Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Basis VS Budget - Ineens geen Highwinds meer?! zie screenshot

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Basis VS Budget - Ineens geen Highwinds meer?! zie screenshot

    Geachte,

    Ik vraag me af met welke streken u steeds bezig bent met uw klanten?!

    Ik had vroeger het superabo en overgestapt op het basispakket met 1MB p/s wat prima werkt, en OOK highwinds werkt prima!

    Nu stap ik over op het Budgetpakket naar aanleiding van het gesprek/PM met Ferry. Het is iets goedkoper en de snelheid ligt hoger, wat me trouwens per mail of brief nooit is gemeld!

    Ik wil dit even testen (de nieuwe snelheid) via Spotnet en kom tot de conclusie dat DIT BUDGETpakket geen toegang meer heeft tot news?!

    Wat zijn dat voor streken? Highwinds werkt gewoon prima op het basispakket wat ik jaren heb.

    Ik had het Budgetpakket trouwens geannuleerd (waarvan bewijs/screenshots annuleerformulier)

    Ik wil 'n werkende Highwinds OOK op het Budgetpakket zoals het gewoon ook werkte op het basispakket.

    De streken zeg......ongelooflijk. Proberen duurdere pakketten aan de man te brengen om Highwinds te laten werken? Dit is niet meedegedeeld toen het me werdt aangekaart door Ferry!!Nogmaals Highwinds werkt gewoon op het basispakket.

    Draai alles maar weer terug zoals het was, ik heb het immers geannuleerd.



    Graag uw reactie.
    Bvd,
    jpj77

  • #2
    hierbij een overzicht van de huidige abonnementen, waarbij vermeld staat hoeveel data beschikbaar is voor nieuwsgroepen:

    https://www.delta.nl/sites/default/f...20Internet.pdf

    alleen bij het langzaamste abonnement 20/2 Mb/s heb je geen nieuwsgroepen / Highwinds.
    welk abonnement heb je nu precies ??

    Reageer


    • #3
      Hoi fred44nl,

      Ze leveren me 'n rotstreek met dit pakket. Ik had het basispakket a 19,50 p/m met 'n snelheid van 1MB p/s wat genoeg is voor mij persoonlijk. Highwinds werkt op dat basispakket gewoon! Nu komt die Ferry mod met dat budgetpakket op de proppen, gebaart niks over Highwinds, dat het op dat pakket niet werkt. Alleen dat het goedkoper is en sneller, dus ik denken hey....dat is dan 'n prima deal. Ik heb het trouwens op tijd geannuleerd waarbij ik mijn basispakket behoudt a 19,50 met 'n werkende highwinds. Dit is 'n ordinaire rotstreek om snellere pakketten aan te bieden met highwinds support, terwijl het wel in mijn BASISPAKKET ZAT.

      Ik eis dat het teruggezet wordt naar het basispakket, zoals het was tot op heden. Ik heb de bevestigingsmail + screenshots van het op tijd annuleren...de omzetting van basis naar budget. Het zijn werkelijk geen manieren meer om zo met je vaste klanten om te gaan!

      Die mod Ferry mag dit weer veranderen voor me. Hier ga ik niet mee akkoord. Ik download maar sporadisch iets via highwinds. Het gaat om het feit dat het wel in mijn basispakket zit.

      Gelieve terugzetten zoals het was. Nogmaals, het omzetten had ik netjes op tijd geannuleerd, maar zelfs dat wordt genegeerd en wordt het toch omgezet per juni 2017.

      Bvd.

      Reageer


      • #4
        Als ik het zo lees is die Ferry zo ongeveer de heer der duisternis of op zijn minst een doortrapte James Bond schurk, of kan het zijn dat een foutje menselijk is en hij met een goed bedoeld advies hier even niet bij heeft stilt gestaan?

        Just saying.......

        Zo jammer, op zoveel fora waar ik kom is er steeds meer de tendens om uit te gaan van het slechtste in alles en iedereen, alles is boze opzet en een omstandigheid kan tegenwoordig nooit meer dan dat zijn en niks meer.

        Mensen stellen steeds minder vragen, ze maken plaats voor vooringenomen ongefundeerde aannames die zelden op waarheid berusten maar vaak een toon zetten waar niemand gelukkig van wordt

        Zoals ik al zei: just saying.....

        Reageer


        • #5
          Als je niet weet waar het over gaat, houdt dan aub even je mond....just saying...... (ik heb op genoeg fora gezeten om te weten hoe je wel met elkaar overweg gaat, zonder zaken (snel) te verwijderen etc etc...Laat ik daar verder maar niet over uitweiden. Just saying

          Het zijn vervelende streken van Zeelandnet, bemoei je er aub niet mee Tweakaroni...just saying


          Ik test nu even 'n trial newsserver......op het Budgetpakket

          OK,

          1) mijn originele basispakket heeft 'n snelheid van 5Mbp/s = 1MB p/s Werkelijke downloadsnelheid MET Highwind support!

