Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Poorten van mijn modem lijken allemaal dicht te staan

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Poorten van mijn modem lijken allemaal dicht te staan

    De poorten van mijn modem lijken allemaal dicht te staan. Op www.openpoorttest.nl/www.openpoorttest.nl/

  • #2
    In de handleiding van ZeelandNet staat port forwarding niet omschreven,.
    Er word door de Provider geen ondersteuning op gegeven.

    Poorten kan je openzetten in je Wifi-modem of in je eigen router als je deze gebruikt.
    Voer de macadressen van je apparatuur eens in op via IP Passthrough in je modem.

    Reageer


    • #3
      Je moet wel de forwarding instellen naar het IP adres van de PC waar de binnenkomende verbinding heen moet.
      Dit is dus altijd een 192.168.xx.xx adres.
      Een poort-scan geeft de open/dicht status voor binnenkomende verbindingen, mail en www zijn uitgaande verbindingen.

      Reageer


      • #4
        @Ptrl : ondersteuning inderdaad niet gekregen van provider. Ik ben een complete leek op dit gebied, dus ben via google wat aan het proberen geweest. Ik heb dus geen idee waar ik mijn macadressen vindt en wat IP Passthrough is...

        @r0n: was inderdaad een 192.168.xx.xx adres.

        Reageer


        • #5
          @Ptrl: herstel: IP Passthrough gevonden!

          Reageer


          • #6
            Fijn zo!

            Reageer


            • #7
              Mac-adres ingevuld...Maar nog geen verbetering...

              Reageer


              • #8
                Staat de SPI Firewall wel op OFF?
                Ook uit te schakelen in modem.

                Reageer


                • #9
                  Oorspronkelijk gepost door Ptrol
                  Staat de SPI Firewall wel op OFF?
                  Ook uit te schakelen in modem.
                  ja, staat op Off

                  Reageer


                  • #10
                    Bryan, ik denk dat je niet goed weet wat je aan het doen bent. En zoals je een scherp mes niet aan een peuter moet geven...

                    Maak die IP Passthrough snel ongedaan. Je maakt je pc daarmee te makkelijk toegankelijk vanaf internet.

                    Bedenk dat 'poorten open zetten' totaal niet nodig is voor het gebruik van programma's op je computer. Die programma's gebruiken namelijk internet 'van binnen naar buiten' en daar hoef je niks voor te doen.
                    Alleen voor programma's die echt 'luisteren' naar dingen die vanaf internet komen, kan het nodig zijn om poorten open te zetten.

                    Om welk progamma gaat het en waar moet het verbinding mee maken?

                    Reageer


                    • #11
                      Oorspronkelijk gepost door GoeRoe
                      Bryan, ik denk dat je niet goed weet wat je aan het doen bent. En zoals je een scherp mes niet aan een peuter moet geven...

                      Maak die IP Passthrough snel ongedaan. Je maakt je pc daarmee te makkelijk toegankelijk vanaf internet.

                      Bedenk dat 'poorten open zetten' totaal niet nodig is voor het gebruik van programma's op je computer. Die programma's gebruiken namelijk internet 'van binnen naar buiten' en daar hoef je niks voor te doen.
                      Alleen voor programma's die echt 'luisteren' naar dingen die vanaf internet komen, kan het nodig zijn om poorten open te zetten.

                      Om welk progamma gaat het en waar moet het verbinding mee maken?

                      Reageer


                      • #12
                        Bryanhofman,

                        Als ik het zo lees probeer je een oplossing toe te passen die niet van toepassing is in jouw situatie.
                        Portforwarding stel je alleen in als er een connectie van buiten naar binnen moet waarbij het eerste contact ook van een extern systeem moet komen, denk aan een mail/webserver die van buitenaf aangesproken moet worden.
                        Als jouw software naar buiten "praat" zal ook het antwoord gewoon netjes terugkomen.
                        De poorten die je noemt zijn alleen interessant als je achter een strikte firewall zit die vanuit je eigen netwerk alleen verbindingen naar buiten toestaat op specifieke poorten.
                        Dit zijn instellingen die je bijvoorbeeld vaak ziet in bedrijfsnetwerken, tenzij je zelf je firewall thuis op ultra paranoide hebt ingesteld hoef je hier niets aan te wijzigen.

                        Kan het zijn dat je op je eigen pc iets van beveiligingssoftware hebt draaien die de boel op slot gooit?

                        Reageer


                        • #13
                          Ik weet niet waar het precies aan lag, maar met probleemoplosser van Windows is het gelukt.
                          Waarschijnlijk had het iets met een Windows-update te maken die niet goed samenwerkte met mijn programma.

                          Allemaal bedankt voor de tips.

                          Reageer


                          • #14
                            Goed om te horen dat je het probleem hebt kunnen verhelpen
                            A prudent question is one-half of wisdom

                            Reageer

                            Om te reageren, moet je eerst .

                            verwerken...
                            X