Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Spamfilter werkt niet afdoende.

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Spamfilter werkt niet afdoende.

    Een paar maanden geleden heb ik een notoire spam.verzender in de blacklist van mijn spamfilter geplaatst. Vanmorgen echter weer die spam met hetzelfde verzendadres. Cecontroleerd in mijn blacklist. Lastig te vinden in de lijst omdat dit niet alfabetisch te sorteren is. Ook dat verzendadres van de spam geprobeerd weer toe te voegen maar het bestaat al !! Ik begrijp dit even niet.

  • #2
    Hoi hillebregt,

    Heb je het echte e-mailadres ook al kunnen achterhalen in de header van het e-mailbericht?
    Wat men moet leren doen, leert men door het te doen ;)

    Reageer


    • #3
      Nee, heb ik niet gedaan deze keer. Want ik nam aan dat ook de 'pure' afzenders (zonder dat header-gedoe) die in de blacklist geplaatst worden ook geblokkeerd worden. Want dat ervaar ik wel zo want van alles wat in de blacklist staat (geplaatst in de afgelopen jaren) ontvang ik ook niks meer van. Houen zo, Daarom ook mijn onbegrip van de laatste, wel in de blacklist aanwezige spam, dat dat toch weer doorgelaten wordt. Ik zal wel ergens iets fout doen maar wat?? De spamfilter reageert toch alleen op de pure afzenders, niet op wat in de headers staat.

      Reageer


      • #4
        In de headres staan de pure afzenders. Dat wat je gewoon in de e-mail ziet hoeft niet het e-mailadres te zijn waar vandaan ge-e-maild wordt.
        Wat men moet leren doen, leert men door het te doen ;)

        Reageer


        • #5
          Sinds een tijdje krijg ik dagelijks veel mailtjes van naar het schijnt : [email protected] via mailserver 91.197.72.108 , ik heb geprobeert in de blacklist van het spamfilter te zetten , maar niets helpt.
          ( *@newsletter-wp.clickplan.nl) . Hoe kan ik deze spam stoppen met het spamfilter?
          Alvast bedankt voor uw hulp.

          Reageer


          • #6
            Oorspronkelijk gepost door vdw
            Sinds een tijdje krijg ik dagelijks veel mailtjes van naar het schijnt : [email protected] via mailserver 91.197.72.108 , ik heb geprobeert in de blacklist van het spamfilter te zetten , maar niets helpt.
            ( *@newsletter-wp.clickplan.nl) . Hoe kan ik deze spam stoppen met het spamfilter?
            Alvast bedankt voor uw hulp.
            Oorspronkelijk gepost door Caroline
            In de headres staan de pure afzenders. Dat wat je gewoon in de e-mail ziet hoeft niet het e-mailadres te zijn waar vandaan ge-e-maild wordt.
            Via het Spamfilter zelf kan je ook proberen de waardes zo laag mogelijk te zetten.

            Reageer


            • #7
              Ik heb begrepen dat er afgelopen week een update is geweest en we minder meldingen van Spam krijgen. Is het hiermee opgelost of ervaar je nog problemen?

              Reageer

              Om te reageren, moet je eerst .

              verwerken...
              X