Tot voor kort had ik bedraad internet via een Delta-modem en draadloos via een goede Lynksis-router. Draadloos niet altijd top, maar het werkte. Beheer van de router ging eenvoudig via een app. De eerste monteur verving het modem, deed nog wat dingen en vertrok. Dat werd dus een internetloos weekeinde. Nummer twee schakelde de wifi-functie van de router uit vanwege de problemen die dit zou geven met het nieuwe modem. Draadloos internet is inderdaad sterker, maar helaas doet nu mijn camera het niet meer, net als de app waarmee het beheer van de router kon gebeuren (logisch, want draadloos en dit is uitgezet). Het modem van Zldnet kan ik wel benaderen, maar hiervoor ontbreekt de kennis die ik dus wel had bij de router. Eigenlijk zou ik de hele boel eigenlijk willen resetten tot die voor de komst van de monteurs, dus ook het "oude" modem terug. Nog meer mensen met deze ervaring?
Aankondiging
Samenvouwen
Nog geen aankondiging.
Internetproblemen na gratis monteur
Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
-
Hallo Tim,
Bedankt voor je reactie. De oplossing die je aangeeft was door monteur 1 zo toegepast, waardoor ik helemaal geen internet meer had. Volgens monteur 2 werkten modem en router elkaar tegen, reden waarom hij de wifi van de router heeft uitgeschakeld. IK zou het liefst mijn oude modem terugkrijgen. Het nieuwe modem stelt ook een WifiSpot open, iets dat ik helemaal niet wil.
Nogmaals dank, ik kijk het nog even aan maar doe nu niets. Het was geen pretje om het voorlaatste weekend bij gebrek aan internet mijn bijdragen aan de krant op een usbstick te moeten zetten en bij een ander te gaan versturen.
Ik was altijd tevreden over Zeelandnet, maar de belachelijke prijsverhoging en vooral dit gebeuren doen me overwegen het pad van mijn dochter en zoon te volgen: richting KPN dus. Helaas.
Reageer
-
Oorspronkelijk gepost door fred44nldit is verwarrend, zeker voor mensen die van modems en routers niet zo veel kaas hebben gegeten
er wordt bedoeld om het modem in bridge te zetten, wat een heel goeie oplossing kan zijn.
maar in het begin van het antwoord wordt gesproken over het uitschakelen van Wifi.
Jij laat je hierdoor toch niet in verwarring brengen?
Oorspronkelijk gepost door fred44nleen andere oplossing kan zijn, om het nieuwe modem te gebruiken, zoals het er nu bij staat.
vervolgens schakel je het Wifi-gedeelte van het modem uit. dat kan door op het schakelaartje aan de achterkant van het modem te drukken.
daarna is het zaak, dat in de Linksys-router de DHCP-server wordt uitgeschakeld.
Ja, mee eens; gelukkig hebben we in Zeeland niet zoveel bomen anders zou ik het bos niet meer zien
Ik richtte me vooral op het herstellen van de oorspronkelijke situatie, omdat Joos aangeeft het liefst zijn oude router weer te willen beheren met de bijbehorende app. Jouw oplossing gaat daar niet voor zorgen. We krijgen een beetje veel variablelen:- Wie gaat er router spelen, (a) het ZeelandNet modem of (b) de oude WiFi router?
- Wie gaat er WiFi doen, (1) het ZeelandNet modem of (2) de oude WiFi router?
Mogelijke oplossingen:- a1: Alleen het nieuwe modem gebruiken en de oude router opzij leggen;
- a2: De oplossing van Fred44nl: het modem niet in bridge mode, wel DHCP uitzetten in de router, en (optioneel) de WiFi in het ZeelandNet modem uitzetten;
- b1: Sterk af te raden wegens foutgevoeligheid (double NAT);
- b2: ZeelandNet modem in bridge mode zetten, op de oude router alles inschakelen.
Ik hoop dat Joos eruit komt
Reageer
-
Helemaal niets, Fred.
Moe van alle constateringen ga ik zo lekker 'mijn mandje in'.
Er zal in dit land, misschien zelfs deze provincie toch nog wel iemand te vinden zijn die dit kan regelen? Ik ga mezelf er echt niet verder in verdiepen. "Schoenmaker blijf bij je leest". En dat zouden meer mensen moeten bedenken.....
Reageer
-
Hallo Joos,
Wat enorm vervelend om jouw ervaring te lezen.
Wil je een mail sturen naar [email protected]?
Als je jouw relatienummer stuurt en een korte omschrijving van het probleem (of even een link naar dit topic) dan ga ik meteen even voor jou aan de slag.
Reageer
-
@Joos
Getsie ... klinkt niet helemaal goed jouw ervaringen met onze monteurs. Mag ik eens voor je kijken wat ik voor je kan betekenen? Ik heb dan wel een relatienummer, postcode en huisnummer van je nodig. Wil je deze dan ajb sturen naar het volgende e-mailadres [email protected] Wil je in de e-mail ook een link naar dit bericht zetten?Wat men moet leren doen, leert men door het te doen ;)
Reageer
Om te reageren, moet je eerst inloggen.
Reageer