          2) Omgezet naar Budget met 'n snelheid van 20Mbps zoals aangegeven in MIJNDELTA = 4x5Mbps ^^ (basis) = 20Mbps = Werkelijke downloadsnelheid = 4MB p/s (dat zou het moeten zijn)

          Daar klopt blijkbaar ook niks van, want ik download/test 'n dummyfile a 200mb De download komt niet hoger dan 2,3MB p/s dat is dan 1,3MB sneller dan het Basispakket. Deze snelheid (2,3MB p/s) komt trouwens overeen met de trial usenetserver....

          Zie screenshots>>>>

          testdummy 200mb


          usenet trial (niet gecapt!)


          M'n verbinding is zoals altijd prima op orde....Het is de 1ste keer dat de snelheid na de omzetting niet overeenkomt met wat wordt aangeboden = 20Mbps Budget(4MB p/s download) VS 5Mbps Basis (1MB p/s download = in orde altijd de max snelheid > 1MB p/s)

          Zoals je kunt zien klopt er iets niet met het budgetpakket en de 20Mbps download. En dan nog maar te zwijgen over het verwijderen van de Highwind support op dit pakket.

          Het is vervelend om op deze manier te worden behandeld als vaste trouwe klant. Just saying......

          Just saying

          Graag 'n reactie van 'n MOD hierover. Als er 20Mbps wordt aangeboden, is dat omgerekend toch 4MB p/s werkelijke snelheid?! Die zou ik dan nu moeten halen. Er is niks mis met mijn verbinding en/of kabels......Het is de 1ste keer dat het niet overeenkomt! Normaal gezien heb ik NOOIT maar dan ook nooit verlies op de verbinding. En het verwijderen vn Highwinds staat me helemaal tegen.

          Als er dan zoveel wort gedaan voor trouwe klanten ter compensatie voor de andere zaken, wat trouwens werd gemeld aan 'n andere user die hierover heeft gebeld. Dat de medewerkster heeft gemeld niks te kunnen betekenen voor hem omdat hij zo'n snel pakket heeft. Ik heb daar trouwens de post gequote. Ik wil hem wel even opzoeken en hier zetten Dan vraag ik me nu af wat ze eens in deze kwestie kunnen betekenen. Slechte communicatie ivm het verwijderen van de Highwinds support op dit Budgepakket door Ferry inderdaad. Hij heeft me hierover niks gemeld. En zoals je hierboven kunt zien klopt de werkelijke downloadsnelheid niet.

          Bvd,
          JPJ77

          Reageer


          • #6
            Oorspronkelijk gepost door jpj77
            Als er 20Mbps wordt aangeboden, is dat omgerekend toch 4MB p/s werkelijke snelheid?!
            waar haal je de berekening van 20 Mbps naar 4 MB/s vandaan ??
            volgens mij is 20 Mbps = 2,5 MB/s

            Reageer


            • #7
              Als mijn oorspronkelijk pakket = basis aangeeft dat het 5Mbps is, en ik download netjes steady op 1MB p/s met Highwinds, dat wordt in deze ook weer ontweken en niet op gereageerd, dan klopt er ergens iets niet.

              [b]Dit Budgetpakket is 20Mbps dan doe ik gewoon 4x5Mbps (1MB p/s download) = 20Mbps = 4x1MB werkelijke downloadsnelheid (zie basispakket) = ong 4MB p/s en zeker geen 2,5MB p/s beetje vreemd niet?

              Beetje logisch redeneren zou je dan uitkomen op ong 12Mbps als je zegt 2,5MB p/s werkelijke snelheid ALS ik op 5Mbps op 1MB p/s uitkom.

              Ze zullen overigens op hun tenen getrapt zijn vanwege de eerdere boze mail. Het feit is dat alles waar is wat ik daarin zeg. Delta/ZL heeft vreemde manieren en als vaste klant raak je dat 'n beetje beu op en duur. Nieuwe klanten werven gaat beter, er wordt verder verkeerde info gegeven bij de klantenservice (motogp bij ziggototaal pakket) etc etc....Ach, laat verder maar zitten.....Ik weet in ieder dat het niet klopt en ik ben nu wel de highwind suppor kwijt waar ik dan weer 'n payserver voor moet aanscchaffen. Het zijn oneerlijke manieren van te werk gaan met je trouwe klanten, daar laat ik het maar bij.

              De groeten.

              Reageer


              • #8
                Oorspronkelijk gepost door jpj77
                Als mijn oorspronkelijk pakket = basis aangeeft dat het 5Mbps is, en ik download netjes steady op 1MB p/s met Highwinds,
                [email protected]

                Reageer


                • #9
                  Oorspronkelijk gepost door jpj77
                  Het zijn vervelende streken van Zeelandnet, bemoei je er aub niet mee Tweakaroni...just saying
                  Je mag je gewoon gedragen jpj77. Je moet niet doen alsof er jou bewust een oor wordt aangenaaid. Want zo breng je het nu wel over. Het aanbod is juist gedaan om jou minder kosten te laten maken en daarbij een hogere snelheid te krijgen. Als een service. Voor jou. Het is daarbij heel goed denkbaar dat er niet is gedacht aan Highwinds gebruik, want wie gebruikt er nou, in de gebruikelijke situatie, een 5 Mbps abo om te downloaden. 99,9% van de mensen die deze variant gebruiken sturen alleen af en toe een e-mail en zoeken wat informatie online.

