Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Hoe kan ik het beste twee routers aansluiten

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

je moet niet alles geloven
    kijk es wat voor ip-adres de apparaten, die aan de poorten 2, 3 en 4 hangen.
    log es in in het modem en controleer dan wat daar ingesteld is.

Reageer

Mijn router krijgt ip xxx.xxx.1.1, de andere ip kan niet makkelijk checken maar waarschijnlijk xxx.xxx.0.1

Reageer

met vage informatie kunnen we niet zo heel veel.
        jouw smart TV kun je gewoon even inschakelen en dan in de instellingen kijken.

Reageer

Oorspronkelijk gepost door vdw
          Heb nog even gecheckt , maar mijn modem staat in bridge volgens pip
          Hoi vdw,

Dat klopt, dit is momenteel nog een bug in de firmware van de modem. In bepaalde gevallen kunnen in bridge de overige poorten toch worden gebruikt. Maar, dat is eigenlijk niet de bedoeling. Dit zal in de toekomst ook worden gefixt, en iedereen die dus meerdere poorten in gebruik heeft zal het dan toch echt anders moeten oplossen.

Wat jij het beste kunt doen (in mijn optiek) is de 2e router gewoon achter de 1e router hangen, op die manier zijn je netwerken gescheiden.

Reageer

Reageer

Jammer als deze optie zou verdwijnen ....

Reageer

Niet als je op basis van IP adres verschillende netwerken configureert. :P

Reageer

Reageer

Toch niet, fred44nl, als je de 2de router even los van het internet een ander bereik( buiten dat van router 1) toekent en daarna pas aansluit op de eerste router.
                    Zie eerder geplaatste link ( https://sites.google.com/site/computertip/tweederouter }.

Reageer

Reageer

Wat Fred zegt

Heb zelf in het verleden een dergelijke opstelling gehad en ik kon idd zonder issues van lan A naar lan B shares benaderen, andersom was echter geen optie.
                        Wil je dit echt netjes inregelen dan schaf je een router aan waar je verschillende Vlans op in kan richten

Reageer

Oorspronkelijk gepost door Marco
                          Wat Fred zegt

Heb zelf in het verleden een dergelijke opstelling gehad en ik kon idd zonder issues van lan A naar lan B shares benaderen, andersom was echter geen optie.
                          Wil je dit echt netjes inregelen dan schaf je een router aan waar je verschillende Vlans op in kan richten
                          Dan blokkeer je toch gewoon die poort?

Reageer

Oorspronkelijk gepost door waffie
                            graag zou ik twee routers op mijn gebridgte modem willen aansluiten om twee gescheiden netwerken te creeren.
                            geeft de modem van zeelandnet meerdere publieke ip adressen uit? Of is dit aan te vragen?
                            Hoi waffie,

Dat is alleen mogelijk als je een zakelijk abonnement hebt. In dat geval kun je een subnet aanvragen. Daar zitten wel kosten aan verbonden.

Reageer

Oorspronkelijk gepost door Frans
                              Dan blokkeer je toch gewoon die poort?
                              welke poort bedoel je dan ??

Reageer

Oorspronkelijk gepost door fred44nl
                                welke poort bedoel je dan ??
                                Dat zijn poort 135 t/m 139 en 445.

https://support.microsoft.com/en-us/kb/298804

Reageer

Om te reageren, moet je eerst .

verwerken...