Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Hoe controleer ik mijn internetsnelheid ??

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Hoe controleer ik mijn internetsnelheid ??

    Na eindeloos zoeken naar vragen en antwoorden betreffende mijn vraag en niets gevonden (terwijl ik er talloze voorbij heb zien komen de afgelopen jaren ??!!) toch maar die vraagstelling van mij. (hopeloos, dat zoekprogramma ! )
    Vanmorgen de snelheid gecheckt vanwege irritante vertragingen. Na rare lage snelheden met soms rond de 40 download, nu de hoogste gepakt met een download van 84,90 en een upload van 23,25. Mijn abonnement is Premium: download 150, upload 15.

    Het varieert nogal, de check-ups. Hoe kan ik controleren of dit klopt, overstemmend met mijn abo ? Of is er toch ergens een kink in mijn kabel ?

  • #2
    http://www.speedtest.net/nl/

    Elke meting of meetprogramma geeft andere waardes
    [B][SIZE=12px][FONT=Verdana][COLOR=#000000][SUP]Er staat niémand op míjn banlist, dus jullie hoeven er ook geen rekening mee te houden.[/SUP][/COLOR][/FONT][/SIZE][/B]

    Reageer


    • #3
      Het is een momentopname. Met name over WiFi kan hier zeer veel variatie inzitten. Over een UTP-kabel is dit betrouwbaarder.

      Reageer


      • #4
        Oorspronkelijk gepost door hillebregt
        Hoe kan ik controleren of dit klopt, overstemmend met mijn abo ?
        om te beginnen moet je testen via een utp-kabel.
        en dan ook via verschillende sites.
        zoals deze bijv.: http://openspeedtest.com/results/6507247
        als je dan de snelheid van jouw abonnement haalt, dan kun je via wifi gaan testen.
        als de omstandigheden gunstig zijn, dan kun je ook draadloos wel 150 download halen.

        Reageer


        • #5
          Voor het optimaliseren van Wifi kun je deze website gebruiken, daar staan filmpjes op hoe je het modem optimaal kan instellen.

          Reageer


          • #6
            Ik heb het alleen over mijn vaste verbinding.. UTP -kabel vanaf modem huiskamer naar router 1e verdieping. En vaste verbindingen naar 2 PC'S. WiFi laat ik hier geheel buiten beschouwing. Met aanleg en plaatsing eerste router hielden de snelheden gelijke tred met de abo snelheden. Ook na upgraden door Zeelandnet. Maar in het laatste jaar valt de gelijke tred weg in mijn nadeel tot dus nu 84 tegen 150...

            Verouderde modem ? Verouderde router ? De kink(s) in de kabel(s) ?? Dit alles vanaf begin Zeelandnet: nooit vernieuwd.

            Reageer


            • #7
              het lijkt er op dat ergens iemand niet hoger kan van 100 Mbit/s
              en als je dan op gemiddeld 84 uitkomt, is zo gek nog niet.
              zijn de snelheden op beide PC's gelijk, dus te laag ??
              wat is het merk en type van de router ??

              Reageer


              • #8
                Oorspronkelijk gepost door hillebregt
                Ik heb het alleen over mijn vaste verbinding..
                Met aanleg en plaatsing eerste router hielden de snelheden gelijke tred met de abo snelheden. Ook na upgraden door Zeelandnet. Maar in het laatste jaar valt de gelijke tred weg in mijn nadeel tot dus nu 84 tegen 150...
                Ik denk even mee:
                - Staat WiFi ook aan? Zet het dan even uit en controleer nogmaals.
                - Wellicht heb je twee netwerkkaarten in je computer waarvan er eentje 100Mbit is en die momenteel is aangesloten?
                - Check op je computer of er wellicht andere programma's actief zijn die bandbreedte opeisen?
                Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

                Reageer


                • #9
                  Hoi hillebregt,

                  Wat voor type UTP heb je aangesloten? Als dit een Cat 5 kabel is, betekent dit dat de kabel max 100Mbps kan doorlaten. Is dit een een Cat 5E of Cat 6, gaat de kabel tot 1000Mbps.

                  Reageer


                  • #10
                    Hallo hillebregt,

                    Hoe is het inmiddels met je snelheden?
                    Nog wat gehad aan de tips? Dan wil ik je vragen om het beste antwoord te kiezen.
                    Mocht je meer info willen, dan lezen we het graag natuurlijk.

                    Reageer

                    Om te reageren, moet je eerst .

                    verwerken...
                    X