Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

GAST-WiFi op SiteCom-router

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • GAST-WiFi op SiteCom-router

    Heb beneden in de meterkast een CISCO EPC3940 met ZeelandNet en Delta-WiFi spot ingeschakeld.
    Alles draait...geen problemen.

    Op zolder staat een extra SiteCom X6 N900 router met de volgende instellingen:
    [img]2ecda5bc-89eb-451c-9acb-22e014d6c2cb.jpg[/img]

    Deze heeft een vast IP-adres: 192.168.11.210
    Als wij boven zijn heb ik hierop dus mijn Wifi-verbinding.
    Ook een laptop met een UTP-kabel heeft hierop gewoon internet.
    Als ik op de Sitecom-router het GAST-netwerk inschakel heb je, als je hierop inlogt, GEEN INTERNET verbinding.
    Mijn GSM zegt dan wel verbonden met een WiFi-netwerk, maar kan NIET surfen op het internet dan.
    Werk het GAST-netwerk op een router wel als deze als 2e router is ingesteld?

  • #2
    Je gebruikt een eigen router achter het wifi-modem.

    Heb je bridge-mode ingeschakeld?

    Zie: https://kbank.delta.nl/SRVS/CGI-BIN/WEBCGI.EXE?St=33,E=0000062233358893824,K=3480,Sxi= 1,case=guid({6B21FFB0-1C70-4582-8F95-128D7F02BFD9}),TS=ZeelandnetNL_2016

    Reageer


    • #3
      Staat niet in Bridge-Mode en wil dit ook niet.
      Beneden heb ik Wifi van de Cisco EPC en boven op zolder een Wifi-signaal van de SiteCom.
      Op de SiteCom staat ook de DHCP-server uitgeschakeld.

      Nogmaals, zoals het nu sta geconfigureerd werkt het prima....

      Wil enkel voor die enkele "gast" die bij ons op visite komt en die geen Delta WiFi-code heeft (omdat hij geen klant is van Delta of zo) dat Gast-netwerk van die SiteCom actief maken.
      Dan hoeft hij niet op MIJN Wifi-netwerk.....

      Reageer


      • #4

        Reageer


        • #5
          Het gaat inderdaad niet werken als tweede router. Een gast netwerk geeft geen toegang tot adressen in je lokale eigen netwerk. Wil je het Internet op met je GSM dan gaat dat over de CISCO router, dus over je lokale netwerk.

          Reageer


          • #6
            De Sitecom is als accesspoint ingericht in plaats van als router. Dat is heel goed, want dan hoeft je modem niet in bridge mode te staan.

            Maar dan het gastennetwerk.

            Ik denk dat dat een eigen ip-reeks gebruikt en misschien niet de DHCP van het Cisco modem wil gebruiken. Oftewel: het gastnetwerk werkt alleen als de sitecom in router-modus staat. Ik lees hier elders op internet (voor andere routers) iets vergelijkbaars over.

            Misschien dat Rolly kan bevestigen of/hoe hij dit wel werkend heeft gekregen? Zie deze post.

            Reageer


            • #7
              In deze LINK stata idd de uitleg met hoe ik alles heb ingesteld.
              Nogmaals......dit werkt SUPER.....
              De CISCO als Modem/Router in de meter kast met daarop vier (bezette) LAN-aansluitingen.
              Op zolder de SiteCom X6 N900 met de USB-aansluitingen. Hierin zit een USB-stick die iedere PC/Laptop in mijn Prive-netwerk kan benaderen.

              Ik denk inmiddels dat GoeRoe gelijk gaat hebben...
              Ik denk dat dat een eigen ip-reeks gebruikt en misschien niet de DHCP van het Cisco modem wil gebruiken. Oftewel: het gastnetwerk werkt alleen als de sitecom in router-modus staat. Ik lees hier elders op internet (voor andere routers) iets vergelijkbaars over.

              Reageer


              • #8

                Reageer


                • #9
                  Hallo Rolly,

                  Heb je nog wat gehad aan de reacties van Ptrol. Fred44nl en Goeroe?
                  Dan wil ik je vragen om het antwoord te kiezen waar jij het meest aan hebt gehad.
                  Mochten er nog vragen zijn dan lezen we die natuurlijk graag.

                  Reageer

                  Om te reageren, moet je eerst .

                  verwerken...
                  X