Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Telefoon Anoniem of Onbekend

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Telefoon Anoniem of Onbekend

    Ik heb vaste telefoon via Zeelandnet.
    De laatste tijd wordt ik gebeld en verschijnt in het scherm van mijn telefoon de tekst "Onbekend"
    Wanneer ik opneem hoor ik alleen wat onduidelijke geluiden.
    Wanneer ik mijzelf bel met mijn gsm waarbij ik nummerweergave onderdruk, komt in het scherm van mijn telefoon de tekst "Anoniem"
    Ook instanties die geen nummer meesturen zie ik als "Anoniem" in het scherm.
    Wat maakt dat er soms "Onbekend" komt te staan in het scherm van mijn telefoon.

  • #2
    Heb precies hetzelfde, vaste lijn (Zeelandnet) en gsm (van 1 andere provider). Gewoon niet op reageren. Het is wel irritant maar na 1 paar weken stopt dit fenomeen.

    Reageer


    • #3
      Oorspronkelijk gepost door duncan
      Heb precies hetzelfde, vaste lijn (Zeelandnet) en gsm (van 1 andere provider). Gewoon niet op reageren. Het is wel irritant maar na 1 paar weken stopt dit fenomeen.
      Dus als je gebeld wordt door een instantie b.v. adrz, uwv of zeelandnet....dan reageer je niet.
      Lijkt me toch niet zo handig.
      Opnemen is makkelijker en bevalt het niet gooi je de hoorn erop.

      Reageer


      • #4
        Zeg "adje", heb je niets anders te doen. Uwv, etc belt niet anoniem. Als ze iets willen weten gaat dit schriftelijk.

        Reageer


        • #5
          Beste Duncan, Het is wel zaak de vraag goed te lezen.
          De vraag is: Wat maakt dat er verschil is in het display van mijn vaste telefoon. In het ene geval "Onbekend" en in het andere geval "Anoniem"?
          Anoniem kan ik zelf laten verschijnen maar waar komt die kreet "Onbekend" vandaan?

          Reageer


          • #6
            Wat men moet leren doen, leert men door het te doen ;)

            Reageer


            • #7
              Bedankt Caroline. Het is mij nu duidelijk. Opgelost.

              Reageer


              • #8
                Graag gedaan barfien
                Wat men moet leren doen, leert men door het te doen ;)

                Reageer


                • #9
                  Oorspronkelijk gepost door duncan
                  Zeg "adje", heb je niets anders te doen. Uwv, etc belt niet anoniem. Als ze iets willen weten gaat dit schriftelijk.
                  Voor jou informatie.
                  Het uwv belt wel degelijk anoniem. Ooit gehoord van een terugbel verzoek?
                  En zo zijn er meerdere instanties die anoniem terug bellen.
                  Maar daar ging de vraag niet over en idd ik heb wel iets anders te doen.

                  Reageer


                  • #10
                    Er zijn meerdere instanties die anoniem bellen. Dat is gek want veel mensen nemen dan de telefoon niet op. Helemaal met al die hackmethodes die je tegenwoordig hebt, waarbij ze via jouw telefoon weer kunnen bellen en jij de kosten draagt. Snap dus niet waarom grotere organisaties, waaronder het UWV, anoniem bellen. Als particulier kan ik er nog inkomen, die gebruiken vaak diensten als anoniembellen.nl, maar nogmaals, waarom bedrijven dat doen begrijp ik niet. Want zonder een nummer in het scherm neem je gewoon minder snel op.

                    Reageer


                    • #11
                      Oorspronkelijk gepost door Anoniem2020 Bekijk bericht
                      Er zijn meerdere instanties die anoniem bellen.
                      medewerkers van bedrijven, instellingen, instanties, ziekenhuizen bellen bijna allemaal anoniem naar hun klanten, patienten, etc.
                      en dat komt omdat "men" niet wil dat jij die desbetreffende medewerker rechtstreeks kan terug bellen op zijn interne doorkiesnummer.
                      op die manier worden medewerkers afgeschermd.
                      dat is voor ons misschien niet handig of leuk, maar het werkt wel zo.
                      overigens kan jouw telefoonaansluiting niet zo maar misbruikt worden als je een onbekend nummer opneemt, want daar komt heel wat meer voor kijken.

                      Reageer


                      • #12
                        Oorspronkelijk gepost door barfien Bekijk bericht
                        Anoniem kan ik zelf laten verschijnen maar waar komt die kreet "Onbekend" vandaan?
                        Anoniem bellen wordt gebruikt door mensen die wel met iemand willen spreken, maar niet willen dat diegene terugbelt
                        Anoniem staat voor mensen die hun nummerherkenning hebben uitgezet:
                        - call centers
                        - leerkrachten/scholen
                        - energieleveranciers, etc.

                        Onbekend staat in de regel voor telefoonnummers die niet in een/jouw contactlijst zijn opgenomen.
                        - Overheidsinstellingen
                        - Gemeenten
                        Laatst bewerkt door Webkabouter; 22 Jun 2020, 20:40.
                        Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

                        Reageer

                        Om te reageren, moet je eerst .

                        verwerken...
                        X