Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Kun je internet afnemen zonder tv en/of telefonie

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Kun je internet afnemen zonder tv en/of telefonie

    Goedemiddag,
    Kan je bij Delta/Zeelandnet ook enkel en alleen internet afnemen? Dus zonder tv en/of telefonie?
    Zo ja: hoe regel je dat?
    Zo nee: eigenlijk best raar dan... :P

  • #2
    die vraag is eerder gesteld en het antwoord is nog steeds hetzelfde
    Delta/Zeelandnet biedt geen afzonderlijk internet-abonnement aan.
    hierin staat Delta/Zeelandnet overigens niet alleen, kijk maar es bij andere providers.
    en of het vreemd is ??
    tja, ...............

    Reageer


    • #3
      Bedankt voor je snelle reactie Fred.
      Beetje raar. Je betaalt voor iets dat je niet gebruikt. Maar 't zal wel doordat 't door dezelfde kabel moet komen denk ik.....

      Reageer


      • #4
        Oorspronkelijk gepost door fred44nl
        hierin staat Delta/Zeelandnet overigens niet alleen, kijk maar es bij andere providers.
        en of het vreemd is ??
        tja, ...............
        Maar er zijn er ook, fred44nl met alleen Internet.
        Kijk maar eens bij online.nl

        Als je geen tv afneemt bij Delta, is dat voordeliger.
        Er zijn natuurlijk nu de acties: https://www.delta.nl/tv-internet-tel...tv-en-internet

        Reageer


        • #5
          jawel, maar de grootste kabel-concurrent heeft geen abonnement zonder TV.

          Reageer


          • #6
            Dat is natuurlijk geen concurrent van ZeelandNet te noemen.
            ZeelandNet heeft immers in Zeeland wat kabel betreft het alleenrecht.

            Reageer


            • #7
              ja, ok
              de concurrentie in Zeeland maakt gebruik van 2 koperdraadjes en die bieden inderdaad alleen Internet aan.
              echter, om daar een redelijk gebruik van te kunnen maken, moet je wel dicht bij een centrale wonen, anders heb je een snelheid van niks. op mijn adres is dat 8 Mb/s down en 1 Mb/s up.
              en daar heb ik niks aan

              Reageer


              • #8
                Oorspronkelijk gepost door Ptrol
                Maar er zijn er ook, fred44nl met alleen Internet.
                Kijk maar eens bij online.nl
                DSL providers leveren TV als extra dienst over internet.

                Zeelandnet levert internet als extra dienst over de (van oorsprong) TV kabel. Kan me wel voorstellen dat het heel lastig gaat zijn om daar dan ineens de TV zenders tussenuit te slopen.

                Reageer


                • #9
                  Inderdaad, oorspronkelijk is de kabel er gekomen voor TV.

                  Je kan nu toch ook alleen TV afnemen. Zonder andere verplichtingen.
                  Meer kon steeds, maar waarom niet minder.

                  Waarom zou dan niet alleen Internet mogelijk kunnen zijn in deze tijd?

                  Reageer


                  • #10
                    Oorspronkelijk gepost door Ptrol
                    Inderdaad, oorspronkelijk is de kabel er gekomen voor TV.

                    Je kan nu toch ook alleen TV afnemen. Zonder andere verplichtingen.
                    Meer kon steeds, maar waarom niet minder.

                    Waarom zou dan niet alleen Internet mogelijk kunnen zijn in deze tijd?
                    Dat zeg ik toch net?

                    Reageer


                    • #11
                      Nee, je schrijft: "Kan me wel voorstellen dat het heel lastig gaat zijn om daar dan ineens de TV zenders tussenuit te slopen. ".
                      En daarover verschil ik met je van mening.

                      Reageer


                      • #12
                        Ptrol,

                        Eigenlijk is het heel simpel, er wordt niet "meer" of minder" over de kabel geleverd, iedereen krijgt het volledige signaal binnen.
                        Verschil is alleen dat m.b.t internet er apparatuur vanuit de provider nodig is om gebruik te maken van internet, voor TV is hier geen sprake van, iedere tv/decoder kan dit signaal oppikken.

                        m.a.w gebruik van internet is door de provider controleerbaar, tv signaal niet daar leent de techniek zich momenteel domweg niet voor.

                        Reageer


                        • #13
                          Bedankt voor je uitleg, Marco.

                          Reageer


                          • #14
                            Ik reageer hier toch nog even op. Het is bekend dat Delta binnenkort stopt met het leveren van analoge signalen waardoor voornoemde niet meer juist is. Ik kan mij voorstellen dat analoog signaal niet af te sluiten is wanneer ook Internet wordt geleverd. Volgens mij is dit afsluiten een fysieke handeling waarmee al het signaal wordt afgekapt. In het digitale tijdperk waarin encryptie een erg belangrijke rol speelt, is het een feit dat er gecontroleerd Internet of TV signaal doorgegeven (lees: ontvangen) kan worden. Dus voor Delta geen enkele technische onmogelijkheid (werkt al zo). We kennen allemaal de smartcard die in onze televisies zit. Dit is je toegang tot het gecodeerd TV-signaal en kan (automatisch) worden geblokkeerd. Delta heeft er echter voor gekozen om het standaard TV-pakket niet meer de coderen (staat mij bij) waardoor het loskoppelen van TV-signaal nu wellicht (weer) onmogelijk is geworden. Het is uiteraard oneerlijk dat wel een TV-abonnement kan worden afgesloten tegen een X bedrag maar een internetabonnement alleen inclusief TV-abonnement, terwijl dit door codering geen noodzaak is. Vreemd is dat voor de extra betaalzenders een afscherming wel geregeld kan worden. We kennen allemaal de verhalen van Delta over de gevoerde onderhandelingen wat betreft de doorgeefrechten. Deze rechten kunnen in prijs dalen en stijgen en worden nu dus onterecht gekoppeld aan je internetprijs. 50/5 Mb/s Internet kost zo'n 28 euro. Bij Delta met verplichte TV doorgifte kost het 47 euro. Bovendien is TV een aflopende zaak - of tenminste minder essentieel - nu veel mensen gebruik maken van allerlei apps en abonnementen zoals Netflix, Videoland en NPO Start. Chromecasten maar!

                            Al met al kan er een hoop worden verklaard, echter raakt dit voor mij kant noch wal. Ik denk dat we eerlijk moeten zijn dat Delta zich in een turbulente markt begeeft en deze extra inkomsten, aangaande potentieel ongebruikte diensten, voor haar meer dan welkom zijn.

                            Reageer


                            • #15
                              Oorspronkelijk gepost door FifthAxiom
                              dat Delta zich in een turbulente markt begeeft en deze extra inkomsten, aangaande potentieel ongebruikte diensten, voor haar meer dan welkom zijn.
                              IPTV is ook de toekomstvisie, denk aan CI+ 1.4 voor kabelbedrijven en DVB-IP, Delta probeert hier ook op in te springen met de DIT ontvanger, met een ongecodeerd zenderpakket maak je dan weer de overstap naar digitaal een stuk gemakkelijker

                              Reageer

                              Om te reageren, moet je eerst .

                              verwerken...
                              X