Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Internet verbinding

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Internet verbinding

    Ik krijg op mijn iMac geen internetverbinding. Op mijn iPad en op mijn telefoon werkt alles normaal. Ik krijg de boodschap: een ander apparaat in het netwerk gebruikt het IP adres van je computer. Tussen haken staat dan een IP adres nummer. Alles is al aan en uitgezet. De servicedesk van Zeeland net raadde mij aan mijn vraag bij dit forum neer te leggen.

  • #2
    als je een hardnekkige melding van een IP-adres conflict hebt, dan is de kans groot, dat er een apparaat in je netwerk aanwezig is, waarop een vast IP-adres is ingesteld.
    kijk dus de netwerkinstellingen van alle ingeschakelde apparaten es na.
    en wijzig dan de instelling zodanig, dat de apparaten automatisch een IP-adres van de dhcp-server krijgen.

    vertel es wat meer over de apparaten, die je gebruikt

    Reageer


    • #3
      Bedankt voor je reactie. De apparaten die ik gebruik, gebruik ik al tijden: iMac computer, Apple tv, Huawei telefoon. Wel is recent een nieuwe iPhone in huis gekomen. Wel gek dat alleen de iMac zo reageert. Hoe/waar kan ik zien of er een vast ip-adres ingesteld is? Je ziet, erg veel verstand van computers heb ik niet

      Reageer


      • #4
        op een iPhone ga je naar Instellingen - Wifi.
        dan klik je op het blauwe I-teken.
        in het volgende scherm moet dhcp gekozen zijn.

        [img]6072e30b-42e5-4359-9307-c8f6ad6daa31.jpg[/img]
        ....
        [img]e837e9c6-74e2-4d61-910d-3dc61dc0b7f6.jpg[/img]

        Reageer


        • #5
          op je iMac ga je naar Systeemvoorkeuren - Netwerk - Geavanceerd - TCP/IP

          [img]20f51a01-a45e-4035-bcc6-13398801fe82.jpg[/img]

          Reageer


          • #6
            Bedankt voor je informatie. Het is nog niet gelukt, maar ik probeer het verder.

            Reageer


            • #7
              Hoe is de iMac aangesloten? Via WiFi of via een kabel (of allebei)?

              Reageer


              • #8
                Via WiFi

                Reageer


                • #9
                  Beste r.m.vandertol

                  Heb je de WiFi op het netwerk op de Imac al eens vergeten en dan opnieuw proberen te verbinden?
                  Zo ja, geeft de Imac dan nogsteeds dezelfde foutmelding?

                  Reageer


                  • #10
                    Omdat verdere reactie uitblijft, ga ik ervan uit dat het probleem opgelost is.
                    Wil je de oplossing met ons delen?

                    Mocht het probleem onverhoopt nog bestaan dan lezen we dat natuurlijk ook graag.

                    Reageer

                    Om te reageren, moet je eerst .

                    verwerken...
                    X