                  Dat gezegd hebbende, je hebt de mogelijkheid om je omzetting binnen 14 dagen te annuleren. Het beste neem je hiervoor even telefonisch contact op met de klantenservice via telefoonnummer 0118 - 22 55 00. Op die manier kan het het snelste geregeld worden.

                  Over de downloadsnelheid, 1Mb (Megabits) is niet gelijk aan 1 MB (MegaBytes). 1 Byte is 8 bits. Je moet de 20 Mbps dan delen door 8 om de waarde in MegaBytes te krijgen. 20/8=2,5. Dus die snelheid klopt dan wel. Als je met het BreedBand Basis abonnement 1 MB haalt, dan krijg je meer snelheid dan bij het abo zou horen. Die is namelijk 0,625 MB.
                  A prudent question is one-half of wisdom

                  Reageer


                  • #10
                    Hoi,

                    Ik gedraag me normaal. De vreemde praktijken liggen aan jullie kant. Je moet er niet vreemd van opkijken als daar op wordt gereageerd. Bij jullie is het nog al snel niet beschaafd, dat ligt aan jullie praktijken en dan reageer ik nog lichtjes.....Allemaal makkelijk vanachter je keyboard! Het maakt verder niet uit joh......Ik heb gelijk alsmede ook over de snelheid met mijn vorige basispakket wat inderdaad download met 1MB NOGMAALS 1MB werkelijke downloadsnelheid, dit wordt dan in de PIP aangegeven met 5Mbps.....ook zoiets.....zet er gewoon de werkelijke snelheid neer die je haalt met down/up.....waarom moeilijk doen als je het veel duidelijker kan, al dat wazige gedoe hehe.....

                    Nogmaals, op mijn vorig basispakket a 19.50 werd aangegeven dat dit 5Mbps down was, ik download 'n bestandje met 1MB P/S werkelijke snelheid, lees het anders 'n paar keer. Ik reken verder niks om, dit was zoals ik het had MET Highwind support! Jullie weten dat dat zo is hoef je verder niet over uit te weiden......dus met die 1MB WERKELIJKE SNELHEID verwacht ik met 20Mbps 'n werkelijke downloadsnelheid van 4MB p/s als ik iets download, wat nu uitkomt op 2,3MB p/s en geen highwind meer, lekker is dat.

                    Laat het nu maar zo....en ik ben hier uitgepraat. Tegen onrecht kan ik slecht en tegen modjes die werken voor dit bedrijf en bijdehand overkomen al des te minder.

                    Ik gebruik wel 'n payserver want aan mij ga je in ieder geval niet extra verdienen.....het is trouwens lekker weer...de groeten met je moderating

                    Reageer


                    • #11
                      Oorspronkelijk gepost door jpj77

                      Ik gedraag me normaal. De vreemde praktijken liggen aan jullie kant. Je moet er niet vreemd van opkijken als daar op wordt gereageerd. Bij jullie is het nog al snel niet beschaafd, dat ligt aan jullie praktijken en dan reageer ik nog lichtjes.....
                      Je gedraagt je als een puber, bij wie het nog jaren gaat duren voor hij droog is achter zijn oren..... just saying
                      [B][SIZE=12px][FONT=Verdana][COLOR=#000000][SUP]Er staat niémand op míjn banlist, dus jullie hoeven er ook geen rekening mee te houden.[/SUP][/COLOR][/FONT][/SIZE][/B]

                      Reageer


                      • #12
                        Oorspronkelijk gepost door jpj77
                        Laat het nu maar zo....en ik ben hier uitgepraat. Tegen onrecht kan ik slecht en tegen modjes die werken voor dit bedrijf en bijdehand overkomen al des te minder.

                        Ik gebruik wel 'n payserver want aan mij ga je in ieder geval niet extra verdienen.....het is trouwens lekker weer...de groeten met je moderating
                        Jpj77,

                        Bij deze ben je gewaarschuwd. Dit soort neerbuigend taalgebruik accepteren we niet.

                        Het leuke van computers en software is trouwens dat je alles kunt berekenen.

                        Zoals Matthijs al uitlegde, 20 mbps is 20.000.000 bits per seconde. Er gaan 8 bits in 1 byte. Dus, 20.000.000 gedeeld door 8 is 2.500.000 bytes per seconde, is 2.500 Kilobyte per seconde, is 2,5 Megabyte (Mb) per seconde. Dat kan nooit 4 zijn.

                        Reageer


                        • #13
                          [quote=Frans]
                          Oorspronkelijk gepost door jpj77
                          Dat kan nooit 4 zijn.

                          Reageer

                          Om te reageren, moet je eerst .

                          verwerken...
                          X