Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Snelheid over de kabel langzaam WiFi goed?

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Snelheid over de kabel langzaam WiFi goed?

    Ik heb een primium 150mb abo alles in een.
    Nu valt mij op dat mijn lan- verbinding maar 9.4mbps down en 9.47 Mbps upload is, heeft het in het verleden goed gedaan.
    Pc heeft een 10/100/1000 netwerk kaart test gedaan met Speedtest zeelandnet.
    Ik merkte het aan mijn nieuwe TV die heeft 100 mbps netwerk, ook de speedtest gedaan van zeelandnet zelfde resultaat.
    Modem al twee keer van stroom afgehaald mocht niets helpen.

    WiFi werkt wel goed 151 Mbps.
    Snap er niets van.

  • #2
    het kan zijn, dat de netwerkkaart van de PC niet goed is ingesteld.
    ook is het mogelijk dat de utp-kabel beschadigd is.
    TV's hebben over het algemeen een 100 Mbit/s netwerkkaart.
    en die komt ook niet verder dan 9 Mbit/s ??
    is alles rechtstreeks op het modem aangesloten, of zit er nog een router o.i.d tussen ??

    Reageer


    • #3
      Welk modem gebruik heb je?
      Eigen router aangesloten? Zo ja in bridemode?

      Reageer


      • #4
        Als ik die snelheden zie lijkt het er op dat er een maximale verbinding van 10mbps mogelijk is omdat ie er net onder blijft voor down/up. Kan aan de kwaliteit van de utp-kabel liggen of in de instellingen.

        Zoek eens naar Apparaatbeheer en zoek dan op je Ethernet, vervolgens Eigenschappen en dan Geavanceerd, speel dan eens wat met instellingen van de Speed/Duplex

        Zie plaatje zoals het er bij mij uitziet. (auto negotiation hoeft niet per se, stond m'n muis toevallig op :P )

        [img]9ae0c5c1-dbc9-4a77-bf21-4d97ef7963ec.png[/img]

        Reageer


        • #5
          Beste TimH.

          Mijn Tv staat op een anderen port van mijn modem als mijn pc en die geeft de zelfde waardes als mijn pc
          Ook 9 en een beetje dus pc en tv hebben de zelfde lage waardes.

          Reageer


          • #6
            Christiaan, welke eigen router heb je aangesloten op het modem? Graag merk en typenummer vermelden.

            Heb je geen eigen router, laat het dan weten.

            Reageer


            • #7
              Ha Goeroe


              Ik heb het type EPC3940AD Cisco modem met router en WiFi in een van zeelandnet.
              Prima ding ik gebruik het meest WiFi dat gaat goed.
              Ik heb pas een nieuwe Tv Android Philips staat met een kabel aangesloten op het modem/router zo ook mijn pc
              Die ik bijna niet meer gebruik maar ik weet wel toen ik het modem installeerde iets meer dan een half jaar geleden
              Heb ik de testen ook uitgevoerd met de zelfde kabels die er nu ook aan zitten 150 Mbps en nu 9.40 Mbps ?

              Reageer


              • #8
                Kon uit je eerste berichtje niet opmaken of 't op een pc of tv was. Gaat dus om een TV. Daar kan je inderdaad niet zulke instellingen op maken. Weet je ook welke kleur het lampje heeft van de utp-poort op het modem? Deze zijn oranje bij 100mbps of lager, wat wil zeggen dat de kabel of het apparaat erachter niet harder kan. (groen bij 1000mbps aansluiting)

                Reageer


                • #9
                  Hi Christiaan,

                  Inmiddels zijn we een aantal dagen verder.
                  Hoe is het met je snelheden?

                  Reageer


                  • #10
                    Hallo, sorry was me wachtwoord weer eens vergeten.

                    Ik ben nog steeds bezig ik vermoed dat het mijn tv is deze heeft zeer wisselende snelheden gemiddeld 9 Mbps
                    Ik heb een 10/100 Mbps Android media player deze heb ik samen met mijn tv aangesloten op een kabel
                    Beide op een sitecom switch

                    Media player geeft een prima snelheid rond de 95 Mbps
                    De tv ook een Android Philips tv 3 maanden zit tussen de 9 en 11 Mbps :?

                    Ik denk dat ik Philips maar eens ga bellen.

                    Reageer


                    • #11
                      Christiaan, is die snelheid op je tv iets dat een probleem oplevert of valt het je alleen op?
                      Anders zou ik zeggen: geen energie in steken

                      Reageer


                      • #12
                        Goeroe,

                        Natuurlijk van belang, YouTube valt steeds stil, lang wachten internet verkeer, apps die via internet werken enz,

                        Zie het toch liever opgelost :-)

                        Reageer


                        • #13
                          Oorspronkelijk gepost door christiaan
                          Goeroe,

                          Natuurlijk van belang, YouTube valt steeds stil, lang wachten internet verkeer, apps die via internet werken enz,

                          Zie het toch liever opgelost :-)
                          Kan je tv wifi op 5 Ghz ontvangen en zo ja, dat (ook) al geprobeerd?

                          Reageer


                          • #14
                            Begrijp ik nu goed dat zowel de TV als de media player met een aparte kabel zijn aangesloten op het modem?
                            Wil je de kabels eens wisselen? Dus de UTP die naar de media player gaat even in de TV steken en dan rechtstreeks naar het modem?
                            Ik lees nergens terug of je al een nieuwe kabel hebt geprobeerd

                            Reageer


                            • #15

                              Reageer

                              Om te reageren, moet je eerst .

                              verwerken...
                              X