Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Kabelmodem moet steeds herstart worden

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Kabelmodem moet steeds herstart worden

    Het is mij opgevallen dat ik mijn kabelmodem elke zondagavond moet resetten omdat de internet verbinding is weggevallen.
    Komt dat nu omdat mijn installatie niet in orde is of omdat er werkzaamheden geweest zijn aan het netwerk

  • #2
    Hoi Ad,

    Wat heb je voor modem?

    Reageer


    • #3
      Hallo Vulpen,
      Ik heb een Cisco EPC3212, het enige bijzondere dat ik ermee gehad heb een paar maanden geleden was een defecte stekkervoeding, ik heb toen een nieuwe voeding gehaald op het hoofdkantoor

      Reageer


      • #4
        Daar aan vast zit een Linksys EA6900 router en een Linksys wired extender voor de bovenverdieping alles op 5Ghz

        Reageer


        • #5
          Is er dan zowel bekabeld als draadloos geen Internetverbinding meer?

          Als je het over Wifi hebt, zet dan het kanaal van je router eens vast op 1, 6 of 11.
          Zoek met een progje bijv. SSID-er het minst belaste kanaal in je omgeving.
          Heb je al eens gecontroleerd of er voor je router geen nieuwere firmware is?



          Het vreemde dat de verbinding er op zondag steeds uitvalt.
          Anders zou je bijna gaan denken dat er behalve de voeding meer defect aan het modem is.

          Onderhoud en werkzaamheden kun je (indien vooraf bekend) vinden bij de storingen.

          Reageer


          • #6
            Oorspronkelijk gepost door ad hardenberg
            Hallo Vulpen,
            Ik heb een Cisco EPC3212, het enige bijzondere dat ik ermee gehad heb een paar maanden geleden was een defecte stekkervoeding, ik heb toen een nieuwe voeding gehaald op het hoofdkantoor
            Hoi ad,

            Probeer volgende keer eens alleen je router te resetten.

            Reageer


            • #7
              Valt Internet zowel bekabeld als draadloos weg?

              Als je wifi er uit ligt, zoek dan eens het minst belaste kanaal op met bijv. http://www.computeridee.nl/downloads...rken/inssider/ en zet het kanaal vast in je router op 1 , 6 of 11.

              Is er ook geen nieuwe firmware voor je router?

              Je zou je router ook eens terug kunnen zetten naar de fabrieksinstellingen.

              Reageer


              • #8
                Bedankt mensen voor alle tips. Ik heb geen bekabeld internet, alleen WiFi 5 GHz nu vastgezet op kanaal 44, zowel op de router als de extender kanaal 44 en dezelfde SSID. Het is bij mij in de buurt heel stil op deze band, gemeten met de wifi analyzer op mijn smartphone. Beide apparaatjes hebben de nieuwste firmware, staan op automatisch updaten. Als het weer gebeurt (volgende week zondag ws) zal ik alleen WiFi resetten om te zien of het daar aan ligt en zo ja daarna alle WiFi terug naar fabrieksinstellingen. Ik breng verslag uit...

                Reageer


                • #9
                  Oorspronkelijk gepost door ad hardenberg
                  ...Ik breng verslag uit...
                  We zijn erg benieuwd
                  A prudent question is one-half of wisdom

                  Reageer


                  • #10
                    Ik weet nu dat het wegvallen van mijn internetverbinding iets te maken heeft met de lease time. Op de bijlage is te zien dat het morgen gaat gebeuren. Er is dus iets mis met mijn instellingen.....

                    Reageer


                    • #11
                      Moet ik misschien DHCP uitzetten? Er zitten heel wat apparaten gekoppeld aan mijn netwerk, twee pc's, twee draadloze printers, internetradio, humax, NAS, twee smartphones en soms ook nog een laptop.

                      Reageer


                      • #12
                        je kunt wellicht proberen on IPv6 uit te zetten.
                        niet alle apparatuur gaat daar even goed mee om.

                        Reageer


                        • #13
                          Ik heb gisteren avond de dhcp server uitgezet en daarna weer meteen aan. Volgens mij zat daar iets fout want nu krijg ik iedere keer dat ik mijn pc aanzet een lease tijd van 1440 minuten is gelijk aan 24 uur, en zo staat het ook standaard ingesteld in het menu van de router. Dus niet meer een lease tijd van een week van zondag tot zondag. Ik hoop dat het probleem hiermee is opgelost. Bedankt voor alle tips

                          Reageer

                          Om te reageren, moet je eerst .

                          verwerken...
                          X