Aankondiging
Samenvouwen
Nog geen aankondiging.
Geen verbinding via IPv4, maar wel via IPv6
Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
-
Wanneer je wel een 192.168.xx.xx adres krijgt van je modem, dan werk dat goed.
Maar aan het eind van de middag had ik ook problemen, maar als DNS heb ik ook 8.8.8.8 in het modem gezet.
IPv6 heb ik op "local" gezet, de DNS aanvragen duren anders veel langer en de snelheid op Wifi daalt naar 66%
Via de UTP kabel zijn IPv4 en IPv6 wel even snel, maar ik heb (nog) niemand gevonden, die het kan en wil verklaren
-
Oorspronkelijk gepost door fred44nlals je IPv6 op automatisch zet, gaat dan de IPv4 snelheid omlaag ??
wanneer ze beide op automatisch staan, en ik ga testen, dan is IPv4 150Mb en IPv6 100Mb.
Toegegeven, in de praktijk merk je er niet veel van, de meeste webservers zijn trager.
Maar regelmatig download ik een Linux-distributie en dan merk je het vaak wel.
Met de servers van Ubuntu getest, die ondersteunen n.l. ook IPv4 en IPv6.
Aan de andere kant, 4 minuten, of 6 minuten voor een DVD, daar kan ik niet van wakker liggen
Reageer
-
duidelijk
mijn ervaringen zijn identiek: bekabeld bijna gelijk en draadloos is IPv6 beduidend minder snel.
en inderdaad, je merkt er weinig van.
m'n Raspberry is met een utp-kabel aangesloten en die doet het dan ook altijd prima.
daar ligt de bottleneck bij de USB2-hub en zo is het altijd wat.
Reageer
-
Beste fred44nl,
Zou je een berichtje kunnen sturen naar forumbeheer@delta.nl met hierin:
- Je relatienummer
- Een omschrijving van het probleem
- Welke apparatuur er last van heeft. (graag merk, model, versie, e.d.)
- Wat je hebt gedaan om het probleem met de verbinding op te lossen.
- En tot slot graag gegevens waarop wij jou kunnen bereiken.
Groetjes,
Anette
Reageer
-
Oorspronkelijk gepost door AnetteZou je een berichtje kunnen sturen naar forumbeheer@delta.nl
alleen is het juiste email-adres natuurlijk: forumbeheer@zeelandnet.nl
grappig genoeg krijg je dan een antwoord van noreply@delta.nl
Reageer
-
zondag 2 april j.l. was het probleem(pje) er weer.
op de gebruikelijke wijze opgelost
vandaag telefonisch contact gehad met de technische dienst, die het modem van afstand hebben gereset.
na e.e.a. te hebben ingesteld, werkt alles weer zoals het hoort.
nu maar afwachten of het heeft geholpen
Reageer
Om te reageren, moet je eerst inloggen.
Reageer