Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Internetsnelheid

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Internetsnelheid

    De laatste dagen heb ik (in Hulst) last van een trage internetverbinding. Het laden van een pagina duurt vaak tientallen seconden, of de pagina kan pas na enkele foutmeldingen en herhaaldelijk proberen worden geladen.
    De snelheidstest van Zeelandnet is steeds onbereikbaar.
    Nu net via Ookla enkele testjes (bekabeld) gedaan (met de server van Zeelandnet) Ping steeds 10 sec. of meer, snelheid komt niet boven de 100Mbps (met een abonnement van 150Mbps).
    Kies ik een andere (buitenlandse)server haal ik wel een snelheid van 150Mbps!
    Zijn er meer mensen die hetzelfde ondervinden?

  • #2
    het blijft een wondere wereld
    vanaf Schouwen-Duiveland kan ik de speedtest-server van Zeelandnet - https://speedtest.zeelandnet.nl - goed bereiken.
    overigens is de downloadsnelheid via Ziggo wel iets hoger.

    Reageer


    • #3
      Oorspronkelijk gepost door Jos
      De laatste dagen heb ik (in Hulst) last van een trage internetverbinding. Het laden van een pagina duurt vaak tientallen seconden, of de pagina kan pas na enkele foutmeldingen en herhaaldelijk proberen worden geladen.
      De snelheidstest van Zeelandnet is steeds onbereikbaar.
      Nu net via Ookla enkele testjes (bekabeld) gedaan (met de server van Zeelandnet) Ping steeds 10 sec. of meer, snelheid komt niet boven de 100Mbps (met een abonnement van 150Mbps).
      Kies ik een andere (buitenlandse)server haal ik wel een snelheid van 150Mbps!
      Zijn er meer mensen die hetzelfde ondervinden?
      Hoi Jos,

      Dat heeft niets met de locatie te maken hoor. Maar ik zie op het routergedeelte van het modem een paar zaken die eigenlijk niet kloppen. Dus ik zou je modem eens een factory reset willen geven om te kijken of dat het oplost. Daarna zul je wel even je router opnieuw moeten instellen. Ga je daar mee accoord?

      Reageer


      • #4
        Oorspronkelijk gepost door fred44nl
        het blijft een wondere wereld
        vanaf Schouwen-Duiveland kan ik de speedtest-server van Zeelandnet - https://speedtest.zeelandnet.nl - goed bereiken.
        overigens is de downloadsnelheid via Ziggo wel iets hoger.
        De test van Ziggo kan ik dus ook niet bereiken

        Reageer


        • #5
          Oorspronkelijk gepost door Frans

          Hoi Jos,

          Dat heeft niets met de locatie te maken hoor. Maar ik zie op het routergedeelte van het modem een paar zaken die eigenlijk niet kloppen. Dus ik zou je modem eens een factory reset willen geven om te kijken of dat het oplost. Daarna zul je wel even je router opnieuw moeten instellen. Ga je daar mee accoord?
          Frans,

          Ik heb je een pb gestuurd!

          Reageer


          • #6
            Bedankt Frans,

            Modem is herstart en problemen zijn opgelost!

            Reageer


            • #7
              Aanvulling:
              Hier (eiland Tholen) een soortgelijk resultaat.
              Naar Ziggo haal ik 147,8MB, werkt als een speer.
              Naar Zeelandnet krijg ik een Latency Test Error, zelfs de ping doet het niet!
              Dit lijkt mij een server probleem...........

              Reageer


              • #8
                Oorspronkelijk gepost door r0n
                Aanvulling:
                Hier (eiland Tholen) een soortgelijk resultaat.
                Naar Ziggo haal ik 147,8MB, werkt als een speer.
                Naar Zeelandnet krijg ik een Latency Test Error, zelfs de ping doet het niet!
                Dit lijkt mij een server probleem...........
                Die error had ik ook, misschien heeft je modem ook een zetje nodig..

                Reageer


                • #9
                  misschien wordt het weer es tijd voor een opgepoetste 3212
                  gut, oh gut, wat was dat een luxe

                  Reageer

                  Om te reageren, moet je eerst .

                  verwerken...
                  X