebt gekregen. Zag wel wat verstoring op je verbinding die uitval kan veroorzaken, dus heb een melding doorgezet naar de betreffende afdeling voor verder onderzoek. Je kan hierdoor gebeld worden voor het maken van een afspraak met een monteur indien dat noodzakelijk blijkt.
                      A prudent question is one-half of wisdom

                      Reageer


                      • #12
                        OK, dank je. Ik wacht de ontwikkelingen en berichtgeving af.

                        Reageer


                        • #13
                          Ik zie dat er een tijdje terug een monteur langs is geweest. Heb je daarna nog problemen ondervonden?
                          A prudent question is one-half of wisdom

                          Reageer


                          • #14
                            We hebben al enige tijd niks meer vernomen. We gaan er vanuit dat het probleem is opgelost. Zo niet, dan horen we dat graag.

                            Reageer

                            Om te reageren, moet je eerst .

                            verwerken...
                            X