Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

mijn laptop ontvangt en verzend geen e-mail meer. Wie kan me helpen?

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • mijn laptop ontvangt en verzend geen e-mail meer. Wie kan me helpen?


  • #2
    Je ontvangt geen mail meer omdat je oude laptop geen internetverbinding meer heeft.

    Reageer


    • #3
      Je bent op de hoogte dat XP niet langer door MS wordt ondersteund en dehalve niet veilig is. Dat geldt ook voor Outlook Express6.

      Voor 21 juni werkte het wel, dan zou ik een systeemherstelpunt terugzetten.
      Werkt het dan wel?
      Zo ja, zorg dan voor een goede beveiliging en zorg dat je virusbeveiliging up to date is.

      Reageer


      • #4
        Waarom vasthouden aan een onveilig systeem?
        Het is toch veiliger om een up-to-date systeem te installeren...........

        Reageer


        • #5
          Oorspronkelijk gepost door Dutchplace
          Je ontvangt geen mail meer omdat je oude laptop geen internetverbinding meer heeft.
          zo ver was ik ook al.

          Reageer


          • #6
            Oorspronkelijk gepost door r0n
            Waarom vasthouden aan een onveilig systeem?
            Het is toch veiliger om een up-to-date systeem te installeren...........
            Helemaal waar, maar ik heb een oude applicatie die niet draait onder een nieuwere versie van windows.
            moet dus die oude laptop daar voorlopig speciaal voor draaiend houden op xp.

            Reageer


            • #7
              Oorspronkelijk gepost door Ptrol
              Je bent op de hoogte dat XP niet langer door MS wordt ondersteund en dehalve niet veilig is. Dat geldt ook voor Outlook Express6.

              Voor 21 juni werkte het wel, dan zou ik een systeemherstelpunt terugzetten.
              Werkt het dan wel?
              Zo ja, zorg dan voor een goede beveiliging en zorg dat je virusbeveiliging up to date is.
              Ja, stom dat ik te lang op andere manier heb zitten zoeken. Met een systeemherstelpunt van twee weken geleden werkt het weer allemaal, maar ik weet nu nog steeds niet welke setting in mijn laptop nu verkeerd was.

              Reageer


              • #8
                Oorspronkelijk gepost door rickus
                maar ik heb een oude applicatie die niet draait onder een nieuwere versie van windows.
                Misschien is een Linux mogelijk, met Wine is het mogelijk, om veel Windows programma's te draaien.
                Mogelijk is er ook een Linux alternatief voor je programma, waar gaat het om?

                Reageer


                • #9
                  Je kunt ook een virtuele pc installeren met bijvoorbeeld Virtualbox, en de XP-applicatie daarin zetten.
                  Waarom zou je trouwens nog steeds met Outlook Express vanuit die XP-computer op internet willen?

                  Reageer


                  • #10
                    Het is iig slim als je de applicatie wilt blijven gebruiken deze Laptop NIET meer op Internet aan te sluiten, dus gewoon offline werken.

                    Misschien is dit dan wat (een Ubuntu alternatief) ?

                    Verder geen ervaring mee.

                    Reageer


                    • #11
                      Mooi zo, het werkt weer zoals je wilde.
                      Houd je virusscanner goed up-to-date!
                      :8

                      Maar zoals we onlangs laatst konden lezen met de grote WannaCry-ransomware bracht MS eenmalig ook nog een keer Beveiligingssoftware voor XP via een Update uit.
                      Je bent dus nog lang niet de enige die nog steeds XP gebruikt:
                      https://www.security.nl/posting/5146...ngrijke+update

                      Reageer

                      Om te reageren, moet je eerst .

                      verwerken...
                      X