Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Geen verbinding via IPv4, maar wel via IPv6

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Geen verbinding via IPv4, maar wel via IPv6


  • #2
    Wanneer je wel een 192.168.xx.xx adres krijgt van je modem, dan werk dat goed.
    Maar aan het eind van de middag had ik ook problemen, maar als DNS heb ik ook 8.8.8.8 in het modem gezet.

    IPv6 heb ik op "local" gezet, de DNS aanvragen duren anders veel langer en de snelheid op Wifi daalt naar 66%
    Via de UTP kabel zijn IPv4 en IPv6 wel even snel, maar ik heb (nog) niemand gevonden, die het kan en wil verklaren

    Reageer


    • #3
      als je IPv6 op automatisch zet, gaat dan de IPv4 snelheid omlaag ??
      of bedoel je iets anders ??
      inderdaad is er bekabeld vrijwel geen verschil tussen IPv4 en IPv6.

      Reageer


      • #4
        Oorspronkelijk gepost door fred44nl
        als je IPv6 op automatisch zet, gaat dan de IPv4 snelheid omlaag ??
        Nee,
        wanneer ze beide op automatisch staan, en ik ga testen, dan is IPv4 150Mb en IPv6 100Mb.

        Toegegeven, in de praktijk merk je er niet veel van, de meeste webservers zijn trager.
        Maar regelmatig download ik een Linux-distributie en dan merk je het vaak wel.
        Met de servers van Ubuntu getest, die ondersteunen n.l. ook IPv4 en IPv6.
        Aan de andere kant, 4 minuten, of 6 minuten voor een DVD, daar kan ik niet van wakker liggen

        Reageer


        • #5
          duidelijk
          mijn ervaringen zijn identiek: bekabeld bijna gelijk en draadloos is IPv6 beduidend minder snel.
          en inderdaad, je merkt er weinig van.
          m'n Raspberry is met een utp-kabel aangesloten en die doet het dan ook altijd prima.
          daar ligt de bottleneck bij de USB2-hub en zo is het altijd wat.

          Reageer


          • #6

            Reageer


            • #7
              Beste fred44nl,

              Zijn de klachten mbt de internetverbinding al opgelost?
              Zo ja, zou je dan een beste antwoord kunnen kiezen?
              Als dit niet zo is vernemen we het natuurlijk ook graag!

              Reageer


              • #8
                nee, de klacht bestaat nog steeds.

                Reageer


                • #9
                  Eigenlijk wachten we ook op de oorzaak van het trager zijn van IPv6 via Wifi ..........
                  Maar we liggen er niet wakker van

                  Reageer


                  • #10
                    Beste fred44nl,

                    Zou je een berichtje kunnen sturen naar [email protected] met hierin:

                    - Je relatienummer
                    - Een omschrijving van het probleem
                    - Welke apparatuur er last van heeft. (graag merk, model, versie, e.d.)
                    - Wat je hebt gedaan om het probleem met de verbinding op te lossen.
                    - En tot slot graag gegevens waarop wij jou kunnen bereiken.

                    Groetjes,

                    Anette

                    Reageer


                    • #11
                      Oorspronkelijk gepost door Anette
                      Zou je een berichtje kunnen sturen naar [email protected]
                      is gedaan
                      alleen is het juiste email-adres natuurlijk: forumbeheer@zeelandnet.nl
                      grappig genoeg krijg je dan een antwoord van noreply@delta.nl

                      Reageer


                      • #12
                        Mijn excuses! Je hebt helemaal gelijk. Mail is ontvangen en beantwoord

                        Reageer


                        • #13
                          zondag 2 april j.l. was het probleem(pje) er weer.
                          op de gebruikelijke wijze opgelost
                          vandaag telefonisch contact gehad met de technische dienst, die het modem van afstand hebben gereset.
                          na e.e.a. te hebben ingesteld, werkt alles weer zoals het hoort.
                          nu maar afwachten of het heeft geholpen

                          Reageer


                          • #14
                            Toevallig had ik ook dit weekeinde een bijna soortgelijk probleem, mijn IPv4 adres was vervallen en ik kreeg geen nieuwe.
                            Mijn telefoon en tablet deden het wel, de PC resetten bleek voldoende.
                            Jouw probleem is duidelijk NIET pc gebonden......

                            Reageer


                            • #15

                              Reageer

                              Om te reageren, moet je eerst .

                              verwerken...
                              X