Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

TP-link router achter de EPC3940

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • TP-link router achter de EPC3940

    Welke instellingen moet je gebruiken om een tweede (tplink) router in te stellen die ik achter het modem plaats?
    reden: meer ethernet devises aansluiten en een goed wifi signaal achterin het huis
    Moet je dan wel of geen DHPC server instellen op de tplink, moet de 'voedingkabel' vanuit de modem in de WLAN of juist in ethernet poort? nog meer specifieke instellingen?
    (we weten al dat de wifi ssid incl. password identiek moeten zijn om geen interferentie te krijgen)

  • #2
    Hoi olcso, welkom op het forum!

    Heb je toevallig al op onze site www.DELTA.nl/WiFi gekeken? Hier kan je onderstaande handleiding vinden voor TP-link Acces Points. Weet niet of dit toevallig dezelfde is als jij hebt?

    https://www.delta.nl/sites/default/f..._Powerline.pdf

    Reageer


    • #3
      Hier staat te lezen hoe ik het bij mijn SiteCom heb ingesteld.

      https://forum.zeelandnet.nl/wifi-31/...html#post32082

      Reageer


      • #4
        Zeeland modem in bridge mode zetten , dan een echte wifi router (Asus Rt-AC66U) inpluggen in de zeelandnet modem. Dan je heb wifi door heel je straat.

        Reageer


        • #5
          Dank jullie.
          Rolly, dat werkt inderdaad, al bijna 24 uur zonder problems. Enige punt wat nu niet meer lukt is als admin inloggen op de tplink router. Ik krijg geen IP adres, niet met cmd / ipconfig en hij staat ook niet als connected in de DHCP client ARP/RARP table op de Cisco3940. Het MAC adres van de tplink met preassign in de DHCP invoeren heeft geen effect.
          Of kun je een router die als accespunt fungeert niet meer gebruiken om als printserver en HD server te gebruiken?
          Tim, video's zijn ten dele zinvol. Misschien is het een idee om toe te voegen dat de LAN kabel vanaf de Cisco niet in de WLAN poort van de router moet, maar in een van de ethernetaansluitingen.

          Reageer


          • #6
            Oorspronkelijk gepost door olcso
            de LAN kabel vanaf de Cisco niet in de WLAN poort van de router moet, maar in een van de ethernetaansluitingen.

            Reageer


            • #7
              Oorspronkelijk gepost door fred44nl
              Oorspronkelijk gepost door olcso
              de LAN kabel vanaf de Cisco niet in de WLAN poort van de router moet, maar in een van de ethernetaansluitingen.
              Niet als je de router puur als accesspoint wil gebruiken. Dan gebruik je dus de LAN poort ipv de WAN poort en schakel je op de router zelf de DHCP uit.

              Reageer


              • #8
                Oorspronkelijk gepost door Vulpen
                Niet als je de router puur als accesspoint wil gebruiken. Dan gebruik je dus de LAN poort ipv de WAN poort en schakel je op de router zelf de DHCP uit.
                dat is precies wat ik altijd doe
                en daarbij moet je bijv. bij Airports wel degelijk de WAN-poort gebruiken.

                Reageer


                • #9
                  en iemand misschien nog een tip hoe je op het accespoint kan inloggen? Of kan dat dan niet meer?

                  Reageer


                  • #10
                    welk type tplink is het precies ??

                    Reageer


                    • #11
                      tl wdr3600

                      Reageer


                      • #12
                        volgens de handleiding moet je inloggen via http://tplinklogin.net
                        en anders via het ip-adres dat je em zelf hebt gegeven.

                        Reageer


                        • #13
                          Dat klopt. staat er ook achter op. Maar dat werkt dus niet en we hebben hem ook geen ander ip adres gegeven. Dat weet ik zeker.
                          Toch een beetje raar. Overigens, mijn zoon heeft een switch staan op zijn kamer om een LAN kabel (rechtstreeks vanuit de Cisco) te delen tussen een playstation en een PC. Ook die wordt niet 'gelist' in de Cisco. Alternatief is denk ik hem wederom hard resetten, dan is hij wel benaderbaar voor de PC via een LAN poort. Maar dat is telkens weer veel werk met kans op dat je iets vergeet.

                          Reageer


                          • #14
                            Oorspronkelijk gepost door olcso
                            Ook die wordt niet 'gelist' in de Cisco.
                            Fing is een heel handige app om te checken wat er actief is op een netwerk. Als je 1 netwerk hebt dat zowel WiFi als wired hardware bevat kun je exact controleren of je dhcp (uitgifte van ip adressen) goed werkt. Zo kun je ook de NAT settings van je router controleren (stel dat je een tweede netwerk actief hebt zonder dat je dat wist, dan ziet Fing die ook en wellicht zie je dan de devices die je aanvankelijk mist).

                            https://play.google.com/store/apps/d...oid.fing&hl=nl
                            https://itunes.apple.com/nl/app/fing...430921107?mt=8
                            Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

                            Reageer


                            • #15
                              Oorspronkelijk gepost door olcso
                              we hebben hem ook geen ander ip adres gegeven.
                              het lokale netwerk met een 3940 gebruikt 192.168.11.x
                              dat is vrij uniek, want meestal is dat 192.168.0.x of 192.168.1.x
                              of hij zou automatisch een ip-adres kunnen krijgen.
                              en inderdaad, dat kun je met diverse apps controleren.

                              Reageer

                              Om te reageren, moet je eerst .

                              verwerken...
                              X