Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Internet snelheid wordt niet gehaald

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Internet snelheid wordt niet gehaald

    Een vraag, heb een abonnement met 150 mbit, met de testen heb ik die snelheid ook altijd behaald met de bestaande kabel. Afgelopen week had ik contact met u via de telefoon en ik kreeg te horen dat er maar een kabel aan zit die 100 mbit doorlaat wat ik wel vreemd vond want de test gaf zoals ik eerder aangaf 150. Als ik nu een test doe kom ik maar tot 100 mbit. Hoe kan dat komen?

  • #2
    Het zou zo maar kunnen dat dat aan de kabel ligt.
    Al was de test dan eerst 150.
    Ik zou gewoon een nieuwe kabel kopen.

    Reageer


    • #3
      Hallo marcokr,

      Wanneer je eerst 150 mbps haalde en nu ineens maar 100 dan is dat wel bijzonder.
      Wil je een e-mail sturen met jouw relatienummer en een link naar dit topic?
      Dan controleer ik jouw verbinding even.

      Reageer


      • #4
        Oorspronkelijk gepost door Linda van Giezen
        Hallo marcokr,

        Wanneer je eerst 150 mbps haalde en nu ineens maar 100 dan is dat wel bijzonder.
        Wil je een e-mail sturen met jouw relatienummer en een link naar dit topic?
        Dan controleer ik jouw verbinding even.
        hallo,

        Ik heb vanmorgen ook al gebeld, het zou volgens uw collega aan de ethernet kaart liggen, de MAC is van 2011 kennissen hebben een oudere MAC en die halen wel de toegewezen snel heid, mijn klant nummer is - edit -.

        Reageer


        • #5
          Beste marcokr,

          Ik heb even het klantnummer verwijderd ivm privacy gegevens.

          Het kan mogelijk zijn dat het aan de ethernetkaart ligt. Heb je al gekeken welke soort kaart er in de MAC zit en bekeken welke snelheid deze zou moeten halen?

          Als je graag wilt dat wij voor je kijken dan kun je een mail doen naar [email protected].
          Vermeld hierbij dan je relatienummer en een omschrijving van het probleem.

          Reageer


          • #6
            Ik denk persoonlijk dat het met de instellingen te maken heeft. Ik weet niet precies hoe dit op MAC is, maar met Windows kan je via Apparaatbeheer de instellingen van de netwerkadapter nazien en kijken of deze op bijvoorbeeld maximaal 100mbit staat (en dit aanpassen). Verder zou ik de drivers opnieuw installeren.

            Kan je aangeven of je inmiddels al wat verder bent?

            Reageer


            • #7
              een Mac zoekt doorlopend naar de best mogelijke verbinding.
              maar praten we over een Macbook of een iMac ??

              als je het wifi-icoontje, rechtsboven in de menubalk aanwijst, de option-toets ingedrukt houdt en dan op het wifi-icoontje klikt, dan kun je wat voor verbinding je hebt.
              als de omstandigheden goed genoeg zijn, dan krijg je daar een tx-snelheid van 300 Mbps.
              met een 150 Mbps abonnement moet je dat dan ook ongeveer kunnen halen. m'n Macbook Air is van 2011en haalt draadloos altijd tussen145 en 150 Mbps. en dat zou jouw Mac ook moeten kunnen halen.

              [img]0da2cca7-7012-4272-9bfe-665189b6c866.jpg[/img]

              Reageer


              • #8
                Volgens mij gaat het hier niet over WiFi, maar over een bekabelde verbinding. Een brakke UTP kabel zou inderdaad heel goed de verklaring kunnen zijn.

                Reageer


                • #9
                  Het gaat inderdaad over een bekabelde verbinding, ben nog niet verder, heb een nieuwe kabel besteld misschien dat het iets oplost even afwachten. Wat ik nog steeds vreemd vind dat het wel rond de 150 is geweest.

                  Reageer


                  • #10
                    praten we over een Macbook of een iMac ??

                    Reageer


                    • #11
                      iMac

                      Reageer


                      • #12
                        die zou je natuurlijk ook draadloos kunnen testen
                        als je een utp-kabel hebt aangesloten, staat deze verbinding dan ook bovenaan in Systeemvoorkeuren - Netwerk ??
                        staat de wifi-verbinding in- of uit-geschakeld ??

                        Reageer


                        • #13
                          Een kabel kan nu eenmaal kapot gaan.
                          En waarom zou je dan de snelheid testen via wifi?
                          Het is de omgekeerde wereld.
                          Wifi is onberekenbaar en van allerlei factoren afhankelijk.
                          Als je je snelheid wil testen, dan doe je dat via de kabel rechtstreeks op het modem.

                          Reageer


                          • #14
                            UTP kabel staat bovenaan, wifi staat ook aan vanwege een verbinding met de thermostaat van de cv. gemeten snelheid is echt via de kabel op het moment dat wifi even was uitgeschakeld.

                            Reageer


                            • #15
                              Hoi marcokr,

                              Zou je ons een mail kunnen sturen met je klantnummer of relatienummer: [email protected].
                              Dan ga ik gelijk kijken wat er aan de hand is.

                              Reageer

                              Om te reageren, moet je eerst .

                              verwerken...
                              X