Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Internet verbinding onveilig

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Internet verbinding onveilig

    krijg steeds de melding dat mijn internetverbinding onveilig is en dat ik van kaspersky mijn secure connection moet inschakelen .Zijn er problemen met netgear 16 2 vonnie

  • #2
    Dag Vonnie, als ik de uitleg van Kaspersky lees, krijg je deze melding als je verbinding hebt met een WiFi netwerk dat (volgens Kaspersky) niet goed is beveiligd.

    Ik raad je het gebruik van Secure Connection bij jezelf thuis af omdat dit problemen kan geven met bijvoorbeeld internetbankieren.

    Dat kan bijvoorbeeld komen door het type beveiliging en de lengte van het wachtwoord van het WiFi netwerk.
    Zorg je ervoor dat de beveiliging van je WiFi netwerk gebeurt met (alleen) WPA2 en dat het wachtwoord lang genoeg is? Dan zou Kaspersky nergens over moeten zeuren

    Reageer


    • #3
      hoe kan ik weten of alleen WPA2 bij mij is ingesteld? Ze hebben bij mij van delta een gratis nieuw modem geinstalleerd dus dan zal het toch wel beveiligd zijn hoop ik, kan ik dit controleren en hoe moet ik dat doen? Ik heb windows 8.1

      Reageer


      • #4
        Oorspronkelijk gepost door vonnie
        hoe kan ik weten of alleen WPA2 bij mij is ingesteld? Ze hebben bij mij van delta een gratis nieuw modem geinstalleerd dus dan zal het toch wel beveiligd zijn hoop ik, kan ik dit controleren en hoe moet ik dat doen? Ik heb windows 8.1
        Je hebt het in je eerste bericht over netgear.
        Heb je zelf nog een eigen router staan die aan het modem is gekoppeld?

        Reageer


        • #5
          Tenzij de netwerknaam op het Cisco EPC3940 modem de naam Netgear heeft gekregen omdat de oude router ook zo heette?

          Je kan dit nazien door in te loggen op het modem.

          Ga in je browser naar http://192.168.11.1/ en log in met 'beheer' als username en 'zeelandnet' als password.
          Onder het menu Setup vind je de instellingen die je noemt.

          Reageer


          • #6
            Oorspronkelijk gepost door TimH
            Tenzij de netwerknaam op het Cisco EPC3940 modem de naam Netgear heeft gekregen omdat de oude router ook zo heette?

            Je kan dit nazien door in te loggen op het modem.

            Ga in je browser naar http://192.168.11.1/ en log in met 'beheer' als username en 'zeelandnet' als password.
            Onder het menu Setup vind je de instellingen die je noemt.
            beste tim ik heb steeds geprobeerd om in te loggen maar dat lukt niet ,wel op modem gekeken en inderdaad daar staat cisco 3940 op en vroeger had ik netgear 16 dus hoop ik dat het beveiligd is ??

            Reageer


            • #7
              Oorspronkelijk gepost door vonnie
              Oorspronkelijk gepost door TimH
              Tenzij de netwerknaam op het Cisco EPC3940 modem de naam Netgear heeft gekregen omdat de oude router ook zo heette?

              Je kan dit nazien door in te loggen op het modem.

              Ga in je browser naar http://192.168.11.1/ en log in met 'beheer' als username en 'zeelandnet' als password.
              Onder het menu Setup vind je de instellingen die je noemt.
              beste tim ik heb steeds geprobeerd om in te loggen maar dat lukt niet ,wel op modem gekeken en inderdaad daar staat cisco 3940 op en vroeger had ik netgear 16 dus hoop ik dat het beveiligd is ??
              beste tim het is eindelijk gelukt om in te loggen ik heb gelijk mijn gebruikersnaam en wachtwoord veranderd dus nu zou het wel goed beveiligd zijn ik heb alleen veel tijd nodig gehad om het voor elkaar te krijgen als leek bedankt.

              Reageer


              • #8
                Hoi vonnie,

                Mooi om te lezen dat het gelukt is.

                Reageer

                Om te reageren, moet je eerst .

                verwerken...
                X